Ara és temps de bombes

Un relat de: kefas
Hi ha un temps per cada cosa
i ara és temps de bombes
de bombes caducades a l'arsenal
de bombes de petroli
de bombes de gas
de bombes de refugiats
de bombes informatives
de bombes de camions
de bombes de mentides
de bombes de jutges
de bombes de supèrbia
de bombes d'avarícia
i totes les bombes s'han posat d'acord
per esclatar alhora
i fer enlairar núvols de diners
que plouran a les butxaques
dels fabricants de bombes
mentre esclaten petites bombes de por i ràbia
en el cervells dels espectadors.

Comentaris

  • Artefactes del passat.[Ofensiu]

    Aquí en aquest planeta nostre hem evolucionat amb la destrucció. Això ha comportat que tot sigui fruit de la conseqüència. Fins i tot la llengua en la qual et comento és filla de la conquesta. Algun dia, en un futur que es beslluma llunyà encara..., les bombes esdevindran artefactes del passat. Llavors un relat com ara el teu esdevindrà un testimoniatge d'un temps i món ja superat.

  • Temps de què[Ofensiu]
    Prou bé | 31-03-2022

    Temps de coses que no voldríem veure. Temps de situacions que no voldríem viure. Temps de bombes que...no haurien d'explotar!
    Quina llàstima que l'hagis encertat! Cada paraula és ben posada, cada vers retruny a la foscor!

    AMB total cordialitat

  • Magdala | 27-03-2022 | Valoració: 10

    Sí, un temps molt estressant, el nostre mon trontolla, acostumats com hem estat sempre a una vida previsible i cómoda. Bombes plenes de por, les que ens arriben a nosaltres.
    Bombes de veritat, les que arriben a Ucraïna ara, i sempre han estat arribant a alguns llocs que no mirem gaire.

  • Esclatarem tots. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-03-2022 | Valoració: 10

    En aquest món actual que vivim, hi ha bombes per tot arreu, com descrius molt bé en el poema. Segon com és cadascú hi ha bombes per a sentir.
    Però amb cura, que podem explotar per alguna.
    Molt encertades totes les bombes...
    Cordialment.

  • Quan una bomba esclata...[Ofensiu]
    llpages | 26-03-2022 | Valoració: 10

    la devastació senyoreja arreu. El poema ens ho recorda d'una manera plàstica molt reeixida, sembla que l'ona expansiva ens arribi ben endins. Però, una vegada esclatada, s'inicia el temps de la recuperació, de refer-se, de tornar a juntar tot allò que s'ha esberlat. I aquest temps també arribarà, més tard o més d'hora, però arribarà.

  • bombes[Ofensiu]
    Atlantis | 26-03-2022

    Le bombes cauen en el poema...tota classe de bombes. I en el fons de tot hi ha l’enriquiment dels qui venen armes per matar i destruir el món. Le bombes del nostre cervell esclaten per la impotència i la por.
    Poema punyent.

  • Quins temps.[Ofensiu]
    SrGarcia | 25-03-2022

    Hi va haver un altre temps: de bombes fètides, de polvos pica-pica i de cigarrets explosius. Quins temps aquells en què érem una colla de brètols i l'únic que havíem de témer eren quatre calbots.
    Ara som persones serioses, ja no fem bretolades, i l'únic que temem són les bombes termobàriques i les atòmiques.
    Sí que hi ha un temps per a cada cosa; potser no estem vivint el millor dels moments. Dic "potser", perquè hi ha molt marge perquè la cosa empitjori.

Valoració mitja: 10