EL CELLER D’AIGUAMÚRCIA DE CESAR MARTINELL BRUNET.

Un relat de: Antonio Mora Vergés
El celler d'Aiguamúrcia fou bastit el 1919, per l’arquitecte Cèsar Martinell i Brunet (Valls, Alt Camp, 24 de desembre de 1888 - Barcelona, 19 de novembre de 1973); la data es pot llegir a la façana principal.

El celler es troba situat a la sortida del poble, al costat de la carretera de Santes Creus. És un edifici aïllat, d'una sola nau i planta rectangular. La coberta, de teula, és plana, amb dos vessants laterals. A les façanes laterals hi ha 24 petites obertures en la part superior, disposades compositivament en grups de 3.



La façana principal és d'estructura molt senzilla: la part inferior presenta una porta centrada d'arc de mig punt, dovellada, i un conjunt de cinc finestres d'arc de mig punt s'obre a la part superior. La decoració, simple, se centra en: motllura de maó vist que recorre el perímetre de l'edifici per la part inferior i envolta la porta, imposta que divideix en dos nivells les façanes, maó vist a les finestres i resseguiment del ràfec.

L'edifici ha experimentat diverses ampliacions en èpoques posteriors.

Em deia una persona d’Aiguamúrcia; és obra de Cèsar Martinell i Brunet !!!!

S’acompleix en els mestres allò de’ el que pot el més, pot el menys ‘.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5460029 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com