Cercador
LA PRESA
Un relat de: kefasVa citar els concursants al davant de la presa.
Estava segur que el mur era prou ample per aguantar la pressió de totes les paraules de tots els diccionaris del món. De tant en tant obria les comportes i mirava, satisfet, com la impetuositat de les seves paraules arrasava els boscos d'ignorància que creixien al seu voltant. Hi havia arbres que resistien la turbulència purificadora de les seves paraules i llavors augmentava el cabal fins a fer inútil qualsevol oposició al flux benefactor.
Aquell dia havia citat els concursants al peu de la presa per demanar-los la seva aportació. Només volia un petit rajolí verbal de cada un d'ells per mostrar la seva voluntat de fer-los partícips en la magna obra que l'encambrava en el greny de la immortalitat. Els va proposar un tema perfumat i, des de dalt de la torre de control, va mostrar el camí que havien de seguir aquelles esborronades criatures, amb una demostració de les seves habilitats. Va agafar un grapat de paraules de perfums exòtics i cars, que segur no coneixien i les va llençar a la presa. El que va passar després s'haurà de narrar en la història de la inversemblança profunda. El grapat de paraules excessivament perfumades va caure en el sector de les paraules amb al·lèrgia al perfum. Els rinítics sabeu què va passar en acabat. Pels que no ho sou explicaré que, després d'uns instants de calma, es produí de sobte una gran elevació de les aigües que va augmentar exponencialment la pressió sobre la presa, que va rebentar.
Tots els concursants, excepte un servidor, que s'ho mirava de lluny, es varen ofegar. Totes les paraules amb al·lèrgia havien esternudat al mateix temps.
Segur que l'organitzador refarà una altra presa perquè nous concursants vinguin a participar.
Comentaris
-
Allau[Ofensiu]llpages | 20-01-2025 | Valoració: 10
Una metàfora que agrada per la seva senzillesa i per la força que té: l'aigua desembassada surt amb una empenta increïble que arrasa tot el que troba, d'aquí que les paraules s'enduguin la ignorància per endavant quan se les deixa sortir d'allò que les reté. És curiós, atribueixes els boscos a la ignorància, quan sovint es parla de "l'arbre de la saviesa", ben bé a l'inrevés però necessari per a què la metàfora funcioni. Quant a la rinitis, un recurs mèdic per fer riure i que funciona a la perfecció, quina bona pensada! Agraït pels teus relats, sempre sorprenents.
-
Perfumar amb les paraules. [Ofensiu]PERLA DE VELLUT | 16-01-2025 | Valoració: 10
Vaja, impressionant! M'ha agradat de principi a la fi.
Amb molta fantasia. La qüestió és que participen tots. La crítica dels concursants és així d'interessant.
Ets un crac, Kefas.
Enhorabona.
Que passes una bona nit.
Perla de vellut.
-
Pura fantasia[Ofensiu]Rosa Gubau | 16-01-2025 | Valoració: 10
Quina gran metàfora..Amb les paraules perfumades i la presa has aconseguit un relat, realment original i entretigut. La teva imaginació no té límit.
Enhorabona Kefas.
Rosa.
Valoració mitja: 10
l´Autor

164 Relats
1265 Comentaris
270656 Lectures
Valoració de l'autor: 9.88
Biografia:

kefasnou@gmail.com