Detall intervenció

RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS

Intervenció de: Anaïs | 15-06-2021

Bones!
Doncs aquí teniu l’escrutini.
També, tal i com us vaig prometre, us poso uns comentaris a cada una de les vostres participacions. Ja aviso que jo de mètrica no hi entenc ni un borrall, per això la vaig demanar lliure, perquè com puc valorar-ho jo? El que sí que puc valorar és el que m’ha transmès o la impressió que m’ha donat, a veure si coincideix amb el què vosaltres volíeu expressar.
Per una banda, estaria molt bé saber l’objectiu de qui composa el poema, però per l’altra, limita la llibertat de sentiment de qui ho llegeix. Això passa amb altres expressions de l’art com són les cançons (un exemple el tenim ben a prop, el “Boig per tu” de Sau està dedicat a la lluna, però es pot extrapolar a l’amor, la parella,...). No m’enrotllo més, espero que prengueu la meva bona intenció.


1.- Cosits els llavis de Rn Bonet (1* 2 **3**: 5 vots)

Reboli, m’encanta que es vegi d’allà on véns i d’on ets, amb les expressions ací, infot,... El català normatiu potser està bé per regular-ho tot una mica, però la llengua és molt rica en matisos i està bé conèixer-la per estimar-la millor encara.
Callar, per no sortir de la línia marcada, per no buscar-se problemes, per ser normal. Què vol dir normal? Fas un clam a queixar-se, a poder dir l’opinió ben alt. Perquè, a més, hi ha qui no només calla, sinó que “fa la mà”, que jo he entès que és un “fer la pilota”. Jo tenia una profe a la universitat que ens deia “no seáis ovejas”. Tot i així, costa ser rebel, és una contradicció i un equilibri constant.

2.- No és silenci de Mena Guiga (1 2 3 :’-( )

T’haig de dir que m’ha costat reconèixer-te en aquest poema. Tens una forma d’escriure molt teva, almenys en els reptes i els relats a moltes mans. Això està molt bé. És com, fent el símil futbolístic (tot i que fa uns anys que no segueixo el futbol), que deia que el joc del Barça es coneixia (ho dic en passat perquè sembla que el Barça té una crisis, no?) als primers tocs. Tot i així, també està molt bé sortir d’aquesta línea.
Aquest “te’n fa” se’t clava dins, com el remordiment, i és clar que li fa mal, i no només un mal físic, sinó que em transmets que és un dolor emocional. Les tisores i els ganivets, aquí, deixen de ser armes blanques per passar a ser salvadores, a significar la llibertat i la fi del patiment, per dir tot allò que s’ha callat. Les últimes dues línies, la cirereta del pastís: “...això no és silenci, sinó... presó.” A qui li parles? A algú en concret o a un grup? Anem a alliberar aquesta boca cosida, a veure què vol dir?

3.- Els crits del silenci de Prou bé (1****2 3*: 5 vots)

Aquest posar la primera lletra de cada frase en majúscula és fet conscientment o és configuració del Word? Només t’ho dic perquè per mi, canvia el sentit si es posa d’una manera o d’una altra, és un signe de puntuació més, un voler ressaltar allò que es diu, com a frases juntes però separades, no sé si m’explico.
T’han cosit la boca, a tu, però també a tots nosaltres, dius. Entenc que és el poder, aquells qui manen. Però tu vols sortir-te’n i que ho fem també nosaltres. Arribarà el dia que aconseguirem, perquè ja hem callat prou. Esperança, optimisme. Així serà?

4.- Ara és l’hora d’Identitat Inèdita (1*2 3**: 3 vots)

Com a la companya Prou bé, et demano si aquestes primeres lletres en majúscula a cada línia són fetes a posta, per destacar cada principi de frase.
Ja al títol m’havia semblat que volies fer un homenatge al nostre himne. Després, ho he confirmat. I perquè sigui més contundent, com ho és l’himne, poses verbs sols, en segona persona del plural, en imperatiu. El “calleu”, però, guanya la batalla dels verbs, potser per la boca cosida de la imatge?

5.- Els sorolls del silenci de Kefas (1****2*3: 5 vots)

Fins ara dels poemes que he llegit, ets el primer que no es dirigeix a algú o algun grup, tot i que està clar que són sentiments que ens passen.
Oh, la solitud de la festa, Kefas! Pot ser contradictori, però podem estar amb molta gent i sentir-nos sols. Allò que no som capaços de dir ens fa fer coses que no volem “la fredor de l’abraçada, la mirada desviada”.
L’amoreta m’ha recordat una cançó que jo havia cantat molt en corals, “El ball de Sant Ferriol”: “Jo i el pastor, que vivíem d’amoretes, jo i el pastor, que vivíem de l’amooooor” , jejeje
La vida, certament, està plena de contradiccions.

6.- Per dins d’Atlantis (1 2****3*: 4 vots)

Ostres, el fistó! Realment no se m’havia ocorregut, si ho sabés ma mare, cosidora encara ara! I realment és molt gràfic.
No et deixen estimar algú, boca cosida, però ets valent i no et rendiràs, encara que estiguis trista. Amb la boca no podràs, però amb els ulls sí, és com ara amb la mascareta, no podem fer somriures als que veiem amb ella posada, però els nostres ulls ho han de poder dir tot.

7.- On és el silenci d’Aleshores (1 2 3* : 1 vot)

Company aleshores... has fet unes poques faltetes que segur que ha estat culpa de les presses. Ara em diràs que els altres també n’han fet, però és així, les que no sé no les puc veure, jjejeje També m’ha faltat un “ha” al tercer vers, és així?
Apostes per dir que tot i que tinguem la boca cosida, hi ha altres formes d’expressar-se: amb el cos i amb la ment. La veritat acaba sorgint, tard o d’hora. Està clar, la veritat pot portar dolor, de fet no hi ha veritat sense dolor, sempre es perd alguna cosa, per petita que sigui. Valdrà la pena?

8.- Silencis d’Homo Insciens (1**23**: 4 vots)

Amb molta humilitat, evoques una vida en la què voldries ser silenci. Un silenci positiu, que clama a la veritat. El silenci d’aquell qui està a punt de declarar el seu amor a qui estima? El silenci d’abans d’una confessió que buidarà el pap a qui fa temps que s’aguanta el que té a dins? O desig de silenci? Perquè un silenci, així, esdevé molt ampli, molt bast.
Els versos “I empassar-me la saliva, amb calma i serenor” és una imatge per mi contradictòria, ja que relaciono l’empassar la saliva amb un “ai, que em toca fer o dir alguna cosa que...”, però clar, si allò que dius ha d’esdevenir catàrtic, doncs potser va bé, haver de passar una mica de nervis o dubtes primerament!

9.- LLAVIS CLOSOS de Brins (1*2*3: 2 vots)

He deixat el títol, tant a les votacions com aquí, en majúscules, perquè entenc que tu així ho volies, companya Brins.
“Arrel de les meves branques”, la metàfora ben clara de l’arbre per dir que la teva mare, per tu i per tothom normalment, és un dels pilars de la nostra vida.
T’has quedat amb els llavis tancats, perquè ara, ja és massa tard? Quina melangia i nostàlgia desprèn el teu poema! El penediment, quan no has dit allò que tenies dins. Sí, ens ha passat i per desgràcia ens tornarà a passar, perquè els humans ens encallem una vegada i una altra en els mateixos errors. Per què ens costa tan d’expressar els nostres sentiments? Realment ens fa tan febles, o més forts? Això ho hauríem de canviar!

10.- QUAN ESTIC CALLAT de Perla de Vellut (1 2 3***: 3 vots)

Eixir... quin verb més poètic, certament.
Callar vol dir tenir demència? O vol dir que no t’atreveixes a parlar, ets covard? Jo crec que tot ho som, ho hem estat o ho serem alguna vegada a la nostra vida, qui no ho reconegui ja ho és. Sempre hi ha un moment de dubte, és humà, no som robots.
Però ser de poques paraules no té perquè ser negatiu, a cops la verborrea també sobra. Sí, clar, els extrems sempre couen. Viuràs sense paraules, potser, però potser viuràs amb accions... endavant, boca tancada!


11.- El vuitè segell de Rautortor (1*2*3: 2 vots)

La gran Grècia! Grècia i Roma, realment, ens han ensenyat i ens poden ensenyar moltes coses encara! Tan de bo s’ensenyés més, però de forma diferent. Els clàssics són aquí per ajudar-nos a comprendre el món, tot i que nosaltres ens posem a vegades traves per aprendre’n. És per això que manifesto, humilment, la meva desconeixença. Necessito més informació, per valorar millor el teu poema, perquè sinó, sento que no estic sent justa.
Tot i així, em llanço al buit... Set segells, per set puntades d’agulla. Si no podem expressar-nos, serà la fi del món, un apocalipsi que es veia a venir? Els que manen posen les lleis, les normes, i ells sols es carreguen el món, al voler polir-lo al seu gust.
És aquesta part en cursiva algun diàleg que surt en alguna de les obres d’Aristòfanes?
Paraules com “tantost”, en desús, com el mateix desús gairebé, perquè la llengüa evoluciona, cap a bo, cap a dolent, qui ho sap? Cap a diferent! Ja els clàssics es queixaven de l’evolució cap a “lo” vulgar de la llengua, cada generació se’n lamenta...


