Petra

Un relat de: kefas

Riing, riing! Va sonar el timbre de la porta d’entrada. Contrariada, perquè tot just començava a agafar el fil del relat, es va aixecar per anar a veure qui era l’impertinent. Tornava a ser el veí del davant. Des que va arribar feia dues setmanes, sempre tenia problemes senzills que no sabia solucionar. "Disculpa, Petra", li va dir, "la calefacció no funciona, que li pots donar un cop d'ull?" Se'l va mirar amb commiseració. L'emprenyava que les seves peticions sempre li trenquessin el fil creatiu, però li feia llàstima. Mai li parlava de feina, de l'abast de les seves originals concepcions literàries perquè estava segura que no les entendria. Tampoc li havia explicat el munt de premis que havia guanyat, ni que tots els concursos la reclamaven a participar-hi. No era vanitosa ni volia acomplexar-lo.

Mentre anaven cap a la caldera de calefacció, va veure que en una habitació hi havia un piano. Els darrers dies sentia cantar amb acompanyament de piano, però havia pensat que algú de l'escala s'havia aficionat a la música clàssica. "Toques el piano?", li va dir. "Entre altres coses", va contestar ell amb un somriure murri. Vaja, va pensar, a sobre es fa l'enginyós.

Va ser fàcil arreglar la calefacció, només va apujar la pressió de l’aigua. “No sé pas com m’ho faria sense tu” li va dir un cop més des de la blava i agraïda mirada que, tot i no voler-ho admetre, la seduïa.

Mentre ella li suggeria que hauria d'anotar com es resolen els petits problemes quotidians, va sonar el timbre. "Un moment", va dir ell, "vaig a obrir". "Com és que encara estàs així?" va sentir com exclamava una veu femenina mentre s'acostava on era ella. Era una noia bonica, jove, força més que ella. "Hola", li va dir, "que també vens al recital?". La Petra havia quedat bloquejada i no va aconseguir dir res. "Sí, dona, al recital del Liceu. En Kaufmann té una indisposició i han cridat a l'Eduard perquè només ell el pot substituir".

Comentaris

  • Doncs sí que toca bé...[Ofensiu]
    Montseblanc | 17-07-2022

    Les aparences no solament enganyen, sinó que desperten esperances que haurien d'haver esperat un millor candidat, però bé, així passen un parell de minuts entretinguts amb la lectura.

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 02-05-2022 | Valoració: 10

    Els prejudicis tenen això, i no ens en lliurem.
    Bon relat, apa!!

    Cordialment
    MariaM

  • El que no sona.[Ofensiu]
    SrGarcia | 20-04-2022

    Segur que l'Eduard, a més de tocar el piano, sabia tocar la viola i el bombardí. Aquesta Petra és una malpensada i una creguda, home.
    Els proposo una solució ben senzilla: podrien escriure cançons, ella la lletra i ell la música; podrien viure còmodament dels drets d'autor i llogar un manetes sempre que els convingués. No ho sé, però em sembla que aquesta història s'acabarà amb els dos tocant el que no sona.

  • Alliçonador...[Ofensiu]

    Cadascú té les seves abolits! Jo mateix , a la feina, per més que m'ho expliquin no me n'en surto amb l'ordinador i en canvi en moltes tasques de fora l'oficina sóc força resolutiu....Un relat molt alliçonador.

  • No diguis burro a ningú...[Ofensiu]
    llpages | 20-04-2022 | Valoració: 10

    que no ho sigui més que tu! Prejutjar acostuma a dur sorpreses. Ara bé, a triar entre ambdós intel·lectuals, jo escullo la Petra, que, a banda d'escriptora premiada, és manetes! Una situació a la qual ben segur que ens hi hem trobat molts cops. Bona feina, kefas.

  • Indisposició: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-04-2022 | Valoració: 10

    El protagonista és un gran músic. Vaja! L'Eduard el va poder substituir. Un resultat que finalitza amb una bona solució.
    Com sempre molt enginyós.
    Em sembla que els dos o tres relats últims editats per mi, no me'ls has llegit. Gràcies.
    Cordialment.

  • el substitut insustituible[Ofensiu]
    Atlantis | 19-04-2022

    Les aparences enganyen. Resulta que era un bon músic.

    Agradable de llegir i amb "moraleja".

  • Res és el que sembla[Ofensiu]
    Prou bé | 19-04-2022

    I ens hi hem de fixar en l'altre! Sortir de la nostra bombolla d'autosatisfacció...hi ha vida intel·ligent fora de nosaltres! (Encara que no sàpigues resoldre els problemes domèstics, ja veus, tu!)
    Bon relat amb missatge. A mi m'ha arribat així. Ben escrit, com ho fas sempre!
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10