Enguany

Un relat de: Prou bé
S'apropa Nadal.
Les Muses, enguany
S'han girat escàpoles.

Ja no hi ha pandèmia?
Ja no ens cal patir?
No ens cal preocupar-nos?

Hi ha prou motius!

No hem mudat els costums
Volem fer com: ABANS
Tot ha canviat, i ja no pot ser

Cal construir de nou

Cada un de nosaltres
No esperem que ens ho facin
La vida ens pertany

La solidaritat, l'amor, l'amistat, la generositat.
Els valors, l'humanisme, l'alegria de viure.
L'empenta per tirar endavant, la voluntat d'anar plegats.
La capacitat de revolta, l'inconformisme.
El sentiment de pertinença a un ideal, l'entrega d'un mateix als altres.
El no deixar de mirar realitats punyents...
I fer. Sí, fer.
Fer el que calgui, fer allò que cadascú pugui.
Lluitar per aconseguir allò que desitgem

Ens cal ocupar-nos.

Què volem per sobre de tot?
Que tothom s'ho pregunti i s'esforci a fer-ho possible.
I que no ens manqui la sort. De veritat que ens fa falta.

El millor per a tu, per a vosaltres, per a Nadal, que s'apropa, i per a l'any vinent!
Aquest és el meu anhel!


Amb total cordialitat

Comentaris

  • En Nadal i el cada dia[Ofensiu]
    Joan Colom | 29-12-2022

    Tant de bo aquestes reflexions i desitjos fessin efecte a tots els lectors! Ja m'hi conformaria.

  • Bons desitjos[Ofensiu]
    Pallars | 28-12-2022

    Tot el poema respira un aire de bonhomia i llibertat que s'agraeix. I amb uns principis ètics dignes de considerar com a bona filosofia de viure.
    Bons desitjos per al Nou Any.

  • Positivisme.[Ofensiu]

    Un poema que encoratja, que anima a seguir endavant , a no deixar-se portar pel derrotisme o la conformitat. Amb paraules que semblen que facin d'un estrat a l'altre. Gerçàcies per aquest bany de positivisme. Bon Nadal, Nil.

  • Temps de reaccionar[Ofensiu]
    Montseblanc | 24-12-2022

    Un poema de Nadal diferent. Unes lletres que encoratgen a lluitar, a abandonar la contemplació i passar a l'acció. Cadascú com pugui, on pugui, com vulgui. Són temps en que cada vegada fem menys, encara que escriure paraules maques sigui molt fàcil a les xarxes. Bon Nadal!

  • lluita[Ofensiu]
    Atlantis | 24-12-2022

    M'agrada el poema pel que té de cant a viure i a lluitar per les coses que ens importen, per no conformar-nos. Per el desig per a tots.

    Com demostres tu sent fidel i activa en el fòrum i la pàgina. T'has guanyat un bon lloc entre nosaltres.

    Bones festes. Que l'any nou vingui millor que aquest que s'acaba, en la personal i en tot allò social.

    Una abraçada nadalenca.

  • Valors[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 23-12-2022

    Tants valors perduts, i en canvi tothom els necessita i alguns els trobem a faltar. A veure si el teu poema l'encerta de plè i poc a poc els anem recuperant.

    Un desig i una reflexió a tenir molt en compte.

    Cordialment.

    Rosa.

  • A moure's![Ofensiu]
    Marina i punt | 22-12-2022

    A vegades semblem "xaiets" deixant-nos arrossegar. Com bé dius, la vida ens pertany, així que... a moure's!

    Bones Festes!

  • Reflexió sobre la vida. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-12-2022 | Valoració: 10

    Són els pensaments de tot l'any que has desenvolupat en expressar-los en forma de poema. Nadal, la pandèmia, els costums, la generositat, etc. i un any més que farem.
    Bona reflexió que en el transcurs de la vida.
    Que continuarem passant més coses en la vida. És així.
    Deixa reposar aquest relat almenys més de set dies i veuràs que tindràs alguns comentaris més. Això estic fent jo, amb l'últim poema meu.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1327 Comentaris

53161 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com