IN MEMORIAM DE LA CAPELLA DE L’ARCÀNGEL SANT MIQUEL DEL CASTELL DE CASTELLBELL. CASTEBELL I EL VILAR. BAGES

Un relat de: Antonio Mora Vergés
El Marcel•lí Puigdellivol Prat em feia arribar unes fotografies de la capella romànica advocada a Sant Miquel, que forma part del conjunt del Castell de Castellbell, dalt d’un turó que el Llobregat envolta formant un meandre, al terme de Castellbell i el Vilar, a la comarca del Bages.







Llegia que actualment està quasi enrunada, ja que malgrat el seu caràcter sagrat , degué ser destruïda l'any 1719 pel seu propietari d'aleshores, Josep d'Amat i de Junyent (?-1730): 2n marquès de Castellbell, 3r marquès de Castellmeià, a fi que no fos ocupat pels miquelets que venien de França per promoure una insurrecció general.

Capella romànica, no en trobem cap documentació fins a l'any 1685 quan en una visita del bisbe Antoni Pascual i Lleu (Arenys de Mar, 1643 - Vic, 1704), es descriuen les capelles i esglésies dependents de la parròquia de Sant Vicenç de Castellbell.

Sant Miquel és segons la tradició cristiana i jueva, un arcàngel, cap dels exèrcits celestials i príncep dels àngels.

Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6907 Relats

1200 Comentaris

5408082 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com