Xafarderies de poble

Un relat de: Carme_
Mentre feinegen a la cuina les dues germanes van xerrant. La Consol li explica a l'Anna Maria:

- Darrerament em sento molt sola. Enyoro aquells dies en què el Miquel tornava aviat a casa i fèiem junts el sopar mentre cantàvem cançons amb la ràdio. Bromejàvem i rèiem força, també si es cremava el rostit, no era pas important això. I m'agradava tant quan quèiem al sofà cargolant-nos amb riallades... Ara, en canvi, arriba molt tard de la ciutat. A la feina té noves responsabilitats, moltes preocupacions que fins i tot li han canviat l'humor. Ja no té temps ni ganes d'explicar-me coses, diu que prefereix no parlar-ne a casa i així no recorda els problemes tothora. L'enyoro, saps?... Però a cal Rovira no som de queixar-nos i no volem donar peu a xafarderies. No es pot dir el mateix de cal Boter. Sembla ser que la Remei s’ha tornat una fresca. Té una aventura, diuen. L’altre dia n’estaven parlant a la plaça quan vaig arribar. I el pobre Salvador? Què pensa la Remei que farà el Salvador quan li arribi la notícia? Perquè aquestes coses s'acaben sabent...

- Ai, Consol, em costa una mica de creure de la Remei. Però, què deien? Qui ho explicava això? I si s'ho ha inventat? - planteja la germana.

- Només vaig sentir que estava embolicada amb un home casat d’una família que no em sona, cal Goviga o un nom així, deu ser de la zona nova del poble, on no conec totes les cases. No van dir res més. Ho explicava aquella noia que no parla gaire bé.

L'Anna Maria li pregunta:

- Vols dir aquella noia rossa de cabells curts?, a la que se li enganxen les erres quan parla?

La Consol fa que sí amb el cap i es queda en silenci. Tot d’una comença a plorar.

Comentaris

  • Invitació "Comuniquem-nos!"[Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda

    Com a finalista del VI Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio
    ens complau convidar-te a la II Trobada ARC de Literatura en Català
    i a l'acte de lliurament de premis i presentació del llibre "Comuniquem-nos",
    on es faran públics els premis principals del concurs.

    Invitació

    Associació de Relataires en Català (ARC)

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “Comuniquem-nos!” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, i per tal d’avançar feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ COMUNIQUEM-NOS!, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “Comuniquem-nos!” que s’editarà a finals de 2016 mitjançant una plataforma digital de publicació.

    on vull constar amb el nom d'autor/a ...............................................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • Sempre s'acaben sabent[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 24-04-2016

    Té raó la Consol, aquestes coses sempre s'acaben sabent.
    Ai les erres! Enginyós desenllaç.
    Fins al proper relat!

  • molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 20-04-2016 | Valoració: 10

    Un relat que m´ha deixat sense alé. Molt maco

l´Autor

Carme_

64 Relats

215 Comentaris

38990 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
M.Carme Marí

Twitter: @carme_tuit / @PetitesHstories

Blog Petites Històries: http://petiteshistories.wordpress.com

Canal YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCEgOFs-D51izvxeP29Ccq0g