Temps difícils

Un relat de: Dorian

L'Oscar te dotze anys. Ha canviat en dues ocasions de col·legi perquè es un accessori mòbil del treball del seu pare (la família sencera ho és, es a dir, mare, Oscar i la germana d'aquest, un bufó àngel de set anys de nom Helena). Evidentment, sense aquest treball la família no seria, senzillament, res, així que no hi ha lloc a la queixa o el compadiment i s'ha assumit el paper de circ ambulant (sense tanta xerinola com al circ, segons l'Oscar). Avui es el primer dia al nou col·legi. L'Oscar es retingut per la tutora a la porta de la seva nova classe. Finalment, quan el professor de matemàtiques, un curiós personatge gras i amb olleres negres, els informa de la bona nova, la tutora i l'Oscar fan la seva aparició estel·lar. Fetes les presentacions la tutora incita a l'Oscar a saludar als seus nous companys i un tímid "Hola..." surt de les seves dents. El professor l'indica que s'assegui a una de les taules buides, entre un noi prim com una branca d'arbre escarransida amb una mirada torbadora i una noieta de cabell castany amb trenes. Un cop assegut el professor comença a escriure a la pissarra i la tutora marxa. L'Oscar mira a banda i banda, la noieta l'hi fa un salut fugaç amb la ma i el noi-branca se'l queda mirant una bona estona amb el front arrugat. La classe va evolucionar entre divisions i triangles fins a l'hora del descans. Els nens s'aixecaren i sortiren en violenta estampida semblants als nyus a l'estepa africana. Enrere quedaren l'Oscar, la noieta i el nen-branca. La noia i l'Oscar es dirigien cap el patí, un trist solar entre edificis de vivendes, de l'escola a pas lent m'entre els altres ja jugaven a fora i els xiscles i pilotades omplien l'aire, ella es deia Llucia i el va començar a inquirir sobre el fet d'haver-se incorporat d'aquella forma inesperada a l'escola. Arribats al patí la noia va posar una cara trista i l'hi va dir "Ho sento...de veritat...", un cop dit això va sortir corren amb els ulls plorosos. L'Oscar no ho entenia. De sobte, va rebre un terrible cop a l'espatlla que el va fer doblegar les cames de dolor i va quedar de genolls a terra. Entre ulls entelats per les llàgrimes va girar el cap i va veure al noi-branca mirant-lo amb fúria. Es formar un cercle i l'Oscar va tractar de parar tots els cops i fins i tot tornar-ne algun, no obstant, aquell noi era mes alt i tenia l'avantatge de l'impuls produït per el veritable odi.

No va arribar a dirimir quant de temps va durar el calvari fins a divisar entre el cercle la tutora i un home que van separar-lo del terrible abraç del nen-branca. Ja al cotxe, la mare de l'Oscar tractava de saber el que havia passat, però l'Oscar no tenia ganes de parlar. Tenia la mirada perduda en la finestra del cotxe. Evidentment, el seu cap no havia retingut res sobre triangles i matemàtica bàsica.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

139260 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest