Banca Telefònica, el nou engany.

Un relat de: Antonio Mora Vergés

Banca Telefònica, el nou engany.

Avui mentre dinava l'enèsim anunci de banca telefònica, en el que tot son avantatges i guanys, ha esgotat el límit de la meva paciència, i d'aquí l'article que segueix :

De bon començament una obvietat , el telèfon no és precisament econòmic al nostre país , i
sense telèfon, fix o mòbil, això de la banca telefònica certament no sembla possible, oi ?.

Tenim desprès - i no és poca contrarietat - que precisem d'un banc físic, per dur a terme les nostres aportacions i/o les nostres disposicions d'efectiu ; aquest segons diuen, no cal que sigui del mateix grup, però el cert és que quan volem reclamar, ens agrada més fer-ho davant d'una persona, que per telèfon, qui no te una mala experiència de l'atenció telefònica ?

Si la nostra relació l'establim mitjançant internet, el tema de cost de connexió i/o trucada, continua tenim importància econòmica, quin banc real, fa pagar comissions de 30 € de mitjana al mes ? . Altrament a la banca convencional li demanem que ens faci la feina, per exemple una transferència, però en la banca virtual, la feina l'hem de fer - de franc - nosaltres mateixos.

Capítol apart per les financeres que sovint sota el nom de banc, ofereixen, fins a 3000€ o fins a 6000€, amb una trucada i a pagar quan vulguis, per terme mig el cost real d'aquesta mena de préstecs està per damunt del 20 € anual, i apliquen les primeres quotes al pagament dels interessos, de forma que en el supòsit d'una cancel·lació anticipada, quasi sempre cal satisfer el capital que ens han deixat com a mínim !

Certament fa molt de temps que esperava un article com aquest, signat per alguna organització d'usuaris dels serveis bancaris , o per algun organisme d'informació de la mateixa administració pública, està clar que veiem sempre, només allò que volem veure, oi ?

En els propers anys, el tema de les comissions anirà en augment exponencial, fins l'obertura i/o cancel·lació d'un compte d'estalvi tindrà un cost assignat , de fet això succeeix ja al Regne Unit , i tothom ho troba lògic, natural i fins necessari. Els usuaris que fan un mal us dels serveis, han de fer-se càrrec del cost que això comporta.

Venim d'una cultura que dona premis als inconscients, als maldestres, als poca vergonya , i certament això contraria la forma de viure dels nostres veïns de la Comunitat Econòmica Europea, i molt a contracor d'alguns, haurem d'anar adaptant-nos a les regles de la majoria.

Si encara recordeu com es feia, abans de prendre cap decisió en relació als vostres diners, agafeu un full en blanc, i sumeu les despeses previsibles - malgrat que de ben segur no us en parlaran - , telèfon, temps, desplaçaments ,... i en una nova operació de suma els guanys que s'obtindran - aquests si absolutament previsibles - impostos deduïts - , i veureu com teniu en algun cas pèrdues, o surten uns guanys tant pírrics, que no justifiquen de cap manera l'enrenou del canvi.

No és cert que el boig sàpiga res a casa seva, el boig és boig !, però en qüestió de diners el més assenyat és tenir-los ben aprop !

© Antonio Mora Vergés













Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6917 Relats

1201 Comentaris

5460029 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com