La salut es el més important

Un relat de: Dorian

M'aixeco adolorit. L'últim record que resta al meu cap es confús, i mentre recupero la consciencia pren forma: el carrer a la tarda ple de gent que va i ve, llavors una sensació desagradable, dolor, una furgoneta, veus desconegudes que parlen. Un riure. Un riure desagradable. Uns ulls que em miren darrere unes ulleres. El negre de l'inconsciència.

Estic paralitzat de dolor. Tot el meu cos, cadascuna de les meves cèl·lules criden. Finalment la sensació s'uniformitza i puc adonar-me d'aquelles parts que em fan més mal. L'esquena. El pit. Em palpo amb dificultat i la mà es taca d'algun líquid. No goso mirar-la. Tampoc podria ja que una llum potent m'encega, una llum com la que empren els dentistes en el seu ofici. La mà recorre el cos. Finalment troba quelcom estrany. Just a una banda del pit esquerra els meus dits noten una protuberància, una línea s'estén en diagonal fins a gairebé l'estomac. Noto els fils dels punts, mal tallats, com pels artificials. Curiosament no em fa mal, potser encara perdura l'anestesia. Els meus dits s'entretenen resseguint una vegada i una altre la cicatriu recent. Amb molta dificultat m'incorporo. Duc els pantalons del treball com a tota peça de roba. Son tacats de sang. Ara que m'aparto de la llum, assegut en el que sembla una llitera, puc contemplar l'habitacle: es una petita sala de parets enrajolades, bruta. A una banda hi ha una aigüera plena de roba tacada, de dona i home, puc veure entre el munt la meva camisa. Al costat hi ha una bacina plena de sang aigualida i tot d'objectes mèdics. No puc sentir terror ja que el més immediat es el dolor físic. Ara que m'he recuperat relativament puc moure'm i els meus peus entren en contacte amb el terra fred. Em costa molt respirar, com si estigués ascendint una pendent pronunciada. Giro el cap inconscientment en escoltar soroll de veus amortit provinent d'un lloc proper. Son veus dures, una d'elles riu. Amb dificultat m'apropo a la bacina i agafo un bisturí sagnant. El netejo al pantaló i dirigeixo les meves febles passes a la porta. Es una porta de metall rovellada. L'obro amb la mà lliure i trec el cap a un passadís inhòspit. Es tracta d'un passadís també de rajoles blanques on, a la part superior, han trencat la paret per posar-hi uns fluorescents dels quals només dos donen llum. Les veus venen d'una altre sala on una porta mig oberta deixa veure un raig de llum ataronjada. De sobte recordo el meu telèfon mòbil. Torno a on vaig despertar i cerco amb vista nerviosa l'objecte. Després d'uns minuts de remenar escolto amb horror la cançoneta de les trucades del meu telèfon, una simfonia de Beethoven que en aquell lloc sona tètrica. Les veus deixen de parlar i semblen escoltar també: el meu mòbil deu ser a la seva habitació. El soroll s'atura i les veus tornen. Ara semblen enceses, enrabiades, però no identifico l'idioma en el que parlen. Sí discerneixo que son dos veus, i que per tant son dos els meus segrestadors. Això em dona ànims. Potser puc escapar del meu captiveri sense ser vist. Amb passes lentes, suant, camino fins a arribar a la vora del raig de llum taronja. Les veus esdevenen clares. Aprofito un intercanvi de paraules per creuar la porta, agafant amb força el bisturí. Un cop passat el tràngol cerco amb ulls desesperats alguna sortida. Una porta al final sembla l'entrada d'un ascensor, ja davant de la mateixa premo els dos botons, que s'encenen. Un soroll irritant, de metall contra metall, m'alarma. I sembla que també alarma als dos individus ja que han deixat de parlar. Miro amb desesperació la llum vermella dels botons i espero amb ànsia que la porta s'obri. Massa tard per mi. De la sala de llum taronja una figura comença a sortir. Es un individu immens, gras, amb texans i botes, samarreta arrapada contra el greix i braços de mico, peluts. La cara es perd entre una barba profusa i una gorra de camioner. Em mira i riu. Jo l'encaro i poso entre ell i jo el bisturí. Torna a riure i s'apropa amb passes interminablement lentes, definitives. La seva figura omple el passadís. No sé com però reuneixo forces per clavar l'ullal de metall al seu braç. Emet un crit gutural d'animal ferit, de llop sorprès, de bestia confiada. Torno a clavar l'objecte a la seva cara i noto com l'afilada punta penetra i esbiaixa tot el rostre. Ja no crida, el seu cos es desploma com una torre contra una de les parets, cau lentament i resta a terra, la seva pell lliscant contra l'enrajolat. Em preparo per l'altre individu, agafant confiança en les forces que em donen l'ànsia de sobreviure. De la porta surt un homenet amb ulleres, les ulleres que recordo, els ulls que recordo. Es calb i te un rostre extremadament desagradable. Duu una bata tacada de sang. Preparo la meva mà i el meu cos però m'enfonso en contemplar com l'homenet alça el braç esquerra amb lentitud i confiança. M'apunta amb un revòlver. Fa un gest convidant-me a passar a la sala. M'apropo a ell i a poques passes sento el fred metall del canó de l'arma contra la meva mà. L'home fa un gest amb el cap impel·lint-me a que llenci el bisturí a terra, cosa que faig. Passo a la sala de llum ataronjada. Es tota plena de papers i arxivadors, hi ha una taula amb dues cadires i un munt de diners a una bossa. L'home s'asseu confiat a una cadira, creua les cames i amb un gest em convida a seure a l'altre cadira. Ho faig. La cicatriu del pit em fa un mal horrible i perdo la vista per moments. Abans però, puc veure el meu mòbil entre els objectes de la taula. Atanso la mà inconscientment però l'homenet m'atura amb un cop de l'arma. Sembla remenar uns papers, llegeix i diu amb una veu que denota ser estranger el meu nom, les meves dades personals... Després de riure diu amb un català de foraster "La salut es el més important, i vostè avui ha contribuït" Em convida amb gest calmat a mirar a dintre d'una petita nevera als meus peus. Per inèrcia i por faig cas. Entre bosses de gel hi ha un òrgan. Un pulmó. El meu pulmó.

"[…]la compra d'un òrgan pot oscil·lar entre els 30.000 i els 296.000 euros, segons dades recollides per la OMS"

-La Vanguardia


Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

139277 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest