MERCAT MUNICIPAL PERE SAN DE SANT CUGAT DEL VALLÈS

Un relat de: Antonio Mora Vergés
L’ arquitecte municipal , Ferran Cels Granell , l’any 1911, amb un cens que superava per poc els 2368 veïns, alçava damunt el solar de la desapareguda església de Sant Pere d’Octavià – de la que ens agrdarà rebre’n una imatge a l’email coneixercatalunya@gmail.com - un edifici molt representatiu dins la tradició noucentista i modernista catalana.

La façana és de totxo artesà vist amb ceràmica dibuixada, i cal fer notar els diferents elements que en surten configurats, com obertures, arcades, les pilastres d’entrada, finestres i arcs parabòlics falsos.



L’any 1927, a darreries quasi del primer feixisme ( Dictadura de Primo de Rivera ) s’amplià amb una segona nau dissenyada per l’arquitecte Enric Mora i Gosch, s’hi afegiren els porxos de les peixateries i una marquesina a l’entrada, damunt la qual sobresurten un rellotge amb ornamentació de ferro forjat i ceràmica, un penell piramidal amb una campana, un parallamps i una sageta amb l’escut de Catalunya.

El cens de l‘any 1930 era de 5.190 habitants, que seran 84.946 a darreries del 2012.

Els efectes de la intensíssima misèria que escampaven pel REINO DE ESPAÑA les corruptes elits politiques, arribaven fins dalt d’aquest turó

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5455997 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com