Vull ser Pep Guardiola

Un relat de: Victre
Vull ser Pep Guardiola.

I anar sempre amb jerseis foscos de coll alt i pantalons ajustats.
Portar una ampolla d’aigua a la mà dreta i no parar de moure-la. Amb gràcia.
I aprendre’m l’idioma del país on vaig a treballar abans de trepitjar-lo, i així,
guanyar-me’ls el dia abans del primer dia.
Ser dur quan he de ser dur i amb qui he de ser dur.
I ser just.
I saber ser injust quan sigui més just que ser just.
I fotre fora als que em complicaran la vida sense esperar a que ho facin.

Llegir poesia.
Ser amic del poeta.
Anar a un concert dels Manel i que uns del públic em cantin que em quedi. Si us plau. Un any més.

Agafar-me un any sabàtic per demostrar que, sense mi, el futbol només és
futbol.
I ser ciutadà del món però tenir clar d’on vinc i on volem anar.
Llevar-me ben d’hora i que el dia sàpiga que ja li porto mitja hora d’avantatge.

I, sense haver cridat, quedar-me afònic de tant en tant.


M'agradaria ser Pep Guardiola, sobretot, per veure'm dubtar la nit abans d'un
partit important. I preguntar-li a la dona quin lateral dret posaria ella. I tenir
ansietat i no poder dormir. De nervis.

No saber quin canvi fotre a mig partit i no fer-ne cap per por d'equivocar-me.
I perdre.

Patir tot sol, al meu despatx, mentre tothom pensa que estic descobrint una
manera nova i genial d'atacar un 5-4-1.
I després, patir més perquè ningú sàpiga que he patit.
Tot en silenci.

I plorar a la dutxa.
D'amagat.

I que l'única demostració de debilitat sigui aquella afonia que em ve, sense
motiu, molt de tant en tant.

Comentaris

  • M'agrada[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 07-10-2016

    el u teu relat perquè sembla banal però dius coses molt profundes.
    També m'agrada el te estil, Victre.

    Una abraçada.

  • Epill[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 04-10-2016 | Valoració: 10


    Et diré que algun cop he volgut ésser com aquell o aquell altra i en vista de que no pot ser, això a creat en mi un sentiment de certa frustració i impotència. I és que la bellesa aliena també pot fer mal.

  • ESPILL[Ofensiu]



    Amb el teu excel·lent relat paleses una gran admiració envers en Pep Guardiola. Admiració que ignoro si bé reforçada per la teva fal·lera al futbol o tan sols pel personatge en si. Passa sovint que ídols, com ara ell, ens fascinen per tot i en tot. Però també és veritat que a voltes idealitzem aquests protagonistes valent-nos de la seva imatge publica. Una imatge que no sabem del cert si és autèntica o postissa. Això i tot el que compte és el que ens transmet i en Pep Guardiola sap guanyar-se la gent amb el seu "savoir faire".

l´Autor

Foto de perfil de Victre

Victre

191 Relats

178 Comentaris

96484 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Vaig néixer al 1977.
Sóc metge, acupuntor i estic estudiant el grau de psicologia.
En el meu temps lliure escric relats.

Des de que escric, sempre he mantingut una lluita entre mantenir els relats ocults, o fer-los publics. Una barreja entre dubtes, vergonya, i la joia de que altres et llegeixin.

El meu mail és victreespiga@gmail.com

Al blog https://lletresigargots.wordpress.com trobareu tots els meus relats, la majoria amb il.lustracions incorporades.