30 d'agost. Sant Felix, patro de Vilafranca!

Un relat de: argizari63

Tanco els ulls.
Estic a Vilafranca; avui es 30 d'Agost, Sant Felix.

Els carrers estan mudats, els balcons plens, la gent camina tranquilament pels carrers de la vila cap a totes direccions, fa olor a polvora.

Arribo a la pla\a, esta farcida de gent, les poques hores dormides durant aquets dies no son problema.
Comen\en a sonar les gralles darrere meu i em giro, els castellers ja han comen\at la seva actuacio i ara pujen els dosos. Enlairo la mirada just quan l'enxaneta aixeca l'aleta. Una extranya sensacio recorre el meu cos, de dalt a baix, i la pla\a es una sola veu, un sol crit. Pell de gallina.

[...]

Han passat les hores i camino pels carrers de Vilafranca sense rumb i pensant en quin sera el millor lloc a Santa maria.

Espero amb nervis l'arribada dels balls, La pla\a torna a estar plena de gent, de totes les edats, Tothom espera el mateix. Es comen\a a sentir la musica.

Primer entra a la pla\a el Drac, el segueixen els Diables i el Ball d'en Serrallonga. Mes tard donen pas a les Cotonines, el Ball dels Malcasats, les Pandaretes, els Pastorets, els Cercolets, el Ball Pla, els Figuetaires, els Bastoners, els Panderos, el Ball de les Gitanes, els Falcons i les Colles Castelleres. Cadascu te el seu lloc a la pla\a.

Poc a poc va arribant la Moixiganga, darrere hi van els administradors/es amb el pendo de Sant Felix, acompanyats d'exadministradors/es i altres "fidels".
Finalment arriba l'imatge del Sant.

S'apaguen els llums, la pla\a plena de gent.

Les gralles tornen a sonar i els balls actuen al ritme de la musica.
Es comen\en a aixecar els pilars dels Castellers i els Falcons i un castell de foc s'inicia al Palau Balta. Els campanars de la basilica s'il.luminen.
La Moixiganga, desde l'esquerra de les escales munta el quadre de La Creu.

Sant Felix entra a Santa Maria i darrera novena i darrera cantada de Goigs de Sant Felix.

[...]

M'espera una llarga nit. Comen\ant pel ball de gralles, passant per la Festa Major Alternativa i sense saber com acabara la nit.

Segueixo caminant pels carrers de Vilafranca. Es tard, pero encara estan tant plens de gent com la resta del dia i la musica m'arriba de totes bandes.

Cares conegudes, totes elles amb grans somriures.

Obro els ulls.
Estic a un poblet al costat d'Atlanta. Lluny de l'ambient penedesenc i som un 27 d'Agost, just vigilies de la mes tipica. Tinc nostalgia i ganes de festa major.
Seguire somiant...

Bona festa major amics!

Comentaris

  • *_raneta_* | 01-09-2009

    M'encanta la diada de Sant Fèlix, no només com a castellera, sinó com amant de la cultura catalana!
    És inexpressiu tot el que sant fèlix t'aporta!

    ho has reflexat prou bé!

l´Autor

argizari63

1 Relats

1 Comentaris

761 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00