Baf

Un relat de: Magda Garcia
Va jugar a dibuixar figures de fum, inventant-se un abecedari, un llenguatge, publicant un diccionari gràfic traduït a infinites llengües. Va resultar molt útil. Els líders polítics signaven tractats de pau fumant la pipa inspirant-s'hi.

Ja ancià, diagnosticat d'una greu malaltia de pulmó, li va confessar al doctor que era per la seva professió ja que tota la seva vida va crear símbols amb glopades de baf.
La seva gran fortalesa vital li va permetre continuar amb una certa qualitat de vida. La suficient per agrair a tothom el seu suport.

Se'n va anar humilment. Va demanar que en lloc de cremar-lo el bullissin, per desprendre's del seu vapor.

Comentaris

  • Llenguatge del fum.[Ofensiu]

    Quines idees més estrambòtiques,! Un idioma fet amb símbols de fum. Els polític usant-lo per arribar a acords.... , la pipa de la pau? I en acabat per voluntat pròpia voler ésser bullit per comptes de cremat! És pot ésser més creatiu i original?

  • Els tractats signats amb fum...[Ofensiu]
    llpages | 04-06-2025

    no acaben dissipant el seu contingut com els cercles del mateix fum? Un suport tan eteri no sembla gaire ferm, però la idea és original i així vull que consti. Ah, això de bullir algú, què vols que et digui, m'ha deixat un regust desagradable, hahaha!

  • Abecedari del baf. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-06-2025 | Valoració: 10

    Bona inspiració sobre "el bat", on es transforma en un diccionari que aplega a fer diferents llengües. L'ancià aplega que té una bona qualitat sobre el "baf".
    I li he posat que m'ha agradat.
    Que passes una bona nit.
    Cordialment.

l´Autor

Foto de perfil de Magda  Garcia

Magda Garcia

183 Relats

548 Comentaris

67293 Lectures

Valoració de l'autor: 9.70

Biografia:
Vaig néixer i visc a Rubí (Vallès Occidental). Treballo a l'administració pública catalana. He residit a França (Paris, Toulouse) i al Canadà (Vancouver, Montréal). M'agrada escriure per transmetre sensacions creant personatges que mereixen volar per sí mateixos. He obtingut alguns premis:

1er Premi de microrelats de Sant Jordi del Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya dos anys consecutius (abril 2023 i 2024) per votació popular del personal de l'administració: "La Pedry del bar del DA" (2023) i "Minvant" (2024).

1er Premi de Narrativa del Patronat de l'Ermita dels Sants Metges Sant Damià i Sant Cosme de Sarral (Conca de Barberà) dos anys consecutius (2022 i 2023) i el 2n Premi l'any 2024: "Entrevistem a l'Ermi Puig" (2022), "No sabia què fer!" (2023) i "La descoberta de Sarral" (2024).

3r Premi Santiago Rusiñol del 5è Concurs literari de relat curt Antoni Sella i Montserrat dels Museus de Sitges i del Consorci del Patrimoni de Sitges, amb el relat inspirat en l'obra Chaussettes, de Pavlos Dionyssopoulos, que s’exposa a la Fundació Stämpfli.

Tinc contes publicats en llibres digitals a l'Argentina, al blog guimera.info i he estat finalista de diferents concursos.