Bruixes

Un relat de: Dorian

"Una bruixa és una bruixa"

-Anton Chekhov, La Bruixa

El jove advocat, impecablement vestit i afaitat, es planta davant la porta del primer tercera del Carrer Francesc Macià número vint de G***. Abans de picar a la porta dubta, és la primera vegada que s'encarrega d'executar un desnonament, mira al seu darrera a les dues figures que l'acompanyen de la policia judicial per donar-se confiança i pica amb els artells vigorosament a la fusta. No hi ha resposta. "És una dona vella -diu als policies- Segur que tarda en obrir, potser és sorda…" Torna a picar però no rep resposta. Un dels policies, que sembla un orangutan, l'aparta amb un grunyit i comença a picar amb la palma de la seva immensa mà tot cridant "policia judicial" "ordre judicial de desnonament", etc. És obvi que vol enllestir-ho ràpid. Cansat de cridar, s'aparta. "No hi ha ningú" afirma el mico. Abans de marxar, sense pensar-ho, l'advocat intenta obrir la porta i per sorpresa dels tres homes aquesta cedeix. "És oberta..." El simi parlant el passa i entra, traient-li l'ordre judicial de les mans. S'escolta com crida i pregunta per l'interior del pis. L'advocat i l'altre policia el segueixen. El pis està en un estat lamentable, ple de brutícia, la pintura de les parets caient-se a trossos, taques de goteres amb segles, pols i més pols, papers rebregats, bosses... Els tres personatges es tapen amb la mà el nas. "Quin fàstic" gruny el primer policia. "Aquí no hi ha ni Déu" "L'hi deixarem l'ordre pegada a la porta -respon el jurista-... No hi ha gaire a fer..." "Un moment. Jo no penso treure un altre dia tota aquesta merda d'aquí. Trucaré als serveis de neteja perquè vagin fent lloc." L'orangutan comença a parlar per la radio i camina lentament, obrint les portes i mirant l'interior amb disgust i fàstic pintat al rostre. Els altres dos l'esperen fora per la fortor. De sobte escolten un "Merda!!" i tornen a entrar. Troben al policia amb la mà encara a una porta mig oberta mirant l'interior d'una habitació amb cara d'estupefacció. Els altres se l'apropen i miren també. L'habitació és sobrecarregada de tot tipus d'objectes, alguns pengen del sostre, altres de les parets. Hi ha de tot. Herbes, fruits podrits, pells d'animal, insectes morts... Al sostre i resta un espai desocupat que deixa veure un pentagrama amb paraules en llatí "Que collons..." diuen els tres alhora. L'oficial corpulent és el primer en reaccionar "Això definitivament no és higiènic... Perfecte, ja tenim excusa per desallotjar" Llavors torna a parlar per la radio mentre l'advocat i l'altre policia entren a l'habitació amb passes prudents. "Mira!" diu el lletrat apuntant a un cassola gran que resta a una banda de l'habitació. Quelcom bull dintre, un líquid negre, com petroli. L'altre hi posa una mà a sobre. "Curiós, no és calent" llavors s'ajup "No hi ha cap foc!!" Els dos homes s'espanten en rebre el crit de l'altre que roman a fora "Ei! Ja venen els del servei de neteja municipal... Fotem el camp." Tots tres giren cua alleujats de sortir del lloc opressiu però, tot d'una, una figura els impedeix sortir ja que ocupa la porta. És una dona, vestida de negre, amb tot de penjolls estranys. El cap el tapa una caputxa també obscura que només deixa veure una boca arrugada. Ja que no parla, l'oficial corpulent ho fa, superant una por que mai hauria reconegut. "Eh... Senyora, miri, tenim una ordre de desnonament... hem vingut a comunicar-li i fer-la efectiva... Eh... Aquest, aquest és l'advocat" i empentant al citat es fa enrere. El pobre jove, suant, aconsegueix parlar amb esforç "Senyora...en representació del meu client, senyor M***, arrendador d'aquest pis, i en virtut de l'article 1569 del Codi Civil soc aquí... Eh, deia, soc aquí per fer efectiu el desnonament del pis per manca de pagament de les quotes convençudes, vull dir, convingudes... entre vostè i el senyor M***" Mentre s'asseca la suor amb la màniga de la jaqueta i recupera aire la vella finalment parla, tot i que, per estupefacció dels tres joves, jurarien que la boca no és mou "El senyor M*** és mort." Els dos policies és miren a l'advocat i aquest, compromès, emet un riure nerviós "Senyora, això és impossible, he parlat amb el meu client aquest matí mateix aix..." La dona l'interromp "Potser hauria de parlar amb el seu client ara..." L'advocat torna a riure sense ganes però és interromput per el soroll del seu mòbil. "Disculpi" Contesta i mentre escolta el que l'hi diuen el seu rostre es torna del blanc del marfil. "Aixó-és-impossible...." Es mira als dos policies i diu amb veu baixa "El senyor M*** ha mort fa una hora d'un infart." Els dos policies es miren amb els ulls com a plats i, finalment, el més baixet mira a la figura de la porta "Sentim sincerament les molèsties senyora, si ens deixa marxarem ara mateix" La dona, amb parsimònia, es fa a un costat. El policia surt gairebé corre'ns i l'altre el segueix no menys ràpid, empentant a l'advocat en el camí. Aquest, decididament corre fora del lloc.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

139254 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest