BBVA. EL CAVALL DE TROIA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
  

L’entrada del BBVA al capital del Banc Sabadell, amb un 25,47% de les accions, representa una maniobra d’alt contingut estratègic i simbòlic, fins i tot després del fracàs formal de la seva OPA hostil.

Aquest percentatge no li atorga el control efectiu de l’entitat catalana, llevat del recolzament dels Fons d’Inversió que ara tenen diversificades les seves inversions,   sí però,  una presència interna prou forta per influir en decisions futures, condicionar les aliances i mantenir la pressió sobre el consell d’administració del Sabadell.

El BBVA aparentment no ha reeixit en la seva OPA, ha aconseguit  però,    esdevenir  un  “cavall de Troia” , que en millor dels cassos es convertirà en  una estructura de vigilància dins del fortí

El 25,47% no és control, és però, sense cap mena de dubte ,  influència, expectatives i, sobretot, una posició de força en qualsevol negociació futura

El temps dirà la seva

Bona part dels comentaris “d’experts “  son – que no us enganyin – música pagada , com ja es deia a l’època de l’Ermessenda de Valrà

Comentaris

  • un relat que no s' acerta a la veritat [Ofensiu]
    Noia Targarina | 19-10-2025 | Valoració: 4

    Bona tarda,

    Un relat que no s' acerta gaire a la veritat.

    El banc sabadell és dels millors bancs que hi ha de cara als clients.

    No se li atansa res al bbva n' ha d' apendre molt de cara al futur.

    Tracta a la clientela fatal si va per aquest camí ho perdrà tot !!!

    només es vol embutxacar diners dels clients per guanyar beneficis això no és un banc com deu mana!

    Jo no opino com tu!

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6971 Relats

1031 Comentaris

5892998 Lectures

Valoració de l'autor: 9.71

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com