Art abandonat

Un relat de: Magda Garcia
Hem estat a les fosques durant molts anys. En un ambient caracteritzat per l’amuntegament de l’abandó. Rodejades per tot tipus d’objectes de caire divers, en desús. Un motor d’algun cotxe que ja deuen haver desmuntat en peces fins a quedar-ne el seu cor sense cap tipus de batec.

En algunes estanteries hi hem vist teranyines que s’han consolidat com les mestresses d’aquell racó, amb aranyes enfeinades a no deixar escapar cap passavolant. A nosaltres tres ens han deixat apilades entre diferents planxes de fusta, amagades. I a més, de cap per avall.

Està clar que qui ens hi va col•locar no va tenir en compte la nostra sensibilitat ni que ens podíem marejar amb el cap a baix i els peus per damunt. Segurament ni ens va mirar, ni es va adonar que som tres dones, pintades, en una tela i que mereixem cert respecte.

Som una obra d’art.

Comentaris

  • Abandonament. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 31-01-2026

    Les obres d'art cal conservar-les per a sempre, així és!
    La qüestió és que ha de veure-les sempre i admirar-les!
    Un relat molt complet i que m'ha agradat.
    Amb total cordialitat.
    Ens seguim llegits.
    Una abraçada.

  • doble reivindicació[Ofensiu]
    Atlantis | 24-01-2026

    L'abandonament d'una obra d'art i el rebuig cap a les imatges de tres dones. Ben escrit i original la forma.

  • La indiferència vers les coses valuoses[Ofensiu]
    Percival Ashford | 22-01-2026

    Destaca per la veu narrativa potent i original: utilitza la primera persona del plural des del punt de vista de les tres dones pintades en un quadre abandonat, cosa que genera immediatament empatia i un efecte poètic molt efectiu.
    La descripció sensorial de l’abandó és rica, precisa i carregada d’imatges vívides (teranyines mestresses, motor sense batec, cap per avall), que creen un ambient opressiu i alhora melancòlic molt ben aconseguit. El gir final "Som una obra d’art" és contundent i ple de dignitat: subratlla la ironia tràgica de ser una creació valuosa tractada com a deixalla, i alhora reivindica el valor intrínsec de l’art i de qui l’habita, amb una subtil crítica a la indiferència humana.
    En conjunt, el text combina economia de paraules, profunditat emocional, i una mirada fresca sobre l’oblit i el reconeixement, aconseguint en poques línies un impacte reflexiu notable.

  • Som una obra d'art![Ofensiu]
    llpages | 20-01-2026 | Valoració: 10

    Per què no un signe d'admiració a la darrera frase del relat? Un signe d'admiració reivindicatiu, un crit a la justícia davant de la injustícia, la de tenir una obra d'art oblidada i capgirada. Si la idea és original, una reivindicació des de dins del quadre per les seves protagonistes, la narrativa fluïda i breu li dóna més vàlua encara. M'ha agradat, enhorabona!

  • Indignació[Ofensiu]
    SrGarcia | 19-01-2026

    Aquest relat és breu però evocador, amb imatges visuals molt potents i un simbolisme subtil: les dones pintades atrapades reflecteixen l’oblit i la manca de reconeixement. Poètic i reflexiu, malgrat ser tan curt diu moltes coses.

    El primer que crida l'atenció és la descripció de l'ambient tan decadent, una sala abandonada de fa molt temps. Una metàfora de l'art abandonat com a mostra del desinterès cultural.

    El segon que crida l'atenció és la veu narrativa: són dones pintades, un quadre que reclama veu i dignitat per les coses oblidades.,

    En poques paraules saps despertar un sentiment de melangia que acaba en indignació; molt difícil de fer.

l´Autor

Foto de perfil de Magda  Garcia

Magda Garcia

201 Relats

639 Comentaris

85227 Lectures

Valoració de l'autor: 9.73

Biografia:
Vaig néixer i visc a Rubí (Vallès Occidental). Treballo a l'administració pública catalana. He residit a França (Paris, Toulouse) i al Canadà (Vancouver, Montréal). M'agrada escriure per transmetre sensacions creant personatges que mereixen volar per sí mateixos. He obtingut alguns premis:

1er Premi de microrelats de Sant Jordi del Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya dos anys consecutius (abril 2023 i 2024) per votació popular del personal de l'administració: "La Pedry del bar del DA" (2023) i "Minvant" (2024).

1er Premi de Narrativa del Patronat de l'Ermita dels Sants Metges Sant Damià i Sant Cosme de Sarral (Conca de Barberà) dos anys consecutius (2022 i 2023) i el 2n Premi l'any 2024: "Entrevistem a l'Ermi Puig" (2022), "No sabia què fer!" (2023) i "La descoberta de Sarral" (2024).

3r Premi Santiago Rusiñol del 5è Concurs literari de relat curt Antoni Sella i Montserrat dels Museus de Sitges i del Consorci del Patrimoni de Sitges, amb el relat inspirat en l'obra Chaussettes, de Pavlos Dionyssopoulos, que s’exposa a la Fundació Stämpfli.

Finalista al IX Concurs de relats eròtics de la Fundació Futura Penedès, octubre 2025, amb el relat "Primera cita de ceps".

Tinc contes publicats en llibres digitals a l'Argentina, al blog guimera.info i he estat finalista de diferents concursos.