12.- Excrescència (o Absència) de Deòmises (1 2****3: 4 vots)

Primer de tot, com t’ho fas, company esdrúixol, per conèixer tantes paraules esdrúixoles? Potser ja ho havies explicat, però jo o bé no hi era o bé no vaig estar al cas... Però sàpigues que la meva memòria fonedissa pel que vol (jeje) recorda encara el bell color lapislàtzuli que va sortir fa un temps en un repte clàssic)
Aquest extracte del poema de Neruda m’ha fet tornar a recordar que diuen que els poemes, més que llegits, estan per ser declamats en veu alta (bé, la lectura pròpiament dita va començar així, segons tinc entès).
Fas referència al poema de Neruda, però tot i que aquell és un poema molt bo, el significat dels teus mots no em deixa el regust de boca que em deixa l’altre. No, no t’estic fent la mà, com diria en Reboli, jeje, però és ben cert que sembla que en l’altre poema és millor que qui estimis estigui callat, per poder parlar ell? Noooo, que no em coneix a mi. Encara que qui estimis sigui bell, i fantàstic, realment és millor un callem junts, oi tant que sí, perquè si hi ha un demà on vulguem parlar, ho farem junts.

13.- Cada cop que callas de Beka (1 2 3 :’-( )

També et dic a tu que deu ser a causa de les presses el fet que hi hagi faltes, poquetes però hi són.
Punyent: qui calla el maltractament, és còmplice? Sí, perquè si sentim cada dia crits i plors al costat, hem d’observar i avisar a algú, però no ho fem, perquè? Víctimes de la nostra covardia? O de la nostra societat?
Perquè sí, quan callem un maltractament, algú pateix, i molt.


I el poema fora de concurs:

Tanca la boca de Prou bé

Te’l valoro igual, que per un no vull que quedi així. Ben trobat el buscar dites que tinguin a veure amb el silenci, el fet de callar... Tot i que t’haig de dir, que encara que deixes clar que són dites castellanes, el fet de traduir-les literalment... fa uns anys, en un anunci de detergent, un noi li deia a l’altre “estàs fet un pinzell”. Aix! Jo ho hagués posat en castellà, directament. Parlar massa és un extrem que cal evitar, de la mateixa manera que no parlar mai tampoc és bo, per ser un altre extrem. Com podem callar, per trobar l’equilibri? No ho sé, jo que sóc de parlar però també m’encanta escoltar sempre haig de fer equilibris? Comunicar-se per WhatsApp està bé, però a cops no hi a res com una bona trucada!



Bé doncs, fins aquí les meves valoracions, espero us arribin amb tot l’afecte amb què us les transmeto.
Després de fer el recompte dels vots, tenim un triple empat de 5 vots:

1.- Cosits els llavis de Rn Bonet (1* 2 ** 3**: 5 vots)
3.- Els crits del silenci de Prou bé (1**** 2 3*: 5 vots)
5.- Els sorolls del silenci (1**** 2 * 3: 5 vots)

Si tenim en compte l’ordre de preferència, no em voldria equivocar dient que és Kefas el guanyador, perquè tot i que està empatat a vots en primera posició amb Prou bé, Kefas té un vot en segona posició. Si us plau, digueu-m’ho si m’estic equivocant...

Recordem el poema de Kefas:

5.- Els sorolls del silenci

Una veu que no contesta
una paraula amagada
una nota desnonada
la solitud en la festa

el pensament que s'absenta
la fredor en l'abraçada
la mirada desviada
l'amoreta que turmenta

hi ha un silenci per l'amor
i un silenci per la guerra
el silenci és sorollós

quan de nosaltres desterra
l'únic poder salvador,
nostre amor per la bellesa


Felicitats Kefas! Et toca organitzar el proper Repte Poètic Visual!

A tu i a tota la resta, us torno a agrair la participació, ens llegim al proper!
Un somriure,
Anaïs


Respostes

  • RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
    Prou bé | 15/06/2021 a les 18:50
    Anaïs, no t'has equivocat ni comptant ni donant el veredicte de guanyador al kefas. Com que ho llegireu tots els participants vull expressar l'enhorabona al guanyador, la meva felicitació i agraïment a tu, la convocant tant pel tema proposat com per les valoracions i comentaris...una feinada! I, finalment , he estat contenta que hagi agradat el que vaig escriure. Tanmateix he sentit un gran alleujament quan he vist el resultat. D'haver guanyat no hauria sabut ni com posar-m'hi, crec! Necessito més temps de rodatge a RC.
    Amb total cordialitat!

    p.s. això de les majúscules no ho vaig fer expressament i tampoc sé si no és correcte!
    • RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
      Anaïs | 16/06/2021 a les 08:02
      A mi em va passar al primer nano en el què vaig tenir més quantitat de vots. Vaig estar molt contenta, i acte seguit... Uff, em tocava organitzar el següent! Jejeje
      Tu no et preocupis, participa amb el millor de tu i quan et toqui organitzar t'ajudarem amb la logística, en el seu moment amb mi ho van fer.
      Respecte a les majúscules, oi tant que està permès, fixa't en els poemes d'en Brossa!
      Un somriure,
      Anaïs
      • RE: RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
        Prou bé | 16/06/2021 a les 08:46
        Gràcies. El temor de ser guanyadora no em tirarà enrere. M'agrada molt participar. Em sento que acompanyo i m'acompanya un grup de gent en el que m'hi trobo molt de gust i confortable. Sé que donat el cas tindria ajuda. No heu deixat de respondre a cap dels meus dubtes que n'he tingut molts i no he dubtat, i crec que amb respecte, a posar-los "damunt la taula". Potser he discutit una mica alguna cosa que no acabava d'entendre, però de mica en mica, inspirada pel respecte que tinc al jardiners de sempre, he anat veient com va la cosa.
        Respecte a les majúscules al principi de cada vers, sí que ho he vist en alguns dels grans. Però no sabia si és un recurs permès per a tothom . I tampoc sé què significa O si quan es posen cadescú li dóna la utilitat que vol.
        Aprofito aquí, per dir-vos que vaig estar i , sobretot, estic molt contenta d'haver-me registrat a RC. He trobat on canalitzar una "cosa" que duia amb mi sense ni tan sols saber-ho. Amb total cordialitat.
  • RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
    PERLA DE VELLUT | 15/06/2021 a les 22:46
    Enhorabona Kefas. Espere que et vaja bé, i endavant amb el repte.
    • RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
      Anaïs | 16/06/2021 a les 08:03
      Exacte, que no decaigui!
  • RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
    rautortor | 15/06/2021 a les 23:46
    Bé, kefas, l'enhorabona.

    Molt bona feina, Anaïs. Has posat el llistó molt alt amb els teus comentaris.
    Quant al meu poema, et comento que he tret la inspiració de dos obres diferents. La primera, l'Apocalipsi de Sant Joan, amb els set segells, però canviant-ne el significat. Jo els he considerat en el sentit estricte de segellar, cloure, aplicat a aquests llavis de dona que ens has proposat i fent-me ressò de la sempiterna lluita de les dones per les seues llibertats. La segona, la comèdia Lisístrata d'Aristòfanes, on ella es converteix en la capdavantera d'una vaga de sexe contra els seus marits guerrers per obligar-los a firmar la pau. D'aquí el vuitè segell; ja t'imagines on.
  • RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
    rautortor | 15/06/2021 a les 23:48
    ...
    • RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
      Anaïs | 16/06/2021 a les 08:06
      Bones! Gràcies per les teves explicacions, a més de gaudir del poema, podem aprendre moltes coses!
      Pel que fa al llistó, espero no espantar ningú, ara que l'hem recuperat no vullque torni a desaparèixer, jeje
      Un somriure,
      Anaïs

  • RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
    Atlantis | 16/06/2021 a les 01:12
    Anaís, gràcies per la feina d'organitzar el relat i pels comentaris que has fet a cada poema.

    Era difícil escollir un poema, ja que el tema i la fotografia del repte podia suggerir diferents punts de vista, tal com així ha estat. Des la imposició d'estar callada, com el silenci eixordador, com la incomunicació...tots els poemes han estat molt encertats.

