BLUP... CLINC... BLUP... CLINC... FIU... BLUP

Un relat de: mar - montse assens
En Joan acaba de rebre un WhatsApp de la Clara
BLUP
–Porta una barra de pa quan vinguis :)
CLINC
–OK 10 minuts i plego

És tard. La Clara envia un missatge al Facebook dels seus fills perquè vinguin a parar taula. Se'n recorda de quan s'esgargamellava com una verdulaire cridant perquè baixessin a sopar i ells no la sentien mai amb la música a tot volum i la porta tancada. Quin gran invent les xarxes –pensa.

Està fent el sopar. Una recepta que mira al YouTube. Segueix al peu de la lletra el que diu el cuiner. Ara hi posa unes ametlles, ara crema de llet... i ara el pollastre fregit.
Quina bona pinta! Fa una foto, la penja a Instagram i de pas la comparteix en el grup "Family" que té a WhatsApp, amb un text que diu: "Va nois, que el sopar es refreda".

Els mòbils a taula estan prohibits. A mesura que arriben, els deixen sobre la tauleta que hi ha al menjador. S'asseuen en silenci i degusten aquell sopar tan bo. Es miren amb un somriure de complicitat per asseverar que aquell àpat és deliciós.

En acabar, entre tots recullen plats i netegen la cuina. Després desapareixen un per cada costat, i en Joan i la Clara s'asseuen al sofà, amb els mòbils, per poder consultar els missatges que tenen a les xarxes.

CLINC
–Clara, jo ja vaig cap al llit
BLUP
–Acabo de llegir aquest mail i pujo
CLINC
–No tardis ;)
BLUP
–Bona nit amor (cors vermells)

CLINC
–Mare, surto una estona amb els amics. Recorda despertar-me a les 7 que demà entro més d'hora
FIU
–Ok Nanit. Aneu amb compte.

La Clara, després de tant silenci, opta per posar la tele. Fan una pel·lícula antiga sobre una família nombrosa, amb fills que no paren mai de fer soroll, enmig de rialles i d'una cridòria, que ella plàcidament enyora de quan els seus fills eren petits.

Aquest vespre s'ha desconnectat de les xarxes, es relaxa davant la tele i reflexiona.
També pensa en les amistats que hi ha retrobat i en les noves que ha fet.
Quin gran invent les xarxes!... sempre i quan les sapiguem desconnectar quan cal.


***
Microrelat per a participar al VI CONCURS DE MICRORELATS ARC A LA RÀDIO "Comuniquem-nos!". El tema del mes de gener és: Comuniquem-nos per xarxes socials

Comentaris

  • Invitació "Comuniquem-nos!"[Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda

    Com a finalista del VI Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio
    ens complau convidar-te a la II Trobada ARC de Literatura en Català
    i a l'acte de lliurament de premis i presentació del llibre "Comuniquem-nos",
    on es faran públics els premis principals del concurs.

    Invitació

    Associació de Relataires en Català (ARC)

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “Comuniquem-nos!” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, i per tal d’avançar feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ COMUNIQUEM-NOS!, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “Comuniquem-nos!” que s’editarà a finals de 2016 mitjançant una plataforma digital de publicació.

    on vull constar amb el nom d'autor/a ...............................................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • Sorollets[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-01-2016 | Valoració: 10

    Tots aquests sorollets del clic-bumb-fiu-xaf! són una demostració de la necessitat de comunicar-se. Hi ha una màgia de fer-ho sense parlar, sense la personalitat de cada veu, sense la meravella d'escoltar cada veu, diria jo. Ens comuniquem amb les noves xarxes socials, si; però perdem personalitat, ens posem tots al mateix nivell. I no crec que hi hagi dues persones iguals. En fi, que n'hi ha per parlar i parlar. Una abraçada, Montse.

    Aleix

  • Un retrat[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 25-01-2016

    Un retrat de la ja nostra realitat quotidiana, Montse!
    El face em va servir, també a mi, per a no esgargamellar-me pel forat de l'escala, que té l'habitació a les golfes, per cridar-la que vingués a parar taula.
    Clinc
    (o Blub que no acabo de dominar això dels sons)

  • Gemma Matas | 24-01-2016


    Molt autèntic Montse!!!
    Blup!

  • molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 21-01-2016 | Valoració: 10

    Un relat divertit i autentic
    montse

  • molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 21-01-2016 | Valoració: 10

    Un relat divertit i autentic
    montse

  • Divertit i crític[Ofensiu]
    Vicent Terol | 20-01-2016 | Valoració: 9

    Amb el seu punt crític, tot i ser evident, resulta un relat irònicament divertit. M'ha agradat el recurs de dur a l'extrem l'ús de les xarxes i de les noves tecnologies en general. Enhorabona!

Valoració mitja: 9.75