El joc (Concurs Pecats Capitals l´avarícia)

Un relat de: Francisco Manuel Marcos Roldan
Pèrfid, va ser el que em va dir Madame Bouchard la nit abans de donar el cop. Els seus ulls axinats van acabar mimetitzant-se en un rostre encongit dins d'un cos encorbat per l'avarícia. La bellesa enlluernadora d'una dona intransigent, però deliciosa en les seves ambicions. En això estàvem d’acord tots dos, de manera que no em va resultar difícil convèncer-la, lligar-la, arrossegar-la fins el carreró que mai vaig abandonar per la meva falta d'humilitat alliberant la seva Ànima. Aparentar era la doctrina que em van ensenyar sent bé nen. Em anava la vida, guanyar o perdre, i no estava disposat a deixar-me vèncer per un acord menyspreable. Vaig saber tocar les cordes de l'instrument fins a fer-ho sonar sense desafinar, i cridar la seva atenció. Exuberant decisió vaig pensar, ardent com a mi sempre m'han agradat les decisions, calentes, roent, sense caure en il • lusòries banalitats.
L'ambició de poder ensordeix, cega, ennuvola, embogeix. Ella només es va deixar arrossegar, jo vaig recollir fins a l'última gota. L'hi vaig jurar; no es preocupi senyora Bouchard tot anirà bé, donarem un bon cop. Invertirem en el negoci, el remuntarem i vostè serà poderosa. Però a canvi ... Mai em va escoltar, es va quedar embadalida amb la seva tràgica vida poderosa, que va acabar en una mort digna. Va tenir sort. La seva Ànima em pertanyia. L'avarícia va ser el de menys, només un simple joc que porto guardat a la màniga i del qual sempre hi ha algú disposat a jugar. Qui és el pròxim?

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer