Detall intervenció

RE: Sexe a la Tercera Edat

Intervenció de: Marina Márquez | 20-09-2025

La manca de referents és la responsable d'haver de posar cognoms a temes tan bàsics com el sexe, i això passa amb moltes altres coses. El sexe és sexe, però la cultura majoritària al cinema, literatura, música, etc. és la que marca els referents i en aquest cas, com en d'altres, n'hi ha molt pocs.

Opino com Ginebreda, en general, i coincideixo també que intentar parlar de relats eròtics ja seria tota una conversa. Depèn del teu objectiu, és clar, però en aquest cas l'arxifamosa "norma" en l'escriptura "mostrar en lloc de dir" crec que seria el més adient.

En el cas dels teus relats, més que l'edat que tenen, que es pot sobreentendre pels anys que porten junts, crec que la pregunta seria en tot cas si interessa la transgressió que plantegen a la parella habitual: "un dia van decidir trencar tots els convencionalismes i viure experiències sexuals entre ells com a parella i també de compartides amb coneguts i estranys". Igualment en aquest sentit també optaria per mostrar i ja està. Sempre hi haurà a qui li interessi i a qui no. Però això passa amb tot i fins que no ho fas no ho saps.

Les etiquetes són moltes vegades un mal de cap, i coincideixo amb TerricheT que els eufemismes no fan cap favor als relats eròtics. La metàfora és una altra cosa, i a mi en els relats eròtics m'agrada molt, però això és ja una altra història!


Respostes

  • RE: Sexe a la Tercera Edat
    aleshores | 15/09/2025 a les 07:51
    Sí.
    Sí, limitat a agafar-se de les mans i anar a fer un volt (Com a "Nosaltres en la nit", de Kent Haruf)
    Es veu que n'han fet una pel·lícula i tot!
    • RE: RE: Sexe a la Tercera Edat
      Bernat Lavall | 20/09/2025 a les 08:07
      Jo em referia al sexe explícit. Amb la parella i amb altres persones.
  • RE: Sexe a la Tercera Edat
    Ginebreda | 15/09/2025 a les 17:30
    Això de "tercera edat", eufemisme per definir "vells", és pejoratiu per si mateix.

    Perquè ningú no escriu "primera edat" ni segona, ni tercera, ni quarta (aquesta quarta deu ser la tomba directament :-D )?

    Els relats de sexe, igual que els relats fantàstics, biogràfics, científics i altres, poden interessar depen de quina persona, de quina situació i de quins gustos personals. Els anys biològics o cronològics de la persona no hi tenen res que veure.

    I ja no vull entrar en el concepte "relats de sexe" que n'hi ha per fer una ponència.

    Aquí a RC es va fer fa uns anys un recull de poesia eròtica. Existeix un llibre amb aquests poemes del que se'n va fer una presentació i penso que cap dels premiats tenia menys de 50 anys.

    Molt bona la ironia del company aleshores!!
    • RE: RE: Sexe a la Tercera Edat
      Bernat Lavall | 20/09/2025 a les 08:21
      La Carme i l'Enric, són a aquesta edat, són vells, ves. Això no vol dir que no vulguin practicar sexe, dins les limitacions que l'edat comporta i explicar-ho.
  • RE: Sexe a la Tercera Edat
    TerricheT | 16/09/2025 a les 11:14
    Sexe quan s'arriba a l'edat adulta... i on tenim la frontera, conec gent que amb setanta anys o més estan en plena forma, i tenir relacions sexuals amb la seva parella, o parelles ocasionals, no els és res estrany.

    La cosa és narrar fets versemblants, que la relació sigui adequada a un estat físic mitjà dins de l'edat que es vol representar. La coherència narrativa és el punt més important, i utilitzar eufemismes, rebaixa el nivell de tot. Fins de la trempera.

    Després cal veure si tires per l'humor, la paròdia, o vols escriure un relat Calderesià.

    Ara! Sempre trobarem qui s'esquinci els vestits!

    Mentre no faltem al respecte a ningú, o t'exposis a ser malinterpretat i, per tant, rebis algun comentari fora de lloc, la llibertat, aquí, és total. I sota la premissa de: no facis als altres allò que no vulguis que et facin a tu.

