La princesa de la revolta

Un relat de: instants

hi vivia una princesa proletària. Aquesta princesa s'omplia la boca de bones paraules, de les injustícies en feia una raó de viure - pobrets, pobrets, pobrets!. De l'amistat en feia comoditat, ans el conceptes eren la seva justificació moral i el seu sentit de vida. Va passar que per aquells temps vivia un conillet vermell i negre, incomprès per les seves paraules, incomprès per la seva solidaritat, incomprès pel seu sistema de vida, tot ho arrodonia en un ampli somriure, buscant solucions als petits enigmes de la seua vida tot regalant el seu temps als quatre vents.

Va passar que un dia tot passejant la princesa va conéixer al conillet.

- Bon dia princeseta- expressà amb un somriure.
- Bon dia conillet.
- Què feu per aquestes revolades, senyoreta?
- Cerco injustícies per fer-ne veritats, i vos?
- Passejava en silenci fins que us he trobat.
- Doncs jo sóc una princesa. Heu vist alguna injustícia ?

El conillet alçà la vista tot observant el cel, els núvols no increpaven al sol que brillava cremant els cingles de les montanyes rosades.

- Si us serveix majestat, jo fa dies que no omplo l'estòmac amb un trist tros de pà.
- Jo estic massa lluny del meu castell per a regalar-vos un banquet, aqui teniu un caramel.- la princesa agafà el caramel de sa butxaca, el desembolicà i el partí per la meitat - aqui teniu conillet, us dono la meitat ja que l'altra m'haig de menjar , doncs la maduixa em fa encisar.

El conillet tot cofoi agafà el trocet de caramel, un regalet del cel, pensà.

- Ara conillet, porteu-me a veure injustícies.
- Injustícies majestat ?
- Sí, injustícies ben llunyanes, d'aquelles que fan mal, de les que fan plorar.
- I per què voleu anar tan lluny ?
- Perque sóc princesa i els meus pregs seràn escoltats.
- Com volgueu majestat, però voleu dir que tan lluny cal anar?
- No us he dit què sóc princesa, i bon seguici puc portar, menjar no hem faltarà i perills no m'afectaràn, els meus soldats em protegiràn.
- Com volgueu sa majestat.

La princesa cridà ben fort.

- Seguici!!!!!

De cop i solta aparegueren trenta doncelles portant seda per a protegir sa blanca pell, un regiment de cent soldats ben empoleinats, tres cuiners i cent cinquanta servents amb caixes i estandarts.

- Ja podem marxar.- Digué la princeseta.
- Majestat, jo no puc marxar.
- Per què ? vos sou el meu súbdit i heu de fer realitat els meus desitjos.
- Princesa sou és cert, però jo una família conec, que haig d'alimentar, i els roscolls de pà oblidat són difícils de trobar.
- Però jo, la injustícia haig de solucionar i la consciència descansar, què és ma vida el defensar, les paraules que no saben volar. Vos no sou ningú més que un conillet i si no em sabeu satisfer, amb herbes i a la brasa us hagi de fer!

I així va ser com començà el viatge d'aquesta princesa que buscava les veritats dels altres per a fer-ne bandera. Tres mesos durà el viatge, atravessant paratges desconeguts, pobles oblidats, fins arribar a un destí llunyà del qual tornà per a defensar-ne les llibertats . I alçà la veu per molts regnes per reclamar la justícia i ben del cert que ho intentà, però res no canvià.
Del cel estant, un conillet es preguntà:
-Per què sa majestat a un altre lloc ha volgut anar, quan al seu regne hi ha gent que mai pot parar de plorar ?.








Comentaris

  • hola instants[Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 14-10-2006 | Valoració: 9

    per això vas desaparèixer, esclar! perquè els instants són fugissers...

    no vull interferir en el teu món, només que m'agradria saber què em vas posar en aquell paper del dia de la meva presentació del llibret de poemes "Orgies transatlàntiques" que no vaig poder-te regalar.

    Suposo que et van espantar les meves llàgrimes i tanta gent gran, vella, escampats per la sala. En fi, que siguis feliç!!

l´Autor

Foto de perfil de instants

instants

84 Relats

380 Comentaris

96576 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Sóc com sóc, aprenc a viure cada dia, alguns més que altres, però no deixo mai de maravellar-me dels petits desitjos fets realitat.

Crec en la llibertat i en la tendresa, d'ella en faig el meu camí i la meua bandera.

No m'agraden les paraules que no diuen res, no m'agrada perdre el temps.

Arranca-li somriures a la vida, car que et golpegi una i mil vegades, sigues tu, assumint totes les conseqüències, i no deixis mai de SER.


"Me da pena que se admire el valor en la batalla, menos mal que con los rifles no se matan las palabras"

"La poesia militant

Els artistes àcrates, imbuïts del romanticisme llibertari i d'un autodidactisme militant, faran del seu art un viarany cap a la llibertat."

" La cultura anarquista" de Ferran Aisa. Capítol: Dinamita cerebral.