Boires d'Angoixa II

Un relat de: Dorian

Vaig caminar per obscurs passatges seguint el rastre de sang, les meves passes fent vibrar el metall del terra com sinistres instruments de percussió que s'unien a l'orquestra macabra general. Els sorolls de maquinaria industrial eren constants, forts, inquietants, eixordadors. Tot i això no podia veure cap origen dels sorolls, cap màquina. L'Infern post-industrial bé es podria comparar amb el que vaig veure: un avern de metall podrit, foscor i soroll. Les meves passes em conduïen per picassianes estructures que descendien i ascendien il·luminades per tènues llums mortes. Va haver moments en que vaig dubtar de tot, de mi mateix, del món on em trobava, dels meus pensaments. Però tot era real, real com un cop de puny, com una mentida, com abandonar-te al plor per les nits, com el silenci de la ruïna diària, com el rostre d'un noble penjat a 1789... No sé quan de temps vaig passar caminant, seguint el reguerol de sang, però finalment vaig arribar a una porta. Una porta enmig del no-res d'on, de l'altra banda, provenia la sang i una llum forta i blanca, i una boira espessa. Tot d'una, records em van envair el cap com pinzellades de Pollock. Records que havia oblidat, records que havia enterrat. Entre ells la meva dona. La meva dona demacrada i trista. La meva dona. Per alguna raó vaig adonar-me de sobte que jo era a aquell horrorós paratge per ella. Però no era a l'Escala? Esperant-me? Al nostre apartament... I em van venir com un tret les paraules de la dona desconeguda "Ets tu qui s'amaga!!" De què m'amagava? "Tot!! Fins i tot els sentiments resten estàtics a aquest poble..." Que volia dir la boja? La boja? La boja... Potser era jo el boig. Per què que pensava així? Vaig posar la mà al pany, fred, de la porta. En tractar d'obrir-la va cedir fàcilment i una llum em va encegar completament. La sirena, aquella sirena de fàbrica que vaig escoltar a la carretera que conduïa a Viladamat va sonar directament a dintre del meu cap, amb una potència de meteorits i cometes en col·lisió , i vaig caure al terra de dolor.

No recordo el temps que vaig romandre estès. En aixecar-me esperava trobar-me a aquell infern de ferro i foscor, però em trobava estès a un llit. A un llit que estranyament em semblava familiar. Em recordava a algú. Fins i tot l'olor, una feble olor a perfum, com si fes poca estona que la persona hagués abandonat el lloc. Em vaig incorporar al llit per veure que em trobava a una habitació polida i austera, de blancor delicada. Una finestra gran donava a la Costa Brava, furiosa i magnificent. Tot era entelat per aquella boira, però ja menys densa. Deixava veure les formes dels arbres que inesperadament es perdien a l'horitzó, en aquells penya-segats que tallaven el terreny i cedien la sobirania al mar de forma inesperada. Els records de la meva dona ressorgien intermitents: una paraula, una conversa, un peto, la seva piga a aquell coll que m'agradava llepar amb delit abans de fer l'amor, el seu somriure, la joia dels primers anys de parella, la foscor dels dies rutinaris... Que se m'escapava? Quelcom. D'això n'estava segur. Quelcom terrible del que em sentia profundament culpable. Potser una baralla? Una escridassada? No. Pitjor. I llavors, com si acabés d'aparèixer em vaig adonar de que al vell mig de l'habitació hi havia una televisió amb un vídeo VHS. Tenia una cinta ficada. Per inèrcia, vaig donar al "Play" i vaig encendre l'aparell:

Era una gravació domèstica. Una dona restava, en aquella mateixa finestra d'aquella mateixa habitació, contemplant el mar. L'aire l'hi movia el cabell dolçament, un cabell negre i llarg de nimfa. Qui gravava deia alguna cosa i la dona reia i feia un gest de reprovació juganera amb la mà. Finalment acceptava i es girava, i somreia a la càmera. Vaig començar a plorar sense raó, grans gotes amargues i càlides. Era la meva dona. Després d'una estona l'imatge desapareixia i una altre emergia. Ara, la meva dona era estesa a aquell mateix llit on jo jeia. Parlava amb feblesa. Havia perdut molt cabell i el rostre era demacrat i trist. Ja no reia, per el càncer que la menjava implacable. Un altre cop l'imatge desapareixia. Novament la mateixa habitació. Jo era assegut a la vora del llit, donant-li la mà a un esquelet femení. No sabia qui ens gravava. De sobte m'aixecava, desapareixia de l'enquadrament i tornava a aparèixer amb un coixí a una mà. Tornava a asseurem, l'acariciava, l'hi deia quelcom. Llavors ella semblava adormir-se. Jo vaig esperar i, amb el coixí fermament agafat, la vaig asfixiar. Els seus dèbils dits em van agafar els braços per un instant, però van semblar acceptar el destí en uns segons, amb delit.


"Ets tu qui s'amaga!!" van tornar les paraules de la dona entre la boira blanca. Sabia que, en sortir d'aquella habitació buida del meu passat tornaria a l'Infern de metall rovellat. Per no abandonar-lo mai.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

139361 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest