Incertesa

Un relat de: aleshores
Incertesa

És mitjanit, s’encenen les passions
que un vent calent atia.

Involuntària o maldestra voluntat
la nostra: sucumbeix en la incertesa.

Frenètic ignorar on pararem
però menats per forces impensades.

“Ja sé qui soc” és , doncs un disbarat
que el vent calent transporta
a un ignorat destí.

Llueixen, per això, les branques
que il·luminen roents el devessall.

I es fonen.

Comentaris

  • Cares[Ofensiu]
    Montseblanc | 22-08-2025

    Els poemes, molt més que la prosa, tenen moltes cares i moltes interpretacions. Aquest mateix crema de valent i la seva escalfor arrossega a imaginar éssers humans fonent-se en una passió extrema o la natura que de dia era verda i ara és foc roent, groga, taronja, negra... M'agrada el ventall d'interpretacions, la llibertat d'escollir.

  • llpages | 16-08-2025

    El foc de la passió entre humans i el foc dels incendis forestals, ambdós s'encenen però, si bé el primer acostuma a tendir ponts de comunicació constructiva, amb el plaer com a protagonista, el darrer ho devora tot, ho arrana tot. Un cop encesos, és cert que no sabem cap on ens menaran, però el foc que devora la vegetació mai ens deixarà res de positiu.

  • Foc i passions[Ofensiu]
    Aleix Ferrater | 16-08-2025 | Valoració: 10

    Barrejar la realitat bèstia del foc cremant boscos i les interioritats de la persona, un còctel explosiu! Però mira, escriure una poesia sobre el foc Roent, l’abelleix. Una forta abraçada.

  • Imatge[Ofensiu]
    SrGarcia | 15-08-2025

    Si no fos per la imatge i perquè sabem que el tema son els incendis de l'estiu, la poesia es podria llegir com una elegia de la vulnerabilitat humana, de la tensió entre desig i impotència, de la fugacitat de la vida.
    Naturalment, tot això també es pot aplicar als maleits incendis forestals. Ja no son només una força destructiva de vides i hisendes. Son la metàfora de totes les febleses que arrosseguem. La naturalesa convertida en un escenari que mostra tot allò que és efímer.