La mar de pel·lícules

Un relat de: camarassa

Un,dos, tres,... splash. la història d'amor entre un tio i una sirena. Era una mica cursi.
En aquesta peli, el Tom Hanks era un actor no gaire considerat. Feia comedietes un pèl ridícules. Però fa guanyar el reconeixement fent "Philadelphia".
Ja, però a "Philadelphia" no surt cap platja. Hem quedat en dir pelis on surtissin platges.
Los vigilantes de la playa?
Era una sèrie, i no gaire interessant, deixant els pits de la Pamela apart.
Osti, sí! La quantitat de palles que s'hauran arribat a fer pensant en aquell bé de déu. Va fer una peli porno amb el seu ex-marit, i passava tota en un iot, a alta mar. Aquesta si que entraria a la llista, oi?
Sí, l'únic que m'enrecordo d'aquesta peli era que el Tommy Lee tocava la botzina del barco amb el pito.
De quines coses t'enrecordes! "Persona" del Bergman.
I tant! Les dues dones, passajant per la sorra.
Se m'oblidava. "El piano", nen. Lletres majúscules. La Holly Hunter tocant el piano en una platja de Nova Zelanda.
Que bona la música, eh! De John Nyman?
Michael. Michael Nyman.
Anem a dinar a la Pava?
Com vulguis, jo m'havia portat un entrepà, però no m'importa.
T'imagines fer una pel.lícula aquí?
On vols dir? A Castelldefels?
Sí. Ja fa temps que em ronda la idea pel cap. He fet un esquema. T'agradaria fer el guió amb mi? Recordariem vells temps?
M'encantaria! Explica, explica, de que aniria?
Dues prostitutes del Saratoga. Venen cada dilluns pel vespre a passejar per la platja. El dilluns és el seu dia de festa. Són dominicanes i enyoren molt el mar, el sol. Són molt amigues, eren amigues des de petites, anaven a l'escola juntes.
La Luci, una d'elles, canta molt bé. Boleros. A la platja hi ha un xiringuito on l'amo amenitza els vespres tocant el piano. Un dia sona una cançó molt coneguda. I Luci comença a cantar. Tots els guiris se la queden mirant, i quan acaba aplaudeixen. Li demanen que canti més. Ella, molt avergonyida se'n torna al puticlub amb la Belinda.
I per què se n'hauria d'avergonyir?
La cançó li cantava la seva àvia quan era petita. Ningú de la seva família sap que fa de puta.
Ja, i que més?
En el "Saratoga" tots els clients li diuen el mateix, que la treuran de la mala vida, i que es casaran amb ella. Homes grans, vells, jovenets virginals. Ella no s'ho creu mai. No té papers. Un dia qualsevol, la Belinda apareix morta, surant en l'aigua, encara no sé perque.
Podria ser un enigma. El final de la peli es sabria que l'hauria matat la Luci, com a venjança o perque no parlés.
No, ja ho sé. És de nit. i les dues noies es decideixen a banyar-se. Entren massa mar endins, i la Belinda s'ofega. La Luci no pot fer res per ajudar-la.
I després, com continuaria? No té gaire sentit!
Sí, després la Luci, que està de voltes de tot, es casa amb un client bastant ric, que la treu del Saratoga, però que la tracta com un drap brut. Ella és forta, i sap com utilitzar-lo. Un cop té els paper de residència, contracte uns goril.les, antics clients, perquè el matin. I amb el que guanya de l'herència, compra el xiringuito de Castelldefels, on cada vespre canta boleros.
Doncs no està gens malament, el tema.
Estic bullint, anem tirant cap a les dutxes, i a "la Pava" acabem de parlar-ho.
Molt bé, som-hi.



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de camarassa

camarassa

60 Relats

62 Comentaris

53459 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
Camarassa és una vila de la Noguera, i per ella hi passa el Segre. M'agraden els capvespres a Camarassa, pels carrers empedrats o bé en la petita platgeta que hi ha abaix, vora el riu. També t'hi pots banyar, o bé fer un picnic a la riba.