Les sospites de Clemència Tavernell. Relat guanyador Repte Clàssic DCCXCIII

Un relat de: Xavier Valeri Coromí
La casta Clemència Tavernell, filadora d’ofici, escolta un estrèpit. Somriu fins que l’olor embriagadora del perfum li canvia el rostre. Escolta com la clau obre el forrellat. El seu espòs, en Cosme Autòfon entra amb una noia de pronunciat escot, cintura escassa i malucs potents.
—És la Lasci, una companya de la feina —diu en Cosme. —Anem al llit a repassar factures.
La Lasci se la mira i li fa un senyal obscè. Entren a l’habitació i se sent el soroll de les molles.
La Clemència s’asseu a la taula i escriu una carta al consultori d’ Elena Francis. Exposa: “Em sembla que el meu espòs porta dones de la vida a casa”.
La parella surt de l’habitació, la Lasci s’acomiada d’en Cosme. Ella desa la carta al calaix del pa.
—Clemència! porta el sopar que m’ha vingut gana —diu en Cosme.
La Clemència li serveix dos plats i vi. Ella se’n va a treballar al torn de nit de la filatura.
Uns dies després engega la ràdio i escolta:
—El consell és de Francis.
Comença la lectura:
“Em sembla que el meu home porta dones a casa, però jo l’estimo molt i no sé què fer. Senyora com he de reaccionar?”
Després d’una musiqueta, arriba la resposta.
—Filla meva, molts homes tendeixen a la infidelitat, però això no vol dir que el teu no t’estimi. Si veus que de veritat son noies dissolutes, intenta arreglar-ho. Pensa per què el teu home et fa això? Potser no ets prou sol·lícita. Mira d’aconseguir discreció i procura canviar les coses. A la nit, procura estar a casa. Si no pots, consulta amb una amiga monja.
Torna a casa a les sis del matí. Es troba amb una mig vestida a l’escala. A casa, olora el mateix perfum! La culpa és meva! no el sé atraure...! Fa això, perquè no em troba al llit. Demana anar de tardes.
Arriba la nit, entra a l’habitació amb roba eròtica i ben perfumada, en Cosme es frega els ulls i ella posa cara de vergonya. En Cosme, molt tendre, promet no repassar factures amb les companyes. La Clemència marxa a treballar molt enamorada. Està molt agraïda dels consells de la Francis. Explica el que li ha passat a una amiga de veritat.
—Estàs casada amb un poca vergonya!. Deixa’l!
El deixa, se'n va a casa dels pares i ho explica als quatre germans que hi ha al poble.

Comentaris

  • Època i culpa[Ofensiu]
    aleshores | 26-12-2024

    Molt aconseguit l'ambient i l'oratòria i estil literari de l'època. I la imprescindible culpabilització de la víctima.
    la continuació del relat no és preveu molt optimista per la protagonista.

  • Versions[Ofensiu]
    SrGarcia | 24-12-2024

    Sembla una nova versió d'un relat que ja havies pujat. Aquí el final és explícit i contundent. A mi m'agradava més que s'emboliqués amb el director. Et torno a posar el comentari que vaig posar al primer:
    La cosa aquesta l'havia sentit anomenar de moltes maneres, però "repassar factures", encara no. Una bona troballa dins del món dels eufemismes. El que més m'agrada és que la Clemència se'n vagi a repassar factures amb el director. La venjança ha existit des de sempre, hi hagi divorci o no. Potser la Clemència se n'ha cansat de ser la puta i la Ramoneta, millor no consultar res amb l'amiga monja i riure-se'n del mort i de qui el vetlla. Una valenta la Clemència.
    Molt ben trobats els noms, cosa que no sempre és fàcil.

  • Relació...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 24-12-2024

    de parella habitual i majoritariament consentida, però en aquest cas la Clemència, va tenir el valor d'obrir els ulls i fer front a la realitat..La Francis, com sempre, amb el seus consells masclistes, aquesta vegada, no van ser convincents.

    Enhorabona Xavier.

    Rosa.