Cercador
CASA DE LA VILA DE PRAT DE COMTE. LA TERRA ‘ NOBLE’. TARRAGONA. CATALUNYA
Un relat de: Antonio Mora VergésNo trobava cap dada de quan i per qui s’aixecava aquest edifici que acull avui la Casa de la Vila.

Aquest ‘Prat’ té en el seu homònim del Llobregat jussà un ‘xuclador d’interès’ , que hauria d’esperonar als pratdecomtíns a ‘ vendre’s ‘ més i millor els seus incomptables ‘tresors’, explicar que ‘el forn Morruno, construït l’any 1860, era un dels forns comunitaris de la població, aquest era el forn dels pobres, el del rics es troba a l’actual casa de la vila’, ens permet afirmar una antiguitat similars per ambdós edificis.
Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com

Aquest ‘Prat’ té en el seu homònim del Llobregat jussà un ‘xuclador d’interès’ , que hauria d’esperonar als pratdecomtíns a ‘ vendre’s ‘ més i millor els seus incomptables ‘tresors’, explicar que ‘el forn Morruno, construït l’any 1860, era un dels forns comunitaris de la població, aquest era el forn dels pobres, el del rics es troba a l’actual casa de la vila’, ens permet afirmar una antiguitat similars per ambdós edificis.
Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com
Ajuda'ns amb un donatiu
Ajuda'ns a pagar el manteniment de relatsencatala.cat Qualsevol aportació és més que benvinguda:
l´Autor

6339 Relats
678 Comentaris
4555855 Lectures
Valoració de l'autor: 9.58
Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com
Últims relats de l'autor
- DIR MÉS MENTIDES QUE ELS DIARIS
- ESGLÉSIA PARROQUIAL DE BAUSSITGES, ADVOCADA A SANT MARTÍ DE TOURS. ESPOLLA. L’EMPORDÀ SOBIRÀ. GIRONA.
- ESGLÉSIA DE L’ANTIC MONESTIR DE SANT JULIÀ DEL MONT. SANTA PAU. LA GARROTXA. GIRONA
- IN MEMORIAM . ESGLÉSIA DEL MONESTIR DE SANT FELIU DE CADINS, ADVOCADA A SANTA MARIA. CABANES. L’EMPORDÀ SOBIRA. GIRONA.
- ERMITA DE SANT GENÍS DEL TERRER. LLANÇÀ. L’EMPORDÀ SOBIRÀ. GIRONA.
- CAPELLA DE SANT PERE DE CAN COLL. SA PUNTA. BEGUR. L’EMPORDÀ JUSSÀ. GIRONA
- ESGLÉSIA PARROQUIAL D'ENCAMP, ADVOCADA A SANTA EULÀLIA DE MÈRIDA . ANDORRA
- REFLEXIONS DAVANT D’UNA POSTAL ANTIGA DE SANT SERNI DE NAGOL. PARRÒQUIA DE SANT JULIÀ DE LÒRIA. ANDORRA.
- ESGLÉSIA DE SANT SALVADOR DE COQUELLS. VILANANT. L’EMPORDÀ SOBIRÀ
- IN MEMORIAM. MONESTIR DE SANT BARTOMEU DE BELL-LLOC. CANTALLOPS. L’EPORDÀ SOBIRA. GIRONA.
- IN MEMORIAM DE L’ESGLÉSIA ADVOCADA A L’ASSUMPCIÓ DE LA MARE DE DÉU, CONEGUDA TAMBÉ COM DE LA GARROLA. BASSELLA. L’URGELL SOBIRÀ. LLEIDA.
- IN MEMORIAM DEL MAS DE FONTANELLA I LA SEVA CAPELLA ADVOCADA A SANT ANDREU. FIGOLS I ALINYÀ. L’URGELL SOBIRÀ.
- QUE EN SABEM DE L’AUTOR DE LES REFORMES DEL MAS DE SANT RAFAEL AL TERME DE CAMBRILS, AL CAMP JUSSÀ DE TARRAGONA ?,
- ESGLÉSIA PARROQUIAL D'ARS, ADVOCADA A SANT MARTÍ DE TOURS. LES VALLS DE VALIRA. L’URGELL SOBIRÀ. LLEIDA
- LA MASIA “MISTERIOSA” ERA CAN/CAL SANTPERE. LA BARCELONA QUE EL TEMPS – I L’ESPECULACIÓ URBANISTICA – S’ENDUGUÉ.