LA METAMORFOSIS DE BIBLIOTECA POPULAR SANT ANTONI MARIA CLARET DE SALLENT. BAGES. CATALUNYA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Llegia que el 22 de desembre del 1915 el Consell de la Mancomunitat de Catalunya concedí a la vila de Sallent una biblioteca popular.

Que el 21 de juny del 1916 s'escull el projecte de l'arquitecte Lluís Planas i Calvet (1879-1954), i el 28 de maig sortí a subhasta i fou concedida a Ramon Fontanet i Guiu per 26.000 pessetes.

Fou oberta al públic el 16 de setembre del 1918.

En les obres d'ampliació i de restauració del 1943 i del 1968 i d'altres, desaparegué l'estil Noucentista primitiu.
L’any 1940 prengué el nom de "Pare Claret", i posteriorment "Sant Antonio Maria Claret".

La descripció tècnica ens diu que l'edifici consta d'una sola planta i soterrani en el costat dret per la calefacció, a l'estructura quadrada original s'hi afegí un cos al costat dret i un altre a l'esquerra, juntament amb les reformes exteriors fa que no tingui gaire a veure amb l'aspecte noucentista primitiu. Només a l'interior es conserven quatre columnes jòniques que decoren i sostenen un celobert.



La fotografia en blanc i negre forma part del Fons fotogràfic de la Biblioteca Sant Antoni Maria Claret de Sallent



Ens agradarà saber a l’email coneixercatalunya@gmail.com les dades de l’arquitecte autor de la ‘transformació ‘.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6907 Relats

1200 Comentaris

5407849 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com