  • RE: Sexe a la Tercera Edat
    kefas | 16/09/2025 a les 23:51
    Que l'heu trobat?
    Per la manera de parlar m'ensumo que sabeu on para. Que ens ho podeu xerrar?
    • RE: RE: Sexe a la Tercera Edat
      Bernat Lavall | 20/09/2025 a les 08:36
      No sé massa bé què dir-te. No sabem que hàgim trobat altra cosa que plaer.

      Hem fet, volem fer i voldríem saber què en fan altres, si n'hi ha que també ho facin i que ho expliquin.

      I saber què en pensa qui ho escolti/llegeixi.
  • RE: Sexe a la Tercera Edat
    Bernat Lavall | 20/09/2025 a les 08:26
    No volem pas ofendre a ningú, no crec que poguéssim, explicant les nostres pròpies experiències.

    Sabem que pel món hi ha de tot, tanmateix.
  • RE: Sexe a la Tercera Edat
    Marina Márquez | 20/09/2025 a les 16:23
    La manca de referents és la responsable d'haver de posar cognoms a temes tan bàsics com el sexe, i això passa amb moltes altres coses. El sexe és sexe, però la cultura majoritària al cinema, literatura, música, etc. és la que marca els referents i en aquest cas, com en d'altres, n'hi ha molt pocs.

    Opino com Ginebreda, en general, i coincideixo també que intentar parlar de relats eròtics ja seria tota una conversa. Depèn del teu objectiu, és clar, però en aquest cas l'arxifamosa "norma" en l'escriptura "mostrar en lloc de dir" crec que seria el més adient.

    En el cas dels teus relats, més que l'edat que tenen, que es pot sobreentendre pels anys que porten junts, crec que la pregunta seria en tot cas si interessa la transgressió que plantegen a la parella habitual: "un dia van decidir trencar tots els convencionalismes i viure experiències sexuals entre ells com a parella i també de compartides amb coneguts i estranys". Igualment en aquest sentit també optaria per mostrar i ja està. Sempre hi haurà a qui li interessi i a qui no. Però això passa amb tot i fins que no ho fas no ho saps.

    Les etiquetes són moltes vegades un mal de cap, i coincideixo amb TerricheT que els eufemismes no fan cap favor als relats eròtics. La metàfora és una altra cosa, i a mi en els relats eròtics m'agrada molt, però això és ja una altra història!
  • RE: Sexe a la Tercera Edat
    Bernat Lavall | 21/09/2025 a les 10:11
    Interessa la transgressió que plantegem? M'agrada molt com a pregunta.

    Reconec que de vegades, no acabo de diferenciar ben bé entre eufemisme i sinònim. Les metàfores no les dominem, ja ens agradaria.

    Us agraïm els vostres arguments i consells, ens fan pensar força en les formes i en els fons i també en les intencions: Potser reflectim que se'ns ha passat l'arròs i potser és així, però també hem trobat que, contràriament al que ens han fet creure, elles tenen tant o més a dir i fer que ells en el sexe a la vellesa.
    • RE: RE: Sexe a la Tercera Edat
      Marina Márquez | 22/09/2025 a les 13:50
      Crec que la transgressió en si mateixa és interessant, i depèn del cas, estimulant. I en el cas dels relats eròtics que siguin estimulants n'és una gran part, no? Evidentment, el que cadascú consideri estimulant també és important, però per això hi ha més estils que olles!

      Bé, jo per resumir molt diria que a diferència del sinònim, un eufemisme intenta rebaixar o amagar quelcom. Pel que fa a la metàfora, tot és posar-s'hi! Per a mi també és un terreny a desenvolupar, hi ha gent a qui la metàfora li és fàcil i natural, però la resta de mortals també podem dir la nostra!

      Totalment d'acord amb el que dius sobre elles, en general, i quan vas sumant dissidències la cosa, per a mi, es va posant més interessant.

Respon a aquesta intervenció

Omple les dades si vols respondre a la intervenció

Pots utilitzar els següents tags d'HTML: <a>, <img>, <em>, <strong>, <hr>, <object>, <embed>, <param>, <center>, <font>, <ul>, <li>.