LA LLIURE INCOMPETÈNCIA O LA GESTIÓ DELS SERVEIS PUBLICS AL REINO DE ESPAÑA.

Un relat de: Antonio Mora Vergés
 La Constitución  de 1978 – que en teoria
en faria lliures – ha quedat com “ una carta als reis”  amb el pas dels anys, i amb la percepció
general per part de la ciutadania de que en el millors dels casos rebrien
carbó, i cap, cap, cap dels regals demanats,

On ha quedat el dret a la salut amb la COVID.19 ?. El REINO DE ESPAÑA és el
campió mundial – en termes de població del món- . Cal felicitar al GOBIERNO ?.

Drets com la vivenda, la feina,..., 
paper mullat, oi?

I fins allò de LA IGUALDAD DAVANT LA LLEI caldrà modificar-ho en el sentit
de precisar que les empreses que gestionen els serveis públics, potser POR LOS
SERVICIOS PRESTADOS, no estan subjectes a les normes generals.  Llegiu un exemple :  

 https://www.lactual.cat/opinio/mala-praxi-part-iberdrola_45562_102.html

La distribució a Catalunya de la llum la gestiona ENDESA, i el gas
NEDGIA/NATURGY, aquestes son empreses DISTRIBUIDORES.

El sistema per allò de la “ lliure competència “  establia que han  d’existir COMERCIALITZADORES – per descomptat,
les DISTRIBUIDORES, poden fer el doble rol-, i les COMERCIALITZADORES es poden “
pispar” els abonats amb subjecció a una normativa que ÚNICAMENT obliga a
COMERCIALITZADORES “ honestes”

Malgrat que la normativa recull com s’han de fer les ALTES i les BAIXES,
IBERDROLA té la seva “ pròpia llei “.

Malgrat que abans de tallar la llum , el gas, l’aigua, el telèfon,..., cal
requerir PER ESCRIT el pagament  al
DOMICILI DEL CONSUM,  IBERDROLA considera
que és una despesa “supèrflua” que pot destinar per exemple a la captació de
nous clients.

Resultat, una família sense llum i sense gas, que ha de tornar a tramitar-ho
tot, i pagar el que li demanin. Ah!, i donar les gràcies perquè els terminis
per “ tornar a la normalitat” poden ser més llargs.

Les reclamacions a la O.M.I.C de moment no han donat resultat.

Tampoc les denuncies davant dels Mossos d’Esquadra.

El tema s’ha comunitat a la Fiscalia i a la Comisión Nacional de los
Mercados y la competència.

Estem en espera de noticies.

La companyia d’assegurances GENERALI tampoc dóna resposta als danys patits
per seu assegurat.  

Avui li tocava a aquesta família, recentment era noticia una noticia  que sembla atorgar  a NATURGY,” llicència per a matar”

https://www.diaridetarragona.com/reus/El-TSJC-anula-la-multa-de-500.000-a-Naturgy-por-la-muerte-de-la-anciana-de-Reus-que-vivia-sin-luz-20210420-0043.html

Demà,  o potser avui mateix,  us pot tocar a vosaltres.

Els consumidors – sense ser-ne conscients – tenim la paella pel mànec,  podem evitar contractar, amb IBERDROLA,
NATURGY, ENDESA, GENERALI,.., i qualsevol companya i/o empresa que no respecti
els drets més bàsics.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

Ajuda'ns amb un donatiu

Ajuda'ns a pagar el manteniment de relatsencatala.cat Qualsevol aportació és més que benvinguda:

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6415 Relats

696 Comentaris

4707292 Lectures

Valoració de l'autor: 9.57

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com