Milers de vies

Un relat de: KäRLeK

Baixo de l'autocar i ja em trobo al mig de Pau Clarís. Miro al meu voltant i només hi ha cotxes, i gent caminant, i edificis alts, i soroll, ..., però no em molesta. Em quedo parada al mig de la vorera, i desconnecto. Sento els sorolls distants, miro al meu voltant i jo mateixa em dic "Benvinguda a Barcelona". Obro el bolso i agafo els mapes que vaig treure'm ahir d'Internet per saber on anar. Me'ls miro, però la concentració és tan poca, la fascinació tan elevada, que no sé ni com posar-m'hi. Decideixo preguntar. Busco i veig una noia. Va sola, com jo. I de cop, ens trobem de cares i les dues, al mateix temps diem: "Perdona". Ens posem a riure i ens despedim, ja que cap de les dues sap conduir l'altra. Després, en un semàfor, veig un home, també va sol. I li pregunto com anar a la Plaça Catalunya. M'indica com anar-hi i començo a caminar, airosa, vaig veient cotxes, i botigues, i obrers, i empresaris, i immigrants, i gent jove com jo... I de cop, el meu cap comença a funcionar. Vaig observant les persones que em vaig creuant i cadascú té una vida, cadascú té una història. I si la societat no ho considerés impertinent o tafaner, amb un boli i una llibreta a la mà li preguntaria: "Senyor, és feliç?" o "Senyora, quant fa que no veu el seu fill?". I de cop em sento capaç de tot, amb energia. I tinc ganes d'entrevistar cada una de les persones que passen pel meu costat i escriure'n la seva biografia. Perquè tothom té alguna cosa per explicar, i els homes vivim per narrar, però també per escoltar, i sentir-nos sols i únics, perquè no hi ha ningú com nosaltres, però a la mateixa vegada acompanyats de milions de persones que tenen aventures al llarg de la seva vida. Potser no són les mateixes, però tot són històries, i inconscientment, això ens uneix.

Plaça St. Jaume, Barcelona. 6 d'agost del 2007

Comentaris

  • Narració contemplativa[Ofensiu]
    Jere Soler G | 11-08-2007

    M'agrada especialment el teu relat, perquè neix de la contemplació. La contemplació és una capacitat dels antics monjos medievals que va més enllà de l'anècdota religiosa, i ens permet créixer en la consciència de les realitats que ens envolten. La línia narrativa d'aquest relat, la contemplació, és molt encertada i si la barreges amb un punt de ficció, amb la fantasia, pot ser una porta molt interessant cap a la literatura. Et continuaré llegint.

l´Autor

Foto de perfil de KäRLeK

KäRLeK

33 Relats

30 Comentaris

31182 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
CAMBRA DE LA TARDOR

La persiana, no del tot tancada, com
un esglai que es reté de caure a terra,
no ens separa de l'aire. Mira, s'obren
trenta-set horitzons rectes i prims,
però el cor els oblida. Sense enyor
se'ns va morint la llum, que era color
de mel, i ara és color d'olor de poma.
Que lent el món, que lent el món, que lenta
la pena per les hores que se'n van
de pressa. Digues, te'n recordaràs
d'aquesta cambra?
"Me l'estimo molt.
Aquelles veus d'obrers - Què son?"
Paletes:
manca una casa a la mançana.
"Canten,
i avui no els sento. Criden, riuen,
i avui que callen em fa estrany".
Que lentes
les fulles roges de les veus, que incertes
quan vénen a colgar-nos. Adormides,
les fulles dels meus besos van colgant
els recers del teu cos, i mentre oblides
les fulles altes de l'estiu, els dies
oberts i sense besos, ben al fons
el cos recorda: encara
tens la pell mig del sol, mig de la lluna.

Gabriel Ferrater.
________________________________________

Podeu trobar-me a:
margoak@hotmail.com