    Fantàstic el del Kefas. Felicitats per ser el guanyador.
    • RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
      Anaïs | 16/06/2021 a les 08:08
      Estic contenta d'haver triat una imatge inspiradora, gràcies per participar!
      Un somriure,
      Anaïs
  • RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
    aleshores | 16/06/2021 a les 07:09
    Moltes gràcies pel te ps que ens has dedicat, Anaïs. No havia posat 8, 1,4, però també és cert que vaig dubtar.
    Pel que fa al meu comentari, trec la conclusió que no he completat el lligam lògic entre les estrofes i no té perquè entendre’s.
    Felicitats al guanyador.
    • RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
      Anaïs | 16/06/2021 a les 08:10
      Els poemes són molt xulos, certament!
      Potser no vaig saber copsar-ne jo el lligam, aleshores, els poemes requereixen de vàries lectures a cops per captar-ne l'essència. Quin era el lligam?
      Un somriure,
      Anaïs
      • RE: RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
        aleshores | 16/06/2021 a les 13:46
        El silenci es al cap i no a la boca:
        Tot el cos ens explica i comunica.
        I no hi corda que ens lligui el pensament.

        Aquest és el nexe que no he explicitar.

        Com un doll d’aigua sorgeix la veritat,
        la nostra sed de raó, que res no atura.
        Qui no vol parlar si s’escampa el dolor?
        Si l’alegria explota?

        Lluny del moment perpetu,
        on les veus assenyades,
        silencioses, són ressó de botxí
        • RE: RE: RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
          Anaïs | 16/06/2021 a les 14:24
          Gràcies!
          • RE: RE: RE: RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
            aleshores | 16/06/2021 a les 18:35
            Vaja! He posat el comentari entre símbols de major i menor i ha desaparegut. Ho repeteixo: El silenci es crea al cap. Cosir la boca no impedirà que sorgeixi la veritat, l'alegria o la pena.
            • RE: RE: RE: RE: RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
              Anaïs | 16/06/2021 a les 19:14
              Ah, val, no ho entenia però em sabia greu tornar-te a preguntar.
              Sí, la veritat sempre s'acaba sabent. Encara que a vegades, potser massa tard. Llavors és allò de la justícia poètica?
              Un somriure,
              Anaïs
  • RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
    brins | 16/06/2021 a les 08:26
    Gràcies per respectar-me les majúscules. És un detall.

    Enhorabona, kefas!
    • RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
      Anaïs | 16/06/2021 a les 10:09
      ;-D
  • RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
    rnbonet | 16/06/2021 a les 10:25
    En principi vull felicitar Anaïs per la feinada feta. Després, felicitar a Kefas pel seu magnífic poema.

    I en allò referent als renglons curts que vaig deixar caure, sempre intente emprar mots i/o expressions de la variant dialectal catalana que utilitze habitualment.

    Anaïs, l'expressió " a fer la mà", ben valenciana té un munt de significats, que depenen del context. En aquest cas, seria "a fer punyetes", "a la merda" ('traducció' no exacta,però aproximada).

    Salut i rebolica!
    • RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
      Anaïs | 16/06/2021 a les 10:51
      Ostreeees, doncs jo havia entès una altra cosa molt diferent, jajajaja, gràcies per l'aclariment!
      Un somriure,
      Anaïs
      • RE: RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
        Atlantis | 16/06/2021 a les 11:37
        jo també havia entès el que dius tu rbonet...o a prendre pel...?
        • RE: RE: RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
          Atlantis | 16/06/2021 a les 11:38
          perdó...mbonet
          • RE: RE: RE: RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
            Anaïs | 16/06/2021 a les 14:29
            cul? jejejeejejej
  • RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
    kefas | 16/06/2021 a les 12:44
    Quan vaig votar ho vaig fer administrativament malament, al fil de la convocatòria en comptes del de les votacions. Vaig precedir la votació amb un comentari en el que expressava que la percepció dels poemes és una funció de l’estat d’ànim i que en aquell moment el meu ànim transitava entre cargols i papallones i que valorava més la quietud del pensament en uns llavis que la seva invitació al combat. Per això vaig votar poemes que deien del silenci des de la quietud del silenci. Defugia la èpica i el combat.

    Us dic que estic molt content de que la proposta dels sorolls del silenci us hagi agradat. Moltes gràcies per les vostres felicitacions i enhorabones.

    Tinc una servitud i és la de la música. Em costa escriure versos sense rima o sense una cadència interna que convidi al lector a dansar per dins. Això pot resultar xocant perquè usualment passa el contrari. Però és així. La meva experiència en el món de la lírica va començar fent versos de festa i pensava que mai podria fer res més, fins que un dia vaig composar un acròstic per a una poetessa i, en llegir-lo, es va posar a plorar.

    De qui hauria de parlar més és d’Anaïs. La seva participació en aquesta convocatòria ha estat molt encertada, impressionant. Els comentaris, al meu parer, són molt oportuns i ben relatats, potser també perquè s’ajusten a la meva percepció objectiva dels mateixos. També ha estat sorprenent per la seva reticència a participar, fins ara, més enllà d’alguns comentaris i propostes, sempre assenyades. La meva enhorabona i admiració per aquesta insuperable convocatòria.

    També han estat molt lloables els comentaris i rèpliques dels participants, que encara donen més valor i fan més viu, interessant i amigable aquest racó.

    Entomo el repte i busco una imatge que us pugui acostar a les muses en la propera convocatòria, la RPV 279
    • RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
      Anaïs | 16/06/2021 a les 14:28
      Mira que amb les amoretes m'ho havia semblat, intuïtivament, que la teva relació amb la música era estreta! Tot i que tothom pot conèixer la paraula, clar, però és que va ser instantani llegir les amoretes i venir-me la cançó al cap!
      M'has fet pujar els colors, tot i que amb la calor no et pensis, ja els hi tenia força, jeje. Moltes gràcies per les teves paraules. Si no hi ha res de nou, en el pròxim hi participaré. La meva reticència sempre és en el nipo, les mètriques em tornen boja i no em deixen expressar, tot i que realment penso que els tankes i haikús són meravellosos.
      Esperem doncs nova convocatòria, company Kefas!
      Un somriure,
      Anaïs
  • RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
    Homo insciens | 16/06/2021 a les 14:58
    Gràcies Anaïs pels comentaris, la veritat és que és d'agrair rebre el feedback  d'allò que escrius. Una bona feina i feta amb entusiasme, que és de millor gaudir per a tothom! 

    Doncs quan dic "I empassar-me saliva, amb calma i serenor, abans de...", tenia una imatge molt clara de mi mateixa, en aquelles situacions, tal com dius, de por o bloqueig, diguem-ne, intern, i que des d'algun lloc de tu mateix trobes el coratge que et fa tirar endavant, i fas un "tragar saliva", amb aquella calma que no saps d'on has tret, i surts d'aquell silenci que t'engoleix...

    kefas! Enhorabona!!! Bons versets!!!!
    • RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
      Anaïs | 16/06/2021 a les 22:22
      Gràcies, em fa sentir molt contenta que us hagi arribat tant aquest feedback i val la pena la feinada.
      Faltaria aquí, doncs, un coll amb una nou pujant i baixant, seria el principi de trencar el silenci!
      Un somriure,
      Anaïs
  • RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
    deòmises | 16/06/2021 a les 17:47
    Anaïs, gràcies pels comentaris, i enhorabona pel repte aconseguit, kefas.


    d.
    • RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
      Anaïs | 16/06/2021 a les 19:16
      Deòmises! Que havia entès malament el significat de fer a la mà d'en reboli! Per mi era fer la pilota! Disculpa l'embolic!
      Un somriure,
      Anaïs
  • RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
    rnbonet | 16/06/2021 a les 22:38
    Anaïs... tampoc has 'pixat fora text' quan has emprat "no t'estic fent la mà" en el comentari a deòmises. Seria "no em molesta", "no m'enprenya"....el que dius al poema.

    Ja t'he dit abans que l'expressió té un munt (un montó/una muntonada) de significats, depenent del context on/en el qual s'empra. Com e l'tampax', aprofita per muntar a cavall, per nedar, per jugar al tennis, per fer gimnàstica...per fer la mà!

    Salut i rebolica!
    • RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
      Anaïs | 17/06/2021 a les 04:05
      Aaaaah, d'acord! Gràcies ;-D
    • RE: RE: RPV 278: ESCRUTINI I COMENTARIS
      Anaïs | 17/06/2021 a les 04:06
      Aaaaah, d'acord! Gràcies ;-D

Respon a aquesta intervenció

Omple les dades si vols respondre a la intervenció

Pots utilitzar els següents tags d'HTML: <a>, <img>, <em>, <strong>, <hr>, <object>, <embed>, <param>, <center>, <font>, <ul>, <li>.