Detall intervenció

RE: RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.

Intervenció de: brins | 20-09-2021

Ui! Volia escriure "Atlantis"...


Respostes

  • RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
    Atlantis | 20/09/2021 a les 11:36
    Estic d’acord en que val la pena llegir els relats de les persones que t’han comentat. Per dues raons: una per cortesia pel qui s’ha pres la molèstia de comentar. Però la segona i més important, és perquè probablement trobaràs relats molt interessants i que d’alguna manera tenen a veure amb la forma i/o el tema del què escrius tu.
    Però no entenc perquè la negativa de poder establir un diàleg amb algun autor quan et comenta alguna cosa del text que potser vols aclarir o dissentir. Això també és enriquidor i no pas per augmentar lectures sinó per fer un intercanvi d’opinions, que perden bastant el sentit si es fa en el fòrum o en el seu relat. És una opinió que ja he donat altres vegades.
    També m’agradaria que a més a més de assenyalar les errades d’ortografia i/o sintaxis és comentés (critiqués) el plantejament del relat, i el seu desenvolupament. Els qui en sabeu més podeu aportar suggeriments i/o idees, o bé destacar aspectes de la manera d’evolucionar un relat . I així aprendre tots.
    Una idea, que en alguns altres fòrums hi ha: obrir un apartat on es puguin fer aportacions de manera d’escriure sigui prosa, poesia, conte, assaig...( a la manera que ha fet diverses vegades brins en temes de gramàtica i que a mi m’han ajudat molt) .
    Ja sé que em direu que per això hi ha el fòrum, però crec que si hi hagués un apartat específic seria més fructífer.
    Una salutació cordial. Reiterar les gràcies per la vostra feina.
    • RE: RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
      Fidel Català | 20/09/2021 a les 19:27
      Jo no estic en contra dels comentaris creuats que poden enriquir el diàleg entre autors. Jo no defensaré mai aquells autocomentaris on sols responen "gràcies pel teu comentari". Ho trobo ridícul, egoista i de molt poc gust.

      No diré noms, però últimament n'he vist uns quants de nous relataires que s'han afegit a la moda de dir "moltes gràcies..." i apa, espavila't!

      Però segueixo creient que realitzar un corrent de missatges creuats amb l'altre autor en un altre relat, és el més semblant a l'antiga correspondència literària entre dos autors, quan s'enviaven cartes. Ho trobo més enriquidor, i ningú em traurà de creure que qui s'autocomenta ho fa per vanitat o egoismes.També valoro que o faci per desconeixement, però si se li diu, i segueix fent els autocomentaris cursis d'agraïment, ja no em crec cap altra raó que la de l’egoisme, o que és un@ tanoca.
      I en això ja no hi puc entrar, si és babau, és babau i punt.

      Per altres coses, estic absolutament d'acord amb tu.
      • RE: RE: RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
        Sol_ixent | 22/09/2021 a les 12:03
        No cal insultar ni faltar al respecte als altres relataires.

        No tothom pensa igual ni coneix el funcionament de la pàgina.
      • RE: RE: RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
        Sol_ixent | 22/09/2021 a les 12:03
        No cal insultar ni faltar al respecte als altres relataires.

        No tothom pensa igual ni coneix el funcionament de la pàgina.
        • RE: RE: RE: RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
          Fidel Català | 23/09/2021 a les 10:26
          Admiro la teva escriptura, m'agraden els teus relats, però mai no t'he comentat, potser perquè ho fas bé, i no trobo on et puc ajudar per millorar. Jo intento esbravar allò que sembla somort.

          Ja sé que qui ho fa bé, també vol rebre copets a l'espatlla, i potser un dia vindré a donar-te'l.

          Per altra banda, i dit això, jo no he insultat a ningú, en particular. No he donat noms, i que cada sant aguanti el seu ciri. Sí que he definit dos comportaments, que són un, que els trobo ridículs, i he definit el seu comportament. Si no dono noms, no insulto, i si algú s'ofèn, serà que no vaig tan errat. I dit això... no crec que tu et puguis ofendre per les meves definicions, i si ho fas en defensa dels que sí que s'haurien de molestar... ells o elles, ja són prou grandets.

          Bon dia de pluja, sol_ixent!
  • RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
    Atlantis | 20/09/2021 a les 11:46
    He penjat aquest text que he trobat sobre diferència entre relat i conte.

    Seria un exemple del que proposo. Si aquest apartat estigués fixa sempre, es podria consultar en qualsevol moment, així com les aportacions de gramàtica que fa brins o altres comentaristes que potser no he llegit.
  • RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
    Prou bé | 20/09/2021 a les 12:43
    Crec que és una bona idea que caldria que es tingués en compte.
    És bo que hi hagi alguna norma i que ens la recordeu de tant en tant. Però les normes poden ser revisades i actualitzades en el temps.
    És una llàstima que el fet de puntuar hagi esdevingut una manera de competir enlloc de ser el reflex del què ha semblat el que hem escrit.
    Com ja he dit, potser massa vegades, també crec que no poder respondre un comentari a continuació i haver d'anar al fòrum és bastant limitant. He mirat d'anar a la pàgina de qui m'ha comentat i no hi he trobat la manera de fer-ho sense entrar a un relat. A vegades empro l'email si hi consta.
    També us agraeixo la feina que feu que és molta i de qualitat.
    Amb total cordialitat
  • RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
    brins | 20/09/2021 a les 13:14
    Estic molt d'acord amb el que diu l 'Atlàntis. Obrir l'apartat que proposa, seria molt interessant.Hi podrien participar , especialment, els relataires que han assistit a algun taller
    • RE: RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
      brins | 20/09/2021 a les 15:47
      Ui! Volia escriure "Atlantis"...
      • RE: RE: RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
        Galzeran (homefosc) | 20/09/2021 a les 22:04
        Es pot mirar de demanar que posin un nou gènere a l'esquerra amb un títol prou clar per qui vulgui penjar relats com els teus, brins, que serveixin d'ajut. Però tenint en compte les eines que hi ha a internet, i les pàgines que hi ha per aclarir conceptes i dubtes lingüístics, no utilitzar aquestes eines externes a relats és un error.

        Ja s'ha dit a tort i a dret que s'utilitzi aquell corrector el languagetool, que no és la perfecció, però ajuda a no deixar paraules que no existeixen en el nostre diccionari.

        Així i tot, la gent que gestiona la pàgina no vol gaire més feina que la que ja fa. No sé si us adoneu que encara hi ha missatges estrangers, però que s'esborren de bon matí, i no els solem veure.

        Jo no demanaria noves pestanyes, jo demanaria que qui vol escriure en català, faci l'esforç que tots, amb més o menys intensitat o encert, hem fet per millorar el nostre lèxic.

        Qui no vulgui millorar la seva manera d'escriure, la veritat, no sé què fa escrivint.
        És evidentment la meva opinió. Jo mateix no escric avui com ho feia el 2007 quan em vaig apuntar a aquesta pàgina, i espero haver millorat. No demano res més a ningú altre que allò que jo mateix he fet; mirar d’escriure una mica millor, i procurant no fer faltes.
        Si no me'n surto, si més no, miro d'evitar errades de llibre fent servir el corrector en línia, que va molt bé.
  • Bon dia,
    brins | 21/09/2021 a les 13:24
    Opino que la utilització dels correctors d'ortografia informàtics és molt necessària per a alguns relataires, hi estic d'acord malgrat que a vegades també els correctors cometin lapsus, especialment amb els pronoms febles...però continuo pensant que la idea proposada per l'Atlantis ´pot ser interessant. Crec que ella no es referia a correccions de morfologia o sintaxi, sinó a la gràcia i habilitat d'escriure un bon relat.Si obríssim una pàgina on tothom pogués compartir coneixements, tots enriquiríem.
    Hauria de ser una pàgina on tan sols es parlés de l'expressió escrita, i on tothom pogués oferir els seus pocs o molts coneixements.
    A mi, per exemple, m'encantaria que els relataires que han pogut assistir a algun taller d'escriptura tinguessin l'amabilitat d'explicar-nos els recursos que hi han après.

    brins



  • RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
    kefas | 22/09/2021 a les 10:19
    Potser ho va dir Spinoza i si no ho va dir i estigués aquí, ho diria:

    la tristesa i la discòrdia són més bones muses que l'alegria i la concòrdia
  • RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
    Prou bé | 22/09/2021 a les 15:44
    Bon debat i al lloc adequat: al fòrum. Bons consells i recomanacions i també alguna bona idea.
    M'ha fet reflexionar la recomanació de ARC de llegir i comentar els relats. Ja vaig dir quan em vaig incorporar, que el meu objectiu principal era poder comentar. Llegir, ja feia temps que llegia! Així que no puc estar més d'acord amb ARC,en aquest punt. Jo agraeixo els comentaris que aporten alguna cosa que m'ajuda a corregir i millorar. I si a més a més, em diuen alguna floreta...doncs mireu! A tots ens va bé una "carícia" de tant en tant!
  • RE: Sobre correccions estilístiques, comentaris i correspondència entre companys, no contrincants.
    Concurs ARC de microrelats a la Ràdio | 24/09/2021 a les 10:24
    Us esperem llegir aquest any a les vostres participacions del XII concurs ARC de microrelats, i després comentar-los entre vosaltres.

Respon a aquesta intervenció

Omple les dades si vols respondre a la intervenció

Pots utilitzar els següents tags d'HTML: <a>, <img>, <em>, <strong>, <hr>, <object>, <embed>, <param>, <center>, <font>, <ul>, <li>.