Tres escenes de felicitat

Un relat de: Dorian

Primera

Un home d'edat mitjana, cabell incipientment canós, vestit amb xandall amb barba de pocs dies conversa amb dues dones d'edat semblant vestides de diumenge. Parlen sobre alguna tenda que les senyores buscaven als voltants. L'home, deferent, els hi explica que la tenda es troba a uns carrers mes a dalt. Els hi indica com arribar minuciosament i quan usualment la conversa entre ciutadans respectuosos hauria finalitzat l'home continua parlant. Les dones somriuen i es miren mútuament, l'home continua parlant del cert negoci, els hi indica d'altres tendes similars a la ciutat, descriu la forma d'arribar-hi i les dones agraeixen i comencen a caminar com qui no vol la cosa. Finalment l'home s'adona i s'acomiada bruscament, tornant a casa seva que es troba al mateix carrer on ha tingut lloc la conversa. Es aquesta una llar de dues plantes, cèntrica i gran, no obstant, l'home viu sol a la planta baixa. La seva dona va morir fa uns anys i en la conversa anterior l'home només tractava de cercar conversa, caliu humà, sentit. Ja tancat a casa parla amb el gos. Veu la televisió, juga al solitari a l'ordinador. Les finestres de la sala de l'ordinador donen al carrer i en ocasions es possible divisar la característica llum verda del cobretaula de pòquer virtual que surt de la pantalla, l'habitació a les fosques.

Segona

La vídua, encorbada pels anys i tremolosa per l'artritis, viu a un pis de renda antiga que fora la residencia de l'onada d'immigració andalusa a Catalunya. Amb el temps només queden d'aquella onada ella i altres avis de la mateixa generació. Els antics immigrants andalusos han estat substituïts per immigrants del Marroc o subsaharians. La seva veïna, també vídua i andalusa, abandonada de fet per la seva família, viu entre piles de brossa. L'única mostra d'afecte filial es una meravellosa televisió de plasma que contrasta amb la decadència del resta de la vivenda on les paneroles no son foranies. Ella, no obstant, manté amb dignitat la pulcritud de la petita llar. Estampes de verges poden veure's aquí i allà. De vegades dorm fins al migdia, no havent gaire raó que l'impel·leixi per a aixecar-se. Un dels veïns, un vidu, li arregla els aparells, els endolls, les coses d'home... I en aquella trista però pulcra habitació on dorm les seves nits ella li paga els serveis prestats.

Tercera

L'Olga era una noia jove d'Europa de l'Est, nascuda a Bielarús. Era rosa, d'ulls blaus com microscòpics oceans. Es va casar quan encara era més jove amb un ciutadà espanyol, a Moscou. Ell era força més gran que ella i la va portar a la Terra Promesa. Era un home fred i amb força diners que arribant a la tardor de l'existència en solteria va decidir cercar una nina russa amb la que decorar la seva vida. Li va donar una filla però ell es mostrava cada cop més indiferent. L'Olga va decidir divorciar-se i va visitar d'amagat a un advocat. Aquest va remetre una carta amb les condicions del cessament matrimonial al marit. Ell tenia diversos immobles i ella, de un temps ençà, vivia sola en un d'ells amb la seva filla. Una nit va escoltar com la porta de la vivenda s'obria. Mig desperta, va veure la figura del seu home contrastada a la porta de l'habitació. Sense paraules la va apallissar com qui pega a un gos rabiós, el bressol de la nena a la mateixa habitació. No va haver-hi divorci.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

139271 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest