Incògnita

Un relat de: aleshores
Incògnita

Què ho fa que ens amaguem en la foscor,

que fugim de l’esclat de la llum

en un vaivé sincopat

que no admet interregnes?

Que desconeguem el ritme i la música,

el moviment harmònic de la vida natural,

per romandre tancats en la tenebra

i només a cops absorbir in entremis

un glop de llum robat?

Quina mà poderosa ens tenalla,

com una maledicció, per sempre?

Comentaris

  • Quonqulla[Ofensiu]

    Sovint ens tanquem dins nostre com un caragol que replega les banyes i s'amaga dins la seva qonquilla com una manera de fugir de la realitat de la vida diària. És bo o és dolent? Ho fem per voluntat pròpia o empesos pel sistema? El teu poema tracta bellament aquest tema.

  • Vaja incògnita! [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-05-2025 | Valoració: 10

    Un poema que es basa en el moviment de l'acció en què t'has inspirat. La llum és de tots i la descrius molt bé. Té un bon do, per a fer aquest poema.

    M'ha agradat com està descrit.

    Enhorabona: Aleshores.

    Cordialment.

  • Llum i foscor[Ofensiu]
    SrGarcia | 28-05-2025

    Entenc que la poesia s'ha d'interpretar a partir de la il·lustració, un llibre sobre el tractament del desordre bipolar, una malaltia on alternen moments de depressió i d'eufòria.
    Així a la poesia es van tractant temes que incideixen en aquesta polaritat: foscor i esclat de llum, vaivé sincopat, tancats en la tenebra i un glop de llum robat.

    Al final la poesia tracta de la sensació de la incapacitat per a superar el vaivé: una mà poderosa que et tenalla, un mal que es vist com una maledicció eterna.
    Trobo que la poesia descriu el mal amb imatges poderoses, la lluita interna i la polaritat són molt ben descrites.
    La salut mental és un bé molt preuat, sempre s'ha de fer el possible per a mantenir-la.

  • foscor[Ofensiu]
    Atlantis | 28-05-2025

    Tancar-te a dins teu. No saber gaudir de la llum. És això?