CADA COSA AL SEU LLOC

Un relat de: Rosa Gubau
CADA COSA AL SEU LLOC

Sol, perdut, extraviat , estirat a terra, inert i desvalgut .
On estic? I on són els meus companys?
Confio que en algun moment algú em vulgui socórrer
Des de la meva existència, necessito d’alguna mà amiga i generosa,
per ser útil i per poder-me bellugar.

De sobte , un aire sospitós amb desarrela del terra, m’enlaira i em trobo volant .
Quin espectacle , això és una aventura ,sóc tot un privilegiat.
Un munt de cases,cotxes, edificis elegants, parcs i molta gent al voltant.

El vent puja de to i em porta d’un costat a l’altre ,
tan aviat estic penjat en un arbre com a dalt d’un campanar ,
fins que el vent s’atura , el cel ennegreix
i esclata una forta tempesta que em deixa xop i amb sobrepès.

En menys de cinc segons quedo esclafat als vidres en una finestra d’un portal.
Un cop sec i ben eixut, llisco lentament cap avall....
i ja torno a estar a terra, on la historia ha començat.

Se m’acosta un vianant responsable i benefactor,
m’arreplega i em deixa ben petit i arrugat,
allarga el braç i m’encabeix en una paperera
on finalment em retrobo amb els meus companys.

En aquesta ocasió la sort ha estat del meu cantó.
He viscut una nova experiència que al principi m’ha complagut,
però ara torno a estar al meu lloc, tranquil i ben acompanyat,
on desitjo, més aviat que tard rebre el tracte que em mereixo,
que les consciències i les mans amigues es multipliquin
i generin accions de consideració i responsabilitat.


Rosa Gubau




Comentaris

  • Bona vesprada Rosa: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-06-2022

    M'ha emocionat molt amb el teu "aclariment" que m'has fet en el meu poema "El teu somriure".
    Realment aquest poema, a mi, m'ha agradat molt com ho escrius.
    Espere que tot et vaja i fins a l'altra.
    Cordialment.

  • Excel.lent[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-06-2022 | Valoració: 10

    Expliques molt bé les accions del teu poema. Un estil que evoca "cada cosa al seu lloc" i deu de ser amb tota responsabilitat. Sí, és una prosa poètica senzilla i a la vegada tan natural, com la teua ploma. Podria obtenir un premi literari. Ànim!
    Cordialment.

  • Ben lligat[Ofensiu]
    Fidel Català | 20-06-2022

    M'has fet volar, i quin poema-relat tan ben narrat, sense fissures i que ens condueix per un camí que a mig relat ja veus per on vols anar, però que en el fons, saps que vols arribar-hi guiats per la teva mà narrativa.
    Un relat senzill, amb una història banal, que podria arribar a ser un clàssic, si el teu cognom fos més conegut.
    Llàstima que no hagueres començat fa uns anys escriure, ara tindries un parell de reculls publicats. La fusta la dus dins, ara sols et cal polir-la amb bon criteri, i no dubto que te'n sortiràs, continua empenyent!

  • Voleiant[Ofensiu]
    Prou bé | 19-06-2022

    I somrient durant tota la lectura, sense que vulgui dir que trobo el relat fluix de contingut...en té molt!
    Amb total cordialitat

  • Un full[Ofensiu]

    Un full de paper que recorre un llarg camí, tal volta podria ésser una metàfora del que és la vida en si mateixa... Està redactat d'una manera que el lector resta pres....fins l'acabament...Els teus poemes sempre traspuen aquest rerefons de sorpresa. Enhorabona, Nil.

  • un relat molt bonic [Ofensiu]
    Noia Targarina | 16-06-2022 | Valoració: 10

    Bon dia,

    Un relat molt bonic i ple de moltra descripció.

    M' agradat força i es molt entenidor.

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • M'agrada![Ofensiu]
    llpages | 15-06-2022 | Valoració: 10

    La història d'un full que vola, ben entretingut.
    Estic amb l'Atlantis quan diu que no cal que el text es disposi com un poema de rima lliure quan podria ser ben bé un text en prosa. Que consti que és tan sols una apreciació d'estil, de continent, en cap cas de contingut. Em fa la impressió que el text teu queda una mica "encorsetat" dins d'aquesta estructura poètica, potser en prosa fluiria millor. Enhorabona, Rosa Gubau!

  • Error ortogràfic[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 15-06-2022

    Disculpeu l'error ortogràfic " Amb desarrela" Em.

    Alguna vegada em passa per accident.

  • un full[Ofensiu]
    Atlantis | 15-06-2022

    És un full de paper que vola?Ben explicat i amb intriga...Pot ser també una imatge de la vida.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

73 Relats

1095 Comentaris

40859 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.