El conill

Un relat de: Carles Linares

Encara no he entès què faig jo aquí, enmig de tota aquesta gent que em miren com si fos una bèstia rara. I aquell home, que sembla dirigir la cerimònia, vestit com per anar al carnaval, què em vol? Ah crec que em vol parlar.


- Però, senyor Linares, al capdavall, per què ha disparat?

- Us ho he explicat ja almenys deu vegades, Senyor jutge, em pensava que era un conill.

- Un conill d’aquesta talla?

- Sí, no era petit, és clar.

- Senyor Linares, vostè viu en una població, no pot sortir al vostre hort amb un fusell, així, i disparar.

- Em volia robar les pastanagues, aquell maleït conill. Tinc les pastanagues més boniques de tot el poble!

- No es mata per causa d’uns llegums!

- Sí, un conill, sí, i a més, he pensat cuinar-me’l al jaç. Coneixeu la recepta? És catalana, i molt tradicional. Necessiteu una cabeça d’alls, llorer, vi negre, ametlles, julivert...

- Senyor Linares, no som pas aquí per discutir una recepta de cuina. Som aquí perquè ha matat a trets el vostre veí. I voldria fer-nos creure que ha vist un conill? El seu veí pesa més de cent deu quilos per quasi dos metres!

- No se’n veu cada dia de conills tan grossos, sí, és veritat.

- Però... Senyor Linares, no s’ha posat cap qüestió abans de disparar? Les orelles, per exemple? No li ha vist cap orelles! Un conill de dos metres d’alçada sense orelles!

- Ara que me’n parleu, senyor jutge, sí, he remarcat una cosa estranya. M’he pensat, per què dimonis aquest cony de conill s’ha amagat les orelles sota una gorra? És molt excèntric per un conill, no penseu?


L’home amb el vestit negre es passa la mà sobre els ulls i crec que ha sospirat.

Bé, algú podria estar tan amable per explicar-me, al cap i a la fi, què hi faig, aquí?

Comentaris

  • No era el conill. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-01-2022 | Valoració: 10


    Realment no era el conill, qui vas matar. Volies matar-lo i, al cap i a la fi, no ho era. Així que va matar al veí, tan alt com era. M'ha fet riure molt, amb tot el relat.
    La frase de: "Un conill de dos metres d'alçada sense orelles!", m'ha fet molta gràcia.
    Enhorabona, Carles.
    Salutacions.

  • altre final[Ofensiu]
    Carles Linares | 15-12-2021

    Una altre possibilitat per acabar el relat, hauria estat un problema de vista, i l'història s'hauria acabat amb recomanacions per anar a comprar ulleres, però allò de les orelles m'ha divertit massa per precindir-ne ;-)

  • Vocabulari [Ofensiu]
    Carles Linares | 13-12-2021

    Amb el comentari de Proubé, he buscat en els diccionaris i el la viquipedia, i he fet una falta, he utilitzat "fusell" però la paraula correcta és, en aquest cas, "escopeta".

  • Un error de perspectiva?[Ofensiu]
    Prou bé | 11-12-2021 | Valoració: 10

    O el de l'escopeta sabia que el veí i la seva dona... bé! No pensem coses ni inventem!
    N'hi ha prou amb el que expliques i, certament, ho fas molt bé.
    Amb total cordialitat

  • Perspectiva[Ofensiu]
    llpages | 11-12-2021 | Valoració: 10

    M'he rellegit el relat dues vegades perquè no he copsat a la primera la situació descrita, però això és problema meu. Quan ho he entès, m'he adonat que no havia agafat prou perspectiva. M'agraden els relats que t'obliguen a rumiar una mica fins treure'n l'entrellat, provoquen una satisfacció complementària al plaer de la lectura.
    Seguim llegint-te, Carles!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Carles Linares

57 Relats

200 Comentaris

15008 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
De nacionalitats francesa i Suïssa, visc a Alemanya i sóc una barreja de catalana, murcià, savoyarda i suís alemànic.
M’he enamorat de la llengua catalana i encara l’estic aprenent i treballant, i el camí és llarg...
Si us plau, perdoneu les faltes que encara en trobareu massa en els meus textos, però, com es diu, de mica en mica s’omple la pica i el meu objectiu és que cada vegada n’hi hagi menys, però també publicar aquí textos que us faci riure i somriure.
Si trobeu faltes més grosses que una casa, m’ho podeu dir als comentaris, moltes gràcies per endavant.

Bilder hochladen

RIURE DE TOT ABANS D'ESTAR OBLIGAT D'EN PLORAR (Beaumarchais)

charles.linares@gmail.com

Com ho podeu veure, en el nom d'usuari, he tret la H per catalanitzar-lo ;-))