PERE EL CATÒLIC

Un relat de: Urkc-Eduard
PERE EL CATÒLIC


Occitans i catalans-aragonesos resten de dol.
Les despulles del seu rei
romanen en algun indret,
per la prada de Muret.

Qui t’abatut Pere,
Sinó la teva consciència
Desassenyat és alhora,
ser serf del Papa
i soldat envers ell

Exànims i eixarreïts niguls s’atansen
L’oïl substituirà l’oc
Emboirarà tota la contrada
Són finits i mors
Els Fins i les Corts d’Amor

Trobadors i poetes no canten més gestes,
Ans bards trems de mort i dol
Una malura infesta la terra
Esbatre la sang i plors pas es pot

Qui t’ha vençut Gran Pere
Sinó la teva consciència
Desassenyat és ser serf del Papa
i lluitar envers ell

La bonhomia de res val
davant hordes d' impius facineroses
l’exultant Montfort al capdavant
menarà demble fers i trancs al cadafalc

Desastrats devers el sud
els teus coterrans trits davallen
fúnebre seguici amb dolença al cor
planyen la teva dissort

Tenderol reial, la llàntia clou a l’alba
desassedegant desassossecs de la petja indeleble
La plaent Orbria t'embelesarà la naia del viatge
mal averany per la darrera batalla

Catarisme deperit és,
funestes puntes de viratos enfilen la terra
anegant de sang i espoltrint aquella Occitània
que has perdut per sempre mai més






Comentaris

  • Moltes gràcies...[Ofensiu]
    brins | 03-01-2020

    per haver tret la pols a una de les aportacions de la "Minúcies". Fa bastants anys, i durant uns quants mesos, em va semblar útil crear aquest nik, paral·lel al meu, per poder comentar algunes de les errades que observava en els relats que es penjaven. Tant de bo que aquests comentaris i aclariments no haguessin molestat a ningú, estaven escrits amb la millor de les intencions.

    Tu escrius molt bé, tens un vocabulari ric i deixes ben palès que tens força cultura, però permet que et digui que tots tenim lapsus que hauríem de corregir. T'aconsello que vigilis més els accents i els pronoms que acompanyen el verb.

    Rep un a salutació molt cordial,

    brins

  • Adéu-siau![Ofensiu]

    A voltes se'm fa difícil animar a un company de la casa que llegeixi algun dels meus poemes homoeròtics... Encara hi ha molta gent que s'espanta o li produeix cert rebuig...ho entenc i ho respecto... Tinc un poema: ADÉU-SIAU!, el segon que vaig publicar a R.C... que és de la mateixa linea que el teu d'en PERE EL CATÒlIC. Crec que t'agradarà i més encara a mi la teva docta opinió. Salut, Nil.

  • Gràcies![Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 02-01-2020 | Valoració: 10

    No hi ha de que! Quan tinguis temps entres als nostres espais i ens llegeixes una mica i de passada ens comentes... Ens agradarà molt que n'opines! Sobretot quan ve d'algú que s'expressa tant bé per escrit...Mercès per endavant!

  • Occitània[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 01-01-2020 | Valoració: 10

    Sempre dic que la nostra primera derrota fou la Batalla de Muret... Sinó s'hagués esdevingut aquest fàtidic esdeveniment avui les terres de llengua D'oc ( entre les que incloc les catalanes amb tots els territoris antics d la corona d'Aragó), la nostra cultura nacional abastaria meitat d'Europa occidental i oriental. I segurament el curs de la història hagués anat diferent i avui tota sud-america seria de parla catalana. I jo tinc la meva teoria que no haguessin estat els nord-americans els primers humans en arribar a la lluna, sinó nosaltres. Per tant la llengua universal fora la llengua d'oc en modalitat catalana la que imperaria al món. Prat de la Riba ja va somniar amb aquesta Catalunya... Agraeixo el temps que has dedicat en compondre aquest emotiu poema del que som i el que podiem haver estat, Bon Any 2020, Nil.

  • Resten de dol[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 31-12-2019 | Valoració: 10

    Pere el Catòlic deu d'estar molt satisfet de tu, perquè ho expresses d'una manera, un tan surrealista i a la vegada amb una distinció molt profunda i elevada.
    Hi ha moltes paraules que no enten ni un borall, Vaja!
    He anat a poquet a poquet llengint-ho tres vegades o quatre i em quede sorprès, com està relat.
    La meua enhorabona per exalçar a Pere el Catòlic.
    Saluts.
    Feliç Any Nou...Urkc-Eduard.

    Perla de vellut

Valoració mitja: 10