La nit

Un relat de: Alorma

Per què serà que la nit té aquesta màgia especial?

Les mateixes coses, si passen de dia, són vulgars. Si són de nit, on el temps es para i es fa llarg i silenciós, tenen una aura de veritat total.

Si una cosa et fa mal, fa més mal de nit. Si un nen plora, és més insuportable de nit.

Però la ment deixa de funcionar amb estrès i es dedica a vagar, a fer poesia i a guiar-se més per la intuïció que per la raó.

És quan els músics componen i els escriptors i pintors s'inspiren.

Llibreta en mà i apunta... que després te n'oblidaràs!

Comentaris

  • Potser sí...[Ofensiu]
    rnbonet | 27-10-2005

    ... perquè la nit ens "fa lliures"... La tranquil·litat, la foscor, els silencis trencat per qualsevol soroll... tot ajuda a la creació: fan que sigam "més nosaltres"... Fins ara; vaig a llegir-ne un altre...
    Salut i rebolica!

  • totalment d'acord.[Ofensiu]
    vespertina | 16-10-2005

    Tendre, el teu relat és com si m'acariciés! És ben cert, la nit ens transforma, o més ben dit, ens treu aquella capa de duresa que durant el dia sembla que ens cobreixi de vergonya o d'orgull, que no ens deixa avançar, mirar als ulls, dir allò que tant necessitem dir.
    La nit és el moment més sincer, ens ajuda a ser més sincers amb la gent que ens importa i amb nosaltres mateixos.

  • M'agrada[Ofensiu]
    foster | 16-10-2005

    perquè està ben escrit, és suau, no sé com dir-ho. Sense estridències deixes un bon sabor de boca. Hi ha, però, qui troba la inspiració al matí, a la dutxa, o al capvespre... però l'important és viure aquests moments i sensacions que descrius. No importa l'hora, veritat?

    La teva nit és intensa, sens dubte

    foster

  • Certament[Ofensiu]
    EnigmA | 16-10-2005

    Tens tota la rao fill meu...