XÀLDIGA

Un relat de: Nil de Castell-Ruf

Veritat és que les dificultats mundanes
em fan passar, ai las! qualque nit en blanc.
Encara que, pensant-t'ho bé, què són aquestes
en esguard de les de caire purament existencial?
A voltes voldria ésser de ment congénitament prima
per tal de no haver-me de jutjar ni poc ni gaire.
Per a no haver-me d'auto-imputar a tort
de les incongruències que hagi pogut cometre
al llarg de una vida que jo en diria força compulsiva.
Així i tot, sempre hi ha una xàldiga de seny en mi
que m'empeny de ple a acceptar-me
tal com vaig ésser creat per voluntat divina.
Perquè no fer-ho pas implicaria tergiversar
l'obra magna de Déu que dins meu habita,
manifestant-se en periple còrpora humana.

Comentaris

  • Lirisme líquid.[Ofensiu]

    Doncs mira! has anat a raure, precisament, a un poema que és el revers de la mena de poemes a que us tinc acostumats. Pot sembla una contradicció a ulls clucs, però em demano jo sinó és la vida una dualitat...?. Per cert que vol dir lirisme "líquid".

  • Lirisme[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 29-12-2019 | Valoració: 10

    Doncs mira, he anat a cercar el teu primer poema penjat a RC i m'ha encantat, la veritat. Desprèn un lirisme molt líquid, ens mostra un llenguatge absolutament enriquidor i l'envolta una musicalitat pròpia d'un juglar. Una forta abraçada i feliç any nou, Nil!

    Aleix

  • Magnífic poema: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-11-2018 | Valoració: 10

    Se m'ha quedat en el seny, aquest poema tan estupen i meravellós.
    Per a mi, el trobe com una dolça oració a Deu, amb el teu interior donant-li tota la teua vida.
    Sí, tots tenim dificultat mundanes... i així ho he percep.
    M'ha encantat llegir-ho, doncs té molta qualitat, Nil.
    Un salut cordial...
    Perla de Vellut

  • Som fills del Creador[Ofensiu]
    iong txon | 21-09-2017

    i la seva obra mestra. Però també és cert que tenim el cor brut, igualment com un llinatge de sang tacat per la caiguda, i això ja no és cosa Seva, per dir-ho així. El poema el trobo honest i bastant clar. Moltes gràcies per ampliar el nostre vocabulari, que sempre va bé.

    Veig que té tots els títols cridats. Jo m'estimo més donar-hi format però en minúscula. Suposo que tots tenim la nostra vanitat, però també és una qüestió de gustos. Només cal aprendre a posar les etiquetes i és una opció que tenim igualment a l'abast tots els relataires. Agraeïxo en tot cas la franquesa del seu comentari, tot i que m'hauria agradat saber encara més coses de la seva opinió sobre el relat en si, tant pel que fa al contingut com a la forma.

  • Un text que recorda…[Ofensiu]
    llpages | 20-11-2016 | Valoració: 10

    una pregària. Si desconegués l’autor, diria que es tracte d’algú compromès amb una causa religiosa, per com parla de Déu i de l’existència humana. L’he rellegit en recolliment, amb silenci a l’entorn, i m’ha semblat una revelació de poema, de gran bellesa de concepció i de mots. Les paraules o les expressions catalanes en desús m’atrauen profundament i gaudeixo molt aprenent-les. És d’agrair que hi hagi gent com tu que les empri i les faci públiques. Seguiré llegint la resta de relats que has penjat, segur que m’agradaran.
    Moltes gràcies per la informació dels llibres de química, he quedat encuriosit. I no pateixis, tens el teu anonimat ben preservat.

    Cordialment,
    Lluís Pagès

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Nil de Castell-Ruf

Nil de Castell-Ruf

73 Relats

1133 Comentaris

85995 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Estació Arc de Triomf - BARCELONA - (Catalunya).
Signe zodiacal: VERGE.

(Amb) -Tacte! : nildepoesia@gmail.com

- LA CREATIVITAT ÉS LA INTEL·LIGÈNCIA DIVERTINT-SE
(Albert Einstein).


- Només escric poesia en moments en què em sento de debò vulnerable. Per això,
segurament, de sempre he equiparat la poesia amb el dietari íntim. Escrius i et consoles, destil·les el teu dolor o confusió, i si tens sort també et comprens.

Mariu Chivu (1978-), poeta romanès.


- Escriure és un treball humil: però vull que el meu sigui el més perfecte possible. I és únicament perfecte quan aconsegueixo excitar al meu lector, traient-lo fora de si mateix i del seu món, i portant-lo al meu món, bo i fent que la seva imaginació vegi i olori, oeixi i assaboreixi i senti tot allò que descric.

Lletres de Venècia.

