Boires d'Angoixa I

Un relat de: Dorian

Havia de reunir-me amb la meva dona al nostre apartament a l'Escala. El varem comprar després de dos anys de casats, pagant-lo amb suor i llàgrimes de dos treballs que no ens permetien fruir gaire d'ell. No obstant, satisfets els clients dels treballs respectius aquell cap de setmana era per a nosaltres. Ella havia sortit abans amb el seu cotxe, comentant-me que s'encarregaria de deixar-ho tot llest i ens trobaríem allà. No em va agradar que anés sola però no l'hi vaig dir, últimament ens havíem distanciat: de vegades la mirava per l'esquena i em semblava que vivia amb una desconeguda... Per arribar a l'Escala la ruta més ràpida era agafar l'AP-7 i dirigir-se a la sortida que creuava per Viladamat fins al lloc. No obstant, quan tenia temps m'agradava gaudir del recorregut llarg de la costa que passava per tots els poblets costaners atapeïts per aquella època de turistes del nord d'Europa fregits al sol del mediterrani. Tot va començar un cop passat Verges. Una boira inusual a l'època no em deixava veure a metres i anava amb el peu al fre, ansiós. Vaig pensar fins i tot en aturar-me i esperar a que es dissolgués però, al contrari, es va espessir d'una forma que mai havia vist. En aquelles condicions conduir se'm feia difícil, així que vaig aturar el cotxe a una banda de la carretera i, repenjat al vehicle vaig mirar amb ulls incrèduls aquella densa blancor que tot ho havia engolit en segons. No s'escoltava gaire, excepte el rumor de branquillons trencant-se per les corredisses dels animals. Llavors, en un crescendo desagradable, es va alçar a l'ambient l'estrèpit d'una sirena, com aquelles que s'escolten a les fàbriques en acabar els torns. Em vaig girar a banda i banda, mirant fixament la blancor immutable que em responia amb indiferència. Cap resposta excepte aquella desagradable sensació de que quelcom passa darrera el teló blanc. Després del soroll vaig decidir caminar fins a Viladamat esperant rebre assistència. Curiosament, el mòbil no funcionava. Aquella carretera conduïa irremeiablement a Viladamat, no obstant, mai vaig arribar al citat poble. Després d'una estona vaig albirar una construcció, una forma densa i negre en l'horitzó. Semblava una caseta de dues plantes així que em vaig encoratjar a entrar-hi. La boira també havia penetrat a dins i, amb dificultat vaig veure una figura, un home jove, que jeia a una taula, amb el front contra la mateixa, les dues mans agafades per davant. "Hola?" Em vaig apropar en no rebre resposta i de sobte la forma es va sacsejar, dirigint-me una mirada d'odi i traient del no-res un ganivet de cuina esmolat, tacat de vermell a la punta, que va clavar a la taula. "Ho sento...jo només, tinc el cotxe..." La figura, després de veure'm, va tornar a la posició d'abans, relaxant-se visiblement. No obstant seguia tenint a la mà esquerra el ganivet tacat. Em disposava a marxar quan va parlar, amb veu lànguida i apagada "Que fa aquí..." "Jo, de fet em dirigia a l'Escala a trobar-me amb la meva dona, però veient aquesta boira horrible..." "Pensava que era un d'ells..." va respondre amb la mateixa apatia. "Qui?" "Ells -va dir, el jove, un jove de cabell negre i rostre pàl·lid- " "No he vist a ningú a banda de vostè..." "Oh! Vostè els veurà, vindran a per vostè, si es aquí mereix càstig com tots nosaltres..." "Perdoni, no sé de que parla... vaig a veure si trobo a algú -algú que no sigui foll, vaig pensar-..." En sortir de l'edifici el jove va començar a riure i va cridar "Sí que en trobarà, a algú! I tant!!" La trobada em va deixar fred i caminava amb prudència. Realment no recordava aquella casa a l'entrada de Viladamat.... "Potser m'he perdut" volia creure.


Vaig caminar durant una bona estona seguint la línea de la vorera per orientar-me. Un sentiment opressiu em penetrava, com si la mateixa boira es fiqués dintre meu i m'obnubilés els sentits. Cansat, vaig seure al terra. Llavors vaig escoltar passes, passes lentes i contingudes, que creuaven al meu darrere. En girar-me no vaig veure res i en cridar no vaig obtenir resposta. Però les passes es van aturar. Una veu de dona em va contestar en uns instants. "Que cerques a aquest poble oblidat?" Vaig repetir l'historia del cotxe, la boira, l'Escala i el meu apartament tot tractant de discernir el meu interlocutor i obviant l'estrany de la pregunta. "Sembla que et reconec..." va contestar la veu, mentre m'aixecava i m'apropava a ella. "Jo només esperava trobar ajuda... -vaig contestar- El meu cotxe està a la sortida del poble... Oi que això no és Viladamat?" "No" En arribar al punt d'origen, o el que em semblava el punt d'origen de la veu de dona no hi havia res i aquesta va retornar d'un altre banda "Si... Ets aquell jove marit que venia a passar les vacances al poble amb la seva esposa" "Perdoni, on és? No la puc trobar amb aquesta boira que tot ho omple..." "Tot!! Fins i tot els sentiments resten estàtics a aquest poble..." Novament la meva orella m'havia enganyat i no donava amb la dona. Després de donar voltes com un cec vaig desistir. No entenia si m'estaven prenen el pel o hi havia quelcom més. "Una dona de la seva edat no hauria de jugar a amagar-se!" vaig cridar amb fúria. Llavors la veu va riure "Ets tu qui s'amagava!!". Estranyament en aquell moment vaig tornar a jeure al terra, impel·lit per un sentiment dolç de son, melangiós i trist, però alhora plàcid. La veu no va tornar i vaig adormir-me fet un cabdell.

Em vaig despertar per un soroll fort i constant. El cap em feia mal, probablement per haver escoltat en l'inconsciència aquell estrident estrèpit. Era la mateixa sirena que vaig escoltar ja abans, sortint del cotxe. Per moments es feia feble i després tornava amb força. L'aspecte del poble havia canviat absolutament. No sé si es correcte definir-ho com a poble. Era una immensa construcció de metall rovellat, el terra, fet de reixa deixava veure la foscor d'un immens precipici d'on, al fons, sorgien intermitents llums infernals i sorolls mecànics de fàbrica. "On dimonis soc?" em vaig preguntar amb desesperació. Volia creure que tot era un malson però la força dels sentits negava aquesta afirmació, les olors, la oïda, la brutalitat de la matèria. Per inèrcia i calmar els nervis vaig caminar aleatòriament mirant amb reticència les ombres d'immenses construccions de metall. De fet, tot semblava l'esquelet macabra d'un poble, com si tot hagués estat arrasat per el foc i només quedés com a testimoni el ferro tremolós. No obstant, les formes dels edificis eren desagradables, malaltisses i sinistres. Com he dit vaig emprendre un rumb incert però tot d'una vaig adonar-me de que caminava amb dificultat: un líquid espès tacava les reixes que feien de carrer i en ell s'enfonsava la sola de les sabates. En ajupir-me, tocar-lo amb la punta dels dits i apropar-los als meus ulls una paraula se'm va ocórrer "Sang". Òbviament vaig voler creure que era qualsevol altre cosa però, en veure que el rierol de líquid seguia un curs clar, fins i tot diria que voluntari, vaig seguir-lo. Tot millor que restar quiet escoltant i contemplant aquell paratge inquietant i funest.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

139287 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest