EL RELLEU GENERACIONAL. TOSSA DE MAR. LA SELVA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
El Juli Justri, publica una fotografia de l’escultura de bronze , obra de Bonaventura Ansón Pérez (Tossa de Mar, Selva, 5 de setembre de 1945 — Girona, Gironès, 15 de febrer de 2021) , realitzada l'any 1998, que simbolitza la representació d'un relleu generacional.

 

Dues figures, un home madur, assegut en un banc en actitud serena, estenen la mà a la figura d'un nen jove, ajagut en una postura que traspua moviment i cert desordre propi de la joventut.

Tossa de Mar és un municipi de Girona, a la comarca de la Selva, a Catalunya. Es troba a la Costa Brava.

Marc Chagall (Vitebsk, 1887 - Saint-Pal-de-Vence, 1985) el va batejar amb el nom de "Blue Paradise" després de la seva estada d'estiu el 1933 i el 1934.

L’any 1950, Ava Gardner [Ava Lavinia Gardner (Brogden, Carolina del Nord, 24 de desembre de 1922 - Londres, Anglaterra, 25 de gener de 1990)] i James Mason [James Neville Mason (Huddersfield, 15 de maig de 1909 - Lausana, 27 de juliol de 1984] van venir a l’aleshores petit poble per filmar Pandora and the Flying Dutchman i això va donar fama a Tossa; A la pel·lícula el poble va ser batejat com Esperanza.

Tosa de Mar va ser la primera localitat de Catalunya i d'Espanya que es va declarar ciutat antitaurina, l'any 1990.

Aquest exemple l'han seguit moltes altres poblacions, sobretot a Catalunya. Les darreres eleccions municipals, comportaven en alguns indrets la tornada de les corrides de braus, que es finançaran amb els diners que es destinaven a l’educació, la sanitat, els serveis socials, la cultura,..., sembla que això és el que volien els “ espanyoles “, oi?.

Comentaris

  • Ciutat antitaurina. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-08-2023 | Valoració: 10

    Un relat molt interessant, que és una obra d'art, molt concreta i a la vegada on expliques tota una història d'Ava Gardner.
    Tossa de Mar, fou una ciutat antitaurina, en aquells anys.
    M'ha agradat molt aquest relat.
    Si et ve de gust, pots llegir un nou relat meu.
    Cordialment.

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5461795 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com