LA CREACIÓ

Un relat de: aurora marco arbonés
LA CREACIÓ

Abans de la creació, el silenci.

Abans del cant del cosmos,
de la música estel•lar
de la fragor dels astres,
durant una hora, un minut, un segon,
el silenci va regnar en el no-res.

Abans de la creació, el silenci,

Abans que el so del viure
pertorbi els nostres sentits,
que l’estrèpit del trasbals
ens alieni la ment,
durant una hora, un minut un segon,
cal bastir lloc pel silenci.

Per a crear el nostre món
de música, poesia,
de pintura i escultura,
des del cau introspectiu
on esclaten les idees,
de l’espurna primigènia
que encén la flama de l’art,
convertint-la en obra màgica,
fruit d’inspiració i esforç.

Abans de crear.... el silenci.






Comentaris

  • Estic d'acord.[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 15-05-2013

    Tant si és per a dibuixar, pintar o escriure, cal pau i silenci. Però el que m'ha fet esborronar és pensar en el silenci terrible que devia haver-hi abans de la creació.
    Felicitats pel poema.
    Una abraçada

  • El silenci...[Ofensiu]
    Annalls | 07-05-2013

    .... tan sols de nombrar-la aquesta paraula aquieta l'ànim, o et fa desitjar-lo.
    Del tot, es ben complicat tenir-lo, però embolcallat dels sons de la natura es un bon complement, com més vaig entrant en la tardor més el necessito...més necessitem entrar dins nostre i veure-hi bé el que hi ha, i treure-ho cap a fora, compartir-lo sense sorolls estridents , cada estació te els seus propis sorolls, i sembla que la nostra el que més sol venir de gust es el apreciat silenci!! Sense oblidar moments musicals.
    Molt ben exposat aquest silenci!
    Anna

  • Introspecció[Ofensiu]
    Naiade | 06-05-2013 | Valoració: 10


    Totalment d’acord amb la teva poesia. Cal deixar-te embolcallar per aquest silenci intern on tan sols un mateix hi te cabuda. Arribar al punt de la no existència, deixar fluir lliure el contingut que brolla com una font sense aturador i adonar-te més tard del que has escrit, a voltes sorprenent per a tu mateixa.

    Una forta abraçada

  • El silenci...[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 17-04-2013 | Valoració: 10


    ​Crec que el silenci ens ajuda a viure.

    Necessitem molts moments de silenci per poder donar de si tot el que portem dintre. Aquest poema està molt ben escrit i expressat, crec que... des de el silenci!

    Moltes gràcies per la teva visita i comentari Aurora. M'ha agradat molt poder-lo llegir i poder-te trobar.​

    Gemma

  • Silenci... sí[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-04-2013 | Valoració: 10

    El valor del silenci per tants moments del dia a dia. I també, per la creativitat. Enhorabona !!!

  • M’agrada especialment[Ofensiu]
    Núria Niubó | 05-04-2013 | Valoració: 10


    la idea suprema que dones al silenci, tot recreant la Creació, en la primera estrofa, passant, en la segona, a fer-nos sentir la necessitat d’aïllament del bullici exterior que ens envolta, per acabar en el gaudi del silenci interior que tan important ens és per a crear.
    I és talment així ,el silenci, que ens porta a la creació, cal sentir-lo.

    Aquest poema, a més de ser preciós en la seva musicalitat, és valuós per la força que desprèn
    fent-nos ser conscients de la importància del silenci.

    M’agrada també, estimada Aurora, la referència que en la introducció del nostre gran poeta lleidatà en Francesc Pané.

    Una abraçada de tot cor
    Núria

  • i no saps com m'agrada a mi el silenci aurora...[Ofensiu]
    joandemataro | 04-04-2013 | Valoració: 10

    un bon poema, com sempre, per reflexionar i gaudir-lo, evidentment en silenci !

    gràcies per la teva visita i valoració tan amable al meu últim poema
    una abraçada i fins aviat

    joan

  • Marteta | 01-04-2013 | Valoració: 10

    I després de tot desaparegui tornarà el silenci! El ''sentiment'' més pur de tots.

  • Amb franquesa... [Ofensiu]
    Eloi Miró | 01-04-2013 | Valoració: 10

    Totalment d’acord. Per a poder crear sempre és necessari un silenci inicial que poc o molt durador ens porta al resultat final de la nostra inspiració: l’obra d’art.

    Salut

    Eloi

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251751 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.