Pilar de la Societat, Una Breu Obra Sobre Un Prohom

Un relat de: Dorian

Dramatis Personae

LA PROSTITUTA
PILAR DE LA SOCIETAT
SENYOR JUTGE

I


Una luxosa habitació d'hotel a mitja llum. Al gran llit, una dona nua entre sabanes. A la vora de llit, assegut, un home d'edat mitjana es posa els pantalons. No duu camisa. Parla a l'aire mes que a la dona, que es limita a assentir i a fumar una cigarreta.

PILAR DE LA SOCIETAT. Soc, com et deia, un Pilar d'aquesta Societat nostra... Aquest país esta dirigit, que no governat, per un relativament reduït número de famílies... El meu pare va fer molt per la cultura d'aquest tros de terra... I ara jo he assumit la càrrega, com un Atlas voluntari. I tothom es sent orgullós d'aquesta Cultura nostra!!

PROSTITUTA. I tant carinyu... Que no tens cap regalet per a mi avui?

PILAR DE LA SOCIETAT. Aaahh... Et van agradar les arracades? Li vaig comprar unes de semblants a la meva dona quan ens varem casar... Però a tu et queden molt millor... Ja ni me la miro a la meva dona... A les meves edats es vol un cos jove de Proserpina com el teu...

PROSTITUTA. Proser... què?

PILAR DE LA SOCIETAT. Deixa-ho estar. Una noia que va viure fa molt de temps... I la va segrestar un Déu.

PROSTITUTA. Ahh... I sobre el regal?

PILAR DE LA SOCIETAT. Si... mira per entre la roba, trobaràs una caixeta amb un rellotge d'or platejat... És exquisit! No me'n vaig poder resistir. El vaig veure mentre comprava amb la dona... I em va venir la teva imatge amb ell al canell... Com una freda deessa de marbre. Com una reina...

L'home, ja mig vestit, s'abraona a la dona que cerca entre la roba el regal. Riuen, ell corre per l'habitació empaitant-la i ella, amb el regal a la mà, riu extasiada. Es deixa empaitar. Cauen al llit.

PILAR DE LA SOCIETAT. Et tinc!! Ara esdevindràs la reina dels Inferns!!

PROSTITUTA. Quin rellotge!! Déu meu... Quan li ensenyi a la meva mare no s'ho creurà... Si segur que val més que tota la casa.

Sona una melodia de telèfon mòbil. L'home s'aixeca espantat de sobte, mira a banda i banda de l'habitació i es llença a un munt de roba. En treu el telèfon a temps per contestar.

PILAR DE LA SOCIETAT. Hola estimada!! Que... ssii... sii.. estic ara mateix amb unes coses a les mans. Tenim que tancar l'acord amb aquella mezzo-soprano... Si, exacte... siii... la Ricci. Nooo... no varem arribar a un acord en el preu... Siii... es clar.... No! No, era la Ricci. Sviatoslav Richter esta confirmat... No, no... Et vaig dir que era la Ricci i no aquest la que ens demanava massa diners. No!! N'estic segur!! Ja saps l'ego que té aquesta gent, acostumada com esta al millor... Tranquil·la. Si dona.. Ens veiem per sopar.

La dona, encara al llit i mirant-se el rellotge comença a riure quan l'home penja.

PROSTITUTA. Així que mezzo-soprano... Que dimonis és això? Es menja amb pesto? Quines excuses que et busques per follar...

PILAR DE LA SOCIETAT. -visiblement malhumorat- Calla't. Marxo.

PROSTITUTA. Un petonet "osito" meu... Quan ens veure'm?

PILAR DE LA SOCIETAT. Ara no... ja et trucaré. Recorda, no tornis a trucar al P***, no vull que em truquis a la feina. La gent sospita. Tinc enemics a totes bandes... Em de ser curosos.

PROSTITUTA. Vingaa... No siguis així "osito".

L'home marxa sense dir res.


II

Una sala de vistes d'un jutjat. Jutge, fiscal, defensa i acusació particular es reparteixen a les respectives bandes. Enmig, PILAR DE LA SOCIETAT parla a un micròfon.

PILAR DE LA SOCIETAT. ...com li dic, no tinc coneixement d'aquets fets. Jo no era responsable de la comptabilitat del P***, era el meu secretari i el tresorer. No poden fer...

SENYOR JUTGE. Es suficient senyor ****. Hi ha alguna pregunta més per part de la fiscalia?. No?. Llavors que passi el següent testimoni si us plau.


S'obre la porta de la sala. Precedida per l'oficial entra la PROSTITUTA. No dirigeix la mirada a l'acusat. Aquest es posa visiblement nerviós. Després de la seva identificació el Jutge pregunta...

SENYOR JUTGE. Sra. ****, coneix vostè a aquesta persona. -assenyala al PILAR DE LA SOCIETAT.

PROSTITUTA. I tant...

SENYOR JUTGE. Molt bé... Pot especificar la natura de la seva relació amb aquest home?

PROSTITUTA. Bàsicament... afectiva.

SENYOR JUTGE. Pot concretar, quan el va conèixer, etc.

PROSTITUTA. Bé... treballo a cert negoci i ell va demandar els meus serveis temps ençà.... Des de llavors soc la seva professional preferida. Ho sé del cert. No dic que no fos assistit per altres però sempre acabava amb mi quan realment ho necessitava.

SENYOR JUTGE. A quin negoci es dedica vostè, Sra. ****?

PROSTITUTA. Jo soc...

PILAR DE LA SOCIETAT s'aixeca de la cadira on romania. Suant i vermell, crida.

PILAR DE LA SOCIETAT. No conec a aquesta dona de res!!! Això és inadmissible!! -s'apropa al seu advocat i li dona un cop al cap- Imbècil!! M'arruïnaràs!!

S'abaixa el teló




Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

139260 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest