/KESAXÒKETUMFÀS/

Un relat de: rnbonet

KESAXÒKETUMFÀS?
Així vaig escoltar la qüestió, feta amb veu en extrem alta i molt ràpida en la pronúncia. No sóc lingüista; en tinc, però, algunes nocions. La cadena fònica és molt diferent a la paraula escrita, a qualsevol idioma. Cal, per això, posar els llocs en blanc - a l'escriptura i al cervell-, allà on pertoquen. I fer atenció a l'accent dialectal amb el qual són pronunciats els mots de la llengua. I disposar les paraules al lloc pertinent, una vegada separades. Al capdavall, una vegada fetes mentalment les segmentacions escaients, me'n vaig adonar del seu significat. Cal dir, de bell antuvi, que jo no era de la mateixa comarca que ella, ni d'idèntic país. Nogensmenys, teníem un mateix idioma com a cosa pròpia. Em va costar, però, en només un instant, esbrinar el significat d'aquella interrogació: "Què és això que tu em fas?"
I no va ser sols pels suggeriments abans esmentats. Es tractava també de fets -ben de segur passats (al passat d'ella o meu)- dels quals no recordava alguna cosa adient i principal. Quina seria? No ho sabia, en aquell precís moment, en aquell concret instant.
Ara, ja ho endevine. O sembla que copse el desgavell. Mai l'Aina havia conegut un xicot que intentés de grapejar-li la mamella esquerre, ni sembla que la dreta -Déu n'hi do!...- Ni totes dues alhora, com jo li vaig fer, a qualsevol terrassa de cinema, un mes d'agost.

Comentaris

  • Resulta...[Ofensiu]
    Boira Matinera | 07-07-2009

    molt i molt interessant veure com d'un granet de sorra pots construir un relat amb cap i peus, tot i que una mica embolicat perquè l'he hagut de llegir un parell de cops. Però sens dubte, brillant.
    Definitivament em comprometo a passar sovint a llegir alguns dels teus relats breus. Diuen que llegin és com més s'apren, no?

    Salut!

    Per cert, què vol dir rebolica?

  • ETSMOLTABILAMLESMANSILALLENGUA, TU![Ofensiu]
    nuriagau | 18-05-2009

    M'he fet un embolic!

  • /ETSMOLTABILAMLESMANSILALLENA, TU!/[Ofensiu]
    nuriagau | 18-05-2009 | Valoració: 10

    M'has fet riure de valent. Ha valgut la pena clicar el relat (apareixia als relats a l'atzar). La veritat és el que el títol era mooool suggerent i l'autor, una garantia.

    Felicitats pel relat!

    Núria

  • Clar de lluna | 19-05-2008

    ...ja ja ja!!! També hagués pogut contestar FESMEELKETUVULGUIS!!!

    Petons!

  • eskaxòdepuntsicomasessamevakreu[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 09-06-2006

    nin, ha aprofitat per tornar a llegir aquest relat, és únic.

    Una aferrada

    Conxa

  • jejejejeje, el que més m'exranya és que NOETFESUNACARANOVA, jejejejeje.
    Un petonet. :-)

  • Ayyy què bo[Ofensiu]
    Màndalf | 08-11-2005 | Valoració: 10

    quina sorpresa s'emportà la xiqueta, pobra! Està clar que li va sortir de dins, eh? També t'hagués pogut dir TOCATELSOUS,... ah ah ah!
    A tu també t'agrada entretenir al lector i fer-li passar una bona estona; amb el teu domini de la paraula, a fe de Déu que ho aconsegueixes. És un plaer llegir-te.
    (espero que cap filòleg llegeixi els meus relats en català rònic)
    Salut

  • /Quèsaxòcatumdius?/[Ofensiu]

    Ara que tot just descobreixo aquest relat dedicat a mi i a la meva filiació flilològica, no sé d'on provenen ni aquest desgavell, ni aquesta Aïna, ni menys encara les seves sines.

    me trobe perdut... espere que no fos veritablement desconsiderat amb ningú!

    qui sou?
    rnbonet, la barca s'us emporta cap als Alfacs?
    mira que fa temps que vareu penjar el relat i jo no l'havia vist fins ara... /Quèsaxòcatumdius?/

  • també li podies respondre[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 15-03-2005 | Valoració: 9

    tepaupsesmames

    Molt bo el relat, per riquessa lingüistica que no quedi ...


    Una aferrada

    Conxa

  • començo la setmana del coment[Ofensiu]
    neret | 15-03-2005

    i lamento no enrecordar-me de gairebé res del que vaig aprendre de transcripició fonètica a l'institut, per poder contestar-te tal com pertocaria... en fi, que trobo que has tret molt de suc a una frase pronunciada en un moment escaient i en el lloc pertinent, per a construir una bonica reflexió sobre la unitat de la llengua i les relacions interpersonals.

    Crec que encara no t'havia comentat mai, però els relats teus que he llegit sempre m'han divertit molt, no serà cap esforç aquesta setmana, ans al contrari!

  • Molt bo[Ofensiu]
    brumari | 09-12-2004

    Suposo que quan vas aclarir el significat de la seva pregunta, li vas respondre: ETGRAPEJOLESMAMELLES, o quelcom de semblant
    Molt bo.
    Brumari

  • Grapejada[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 09-12-2004

    Domines la llengua quan es tracta de descobrir el fantàstic món de la carn i el perrús.

  • Jajajajaj![Ofensiu]
    AnNna | 08-12-2004 | Valoració: 8

    Quina paranoia de relat!!! Està molt bé!! Jejeje!! Pobra noia... quin estrés... estaria nerviosa xDD!
    Vinga, adew!!!! Molts petons!
    aNNna.
    p.d: ja tinc els 100!!!! :P

  • Aquest relat...[Ofensiu]
    rnbonet | 08-12-2004

    ... porta la següent dedicatòria:
    " Al Cugat cugot, filòleg".

Valoració mitja: 9.25

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1588 Comentaris

356931 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!