F. Rolfe, (Baron Corvo),
escriptor anglès 1860 -1913.



- El Profeta (que Allāh el beneeixi i li doni pau!) digué: “Certament, hi ha encant en l’eloqüència, i certament, hi ha saviesa en la poesia.” Ṭabaqātu š-Šāfiʕīyati l-kubrà

- Allí on hi ha sensibilitat és més fort el martiri.
La pintura és poesia muda; la poesia és pintura cega. (Leonardo da Vinci)

- Vaig provar d'ésser poeta. I com que sóc un escriptor hàbil, i com que era quaranta vegades més sensitiu que ningú, vaig reeixir una mica. (Rupert Brooke, poeta anglès, considerat per W.B.Yeats, Irlandès i poeta també, com el jove més formós d'Anglaterra. El filòleg i poeta Francis Macdonald Cornford arribà a dir que Rupert Brooke era un jove Apol·lo de cabells d'or.

- La poesia no és cosa de sentiments sinó d'experiències. (Rainer Maria Rilke, poeta austríac)

- Tots els hòmens que primer toquen amb la paraula, després arriben més lluny amb les mans. (Antonio Skármeta, escriptor xilè).

- La poesia té 4 o 5 temes d'ençà fa 5 mil anys, allò que importa no és pas el que dius, sinó com ho dius. (Antonio Cisneros, poeta peruà)

- La poesia és l'evidència de la vida. Si la teva vida crema bé, la poesia només serà cendra. ( Leonard Cohen, poeta canadenc)

- La poesia és el camí per a la supervivència, per arribar a les consciències, per acceptar les derrotes, per saber viure les nostres misèries, per a estar prop d'allò màgic de l'existència. (Niño de Elche).

- La poesia es la musicalitat de les coses que discorren a ones per a recrear amb la paraula imatges visuals. ( Boris Pasternack, poeta rus )

- La poesía no quiere adeptos, quiere amantes. (Federico García Lorca )

- Ara mateix hi ha joves que diuen els seus versos. Per llurs ulls plens de vida passen les seves visions. (...........) ara amb el que ell de la bellesa ha fet veure, es commouen. ( Molt Rarament -fragments) - .Konstandinos P. Kavafis.

- WEBS amigues :

* L'ARMARI OBERT leopoldest.blogspot.com/

* Salvador Jàfer: La Terra d'Enlloc https://salvadorjafer.net/

* En Nil us recomana l'antologia 'Amors sense casa' recull, a cura de Sebastià Portell, més de trenta autors i gairebé cent poemes de temàtica LGTBQ catalana. Video: Entrevista a Sebastià Portell - Àrtic | betevé - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=DHetwvOOndA




L'ARMARI TANCAT (POESIA HOMOERÒTICA CATALANA).

BARCELONA POETRY - HELLO POETRY. L'HOMOEROTISME POÈTIC D'EN

NIL - HOMOEROTIC - EUROPEAN HOMOEROTIC POETRY WITH A CATALAN

ACCENT - POETIC HOMOEROTISM IN EUROPE - HOMOEROTIC POETRY -

GALO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY - OCCITAN-CATALAN HOMOEROTIC

POETRY - MEDITERRANEAN-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

HOMOEROTIC POETRY - HISPANO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

POEMS BY NIL - POESIA HOMOERÒTICA CATALANA - BARCELONA POESIA

HOMOERÒTICA - LA POESIA HOMOSEXUAL D'EN NIL. - BARCELONA GAY

POETRY - HOMOEROTIC AND EUROPEAN POETRY - HOMOEROTIC

POETRY IN CATALAN. - EUROPEAN POETRY IN CATALAN - الشعر المثلي الكتالوني -

CATALANA HOMOEROTIC POETICA - 加泰罗尼亚同性诗歌 - KATALUNIAKO

POESIA HOMOEROTIKOA - ΚΑΤΑΛΑΝ ΟΜΟΡΕΡΟΤΙΚΗ ΠΟΤΕΡΑ - שירה

הומוארוטית קטלנית - KATALANS HOMOEROTISK PÅTRY - カタロニアホモエロティック詩 - CATALAANSE HOMOEROTISCHE POËZIE - KATALAN HOMOEROTİK

ŞİİRİ - KATALANSK HOMOEROTISK POOKER - KATALA HOMOEROTIKA

POETIKO - KATALĀNA HOMOEROTISKĀ POETRIJA - KATALO HOMOEROTINĖ

POEZIJA - KATALAANI HOMOEROTILINE POEETIKA - کیٹلان ہومیٹک پوٹری -

KATALÁN HOMOEROTIKAI KÖZÖSSÉG - ԿԱԹԱԼԱՆ ՀՈՄՈԵՐՈՏԱԿԱՆ ՊՈՂԻԿ

- КАТАЛАН ГОМЕРОТИК ПОЕТРИЯ - IPHAKATHI LESAKHATHAZI

HOMOEROTIC - КАТАЛАНСКА ХОМОЕРОТСКА ПОЕЗИЈА - KATALANISCHE

HOMOEROTISCHE POESIE - POÉSIE HOMOÉROTIQUE CATALANE -

KATALANSK HOMOEROTISK Poesi - CATALAN HOMOEROTIC POETRY.