PACTES AMB EL DIABLE

Un relat de: Antonio Mora Vergés


Ja m'imagino el teu somriure : Pactes amb el diable ?, si no existeix aquesta personificació de l'esperit del mal !

El món d'avui nega tot allò que no veu; explicat per exemple - de forma lògica - la extraordinària existència de Manuel Fraga Iribarne, si, si , el que demana que directament pengin als nacionalistes !; o la Presidenta de la Comunitat de Madrid, que sobreviu a la caiguda d'un helicòpter en intentar sortir d'una plaça de braus, i recentment a l'assalt terrorista de diversos hotels a l'Índia; o ............

Trobem per arreu, en totes les llengües derivades del llatí: Gallec, Castellà, Català, Francès, Italià, ... i fins les que com l'euskera deriven de la llengua Ibera, o en les d'arrel saxona, un fet que es repeteix : la denominació d'algunes estructures arquitectòniques fetes per superar desnivells i/o cursos d'aigua, com Ponts del Diable.

No us en faré la relació - altra feina tinc - , però el Pont del Diable de Martorell us sona, oi ?. Per cert la part que està prop de l'estació de la R.E.N.F.E. , és encara terme de Castellbisbal. Un exemple notable el podreu veure a Cardona, on segons expliquen el Diable va deixar el pont inacabat; certament aquesta és la impressió que dona.

En l'actualitat no son ja les infrastructures les que propicien al diable signar un pacte segons el qual, a la mort de l'interessat la seva ànima engrossirà la nòmina de l'infern. Avui en quasi tots els camps: l'esport, la faràndula [ cine, cant, ball, .... ], en el món de la política, dels negocis , del business , i fins de la ciència, trobem exemples inexplicables a la llum de la raó humana, de bellesa, salut, longevitat, èxit ,.....

A l'edat mitjana el diable feia ponts, ara veiem la seva clara empremta darrera de la greu crisi econòmica mundial; a l'assumpte Madoz; a les Directives Comunitàries de la U.E. que propicien el dumping social; en les polítiques erràtiques dels nostres governs; a l'Iraq , a l'Afganistan, a Etiòpia, al Sudan, a .....

Encara somrius ?. Ja coses que únicament tenen explicació, justament si ens agafem a l'inexplicable, oi ?.

© Antonio Mora Vergés



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5460029 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com