LA SANTÍSSIMA TRINITAT DE SANT CARLES DE LA RÀPITA. MONTSIÀ. TARRAGONA. CATALUNYA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
No trobava l’autor d’aquesta església parroquial advocada a la Santíssima Trinitat quina façana retratava la Roser Riubrugent‎; de la descripció reprodueixo ; situada en un extrem de la part fortificada de la plaça de Carles III, presenta un atri avençat, rematat per una balustrada, amb quatre columnes en pedra, de fust llis i capitells toscans, a doble alçada dels porxos, amb accés des de aquests.



Part superior, amb finestral d'arc de mig punt, centrat, està rematat per un frontó sobre quatre falses pilastres amb capitells jònics. Coberta a dues aigües. Al costat esquerra presenta una torre alta, de planta quadrada, sobre una gran cornisa, acabada amb un campanar, amb frontons sobre falses columnes i capitells jònics.

A l'interior té una ampla nau central amb pilastres estriades, arquitrau corregut i cornisa de la qual parteix una volta de canó amb arcs torals decorada per cassetons quadrats i tancada amb un absis semicircular, de volta de quart d'esfera i cassetons, també. Als costats, dos petites naus laterals.

Altar d'alabastre, decorat amb columnes i frontó partit amb la imatge de la mare de Déu a sobre, dins la fornícula.

Va ser restaurada l'estiu de 1990, afectada de xilòfags i despreniments.

Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com

Comentaris

  • Està bé aquest relat.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 07-05-2014 | Valoració: 8

    M'agrada molt aquesta foto. Una bona imatge del patrimoni monumental de Catalunya.

    Com a relat és entretingut i documentatiu, bona cosa.

    Veig que tens res menys que 4.345 relats i gairebé 1.200.000 lectures. Felicitats. Això no es fa sol ni ho fa qualsevol, no.

    Ens tornarem a llegir per aquí, espero.

    Una abraçada.

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5460029 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com