Amistats perilloses

Un relat de: copernic


“Tens una sol·licitud d'amistat de'n Fidel Casellas Vidal” i tu que no coneixes en Fidel Casellas Vidal i que n'estàs fins al capdamunt de correus d'aquest tipus, maleeixes el dia que et vas donar d'alta al Facebook. Però et venç la curiositat i hi entres per saber qui és aquest paio. La seva cara no et sona. A veure les amistats en comú: aquests i aquestes sí que els /les coneixes. Són escriptors de la pàgina a on tu també jugues a ser literat a temps parcial. Molts d'ells els has vist en alguna trobada o presentació de llibres, la seva cara et sona. I penses que aquest Fidel Casellas Vidal deu ser un usuari d'aquesta pàgina i que es deu amagar darrera un pseudònim, que probablement no et deu ser tan desconegut. Cliques a “Confirma” i d'ara en endavant tu figuraràs en la llista d'amistats de'n Fidel Casellas Vidal i en Fidel Casellas Vidal figurarà en la llista de les teves amistats. I penses que, en realitat, els amics que tens es poden comptar amb els dits d'una ma i encara te'n sobren.

I continues amb la teva feina, que ja en tens prou amb totes les coses amb les que t'has compromès perquè obrir el correu i trobar tants megabytes inútils desespera a qualsevol i obrir-los, llegir-los i si cal, contestar-los et fa perdre un temps preciós.

I passen les setmanes i un dia llegeixes al diari que s'ha produït un atemptat en una gran sucursal d'un banc molt cèntric i concorregut. Un sonat s'ha carregat trenta persones amb una escopeta de canons retallats abans de que els de seguretat l'hagin pogut deturar. La policia l'interroga i no es creu la seva història de que la massacre la perpetrat ell sol, que els hi pronuncia un discurs sobre les perversions del sistema i la cobdícia dels bancs. Ells busquen alguna organització criminal al darrere i comencen a investigar. Entren en el Facebook, en el mur de l'assassí i veuen les amistats que té.

Truquen a la porta. No tens ni idea de qui pot ser a aquestes hores.

Comentaris

  • Mai se sap! [Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 22-04-2012 | Valoració: 10

    Un relat molt ben escrit i inquietant per la seva actualitat i versemblança. Tinc força cura en no donar gaire informació personal per la xarxa i, a vegades, penso que sóc una mica exagerada, perquè quin interès ha de tenir ningú en una mestra carrossa com jo, però el teu relat fa pensar, mai se sap!

  • Molt bon relat.[Ofensiu]
    free sound | 14-02-2012 | Valoració: 10

    Realment diu moltes coses.
    A la vida les coses es demostren al dia a dia,
    la vida és un pou de sorpreses...
    Un escrit per posar-hi un 10!
    Molt ben escrit.
    Original, crític i fins i tot pot ser real!
    Felicitats i sempre endavant.

  • Molt bo[Ofensiu]
    Naiade | 29-12-2011 | Valoració: 10


    Un relat divertidíssim, encara que tots fem més o menys el mateix amb aquestes noves modes, tens una gracia especial en explicar-ho i ves a saber si algun dia ens passarà com en el teu relat.
    Una forta abraçada plena d’admiració.
    Bones Festes

  • Autèntic![Ofensiu]
    Materile | 09-12-2011 | Valoració: 10


    Has escrit un relat que pot ser molt real. Facebook està plena de gent que s'amaga darrere d'un pseudònim i que diu moltes coses que poden no ser veritat.
    Poses en evidència el perill que hi ha amb aquestes amistats virtuals.

    M'ha agradat molt el teu relat. Ets per a mi una descoberta. Tornaré per continuar llegint-te.

    Una abraçada virtual,

    Maria Teresa

  • Genial[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 04-12-2011

    Molt bo, i escrit amb detallat estil periodístic però tot ell pura literatura de la que ens tens acostumats, no és pilota la meva aportació, és admiració davant d'un company d'una pàgina que té la sort de no posar bombes per demostrar que el món està farcit de petits dictadors sonats, i algun d'ells pot estar a les nostres llistes d'amistats.

    Vaig a esborrar a algun de la llista que no sé qui són... ;-))

    Gran sorpresa la nostra!

    Un deu et mereixes amb aquest!

    Barretada ja acostumada, però sincera.

    Ferran

  • Divertidissim[Ofensiu]
    allan lee | 19-11-2011

    curt i amb molta tela, actual, versemblant...jo no tinc feisbuc perquè em fa migranya decidir de qui vull ser amiga;-)) un relat generós en humor i savoir faire. Bonissim!! Una abraçada

    s

  • crohnic | 18-11-2011

    A partir d'ara em sembla que vigilaré més abans d'agregar amistats al facebook... ha, ha... Mai se sap.
    Un relat actual, divertit i amb una bona crítica de fons sobre aquestes noves eines tecnològiques que, a vegades, no són tan inofensives com ens pensem...

  • coses de la vida[Ofensiu]
    Onofre | 17-11-2011 | Valoració: 10

    Fidel Casellas Vidal ?
    Quina casualitat, vam ser companys de cel·la en el penal de Cartagena. Un bon jan.
    Sí que estava una mica sonat, ara que ho dius. Va ser fent la mili. Ja la tenia aleshores la mania dels discursos sobre les perversions del sistema i la cobdícia del sistema capitalista. Però ja et dic, un bon jan. Feiem tots dos d'escolanets a la capella del penal. Van ser dos anys de claustra molt fructifers i agradables.
    Tot va començar quan el paio va amagar a la meva taquilla mitja dotzena de fulminants. Mentre vam servir en el submari volia carregar-se ell tot sol al caudillo disparant contra l'Azor un parell de torpedos... i a sobre ho anava explicant a tothom...
    Quines casualitats, no?

  • Inquietant...[Ofensiu]
    Àlex Vidal Vidal | 16-11-2011 | Valoració: 9

    Un relat molt inquietant... Bé, molt bé, copernic.

  • Ja pots mirar pel foradet ja[Ofensiu]
    Pau Mora | 15-11-2011 | Valoració: 10

    Llavors et diran —Té dret a guardar silenci, tot el que digui....

  • A vigilar toca![Ofensiu]
    Núria Niubó | 15-11-2011 | Valoració: 10


    Ostres quin neguit m'has posat al cos!
    Ho descrius fil per randa tal qual faig jo, i tot i que de vegades abans de confirmar, he preguntat… de què et conec? O… si ets de ( la pàgina aquella) quin nik tens? Més d'un cop m'he confiat, però, vaja que la meva intuïció encara no m'ha fallat, és clar que després de llegir aquest relat encara vigilaré més!

    Molt bo, sí senyor!
    Una abraçada relataira
    Núria

  • Tens tota la raó del món![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 15-11-2011 | Valoració: 10

    Aquí tens un indignat més del Face Book i la mare que el va parir! Tot el que tu dius també ho penso jo. Nopmés fa uns mesos que m'he donat d'alta en aquest servei i ja n'estic fins el capdamunt! Cada dia perdo mñés temps en aquesta tonteria. Una abraçada d'un atontat més.

    aleix

Valoració mitja: 9.89

l´Autor

Foto de perfil de copernic

copernic

338 Relats

1182 Comentaris

387623 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Per qüestions de feina he hagut d'interompre la meva producció periodística i literària. Després del tsunami i amb l'aigua al seu lloc torno a començar: Déiem ahir...