Voldria tenir la màgia

Un relat de: OhCapità

Jo voldria tenir la màgia
per conjurar belles paraules
i amb elles escriure dolces faules
amb mussols i perdius a taula
i cap d'ells tancat a la gàbia.

Jo voldria estar allí
al teu costat,
i aprendre del teu art
per cuinar sortilegis al plat,
i menjar-ho tot fins escurar
i omplir-me de ceps amb carn.

Voldria ser com tu, ara
i no demà,
que a les matinades embafar-me del teu cant
somiar que sóc la meitat de tu cada dia
i donar-te les gràcies per aquest cel
que has pintat de blau.

-----------------------------------------------------

Poema sorgit gràcies a la lectura de
Voldria ser feliç d'en Bruixot, no us el perdeu.

Pel Bruixot ple d'encanteris i per somiar arribar a la meitat del seu talent, mmm, que no talant, tot i que també em supera en aquestes qüestions.

Comentaris

  • capità[Ofensiu]
    gypsy | 11-09-2007

    he trobat el vers que em va venir al cap en llegir el vostre poema:

    Cadascú ha de tenir
    la seva cambra
    i un pati blau
    on passejar els seus dubtes. M. Abelló


  • gypsy | 08-09-2007 | Valoració: 10

    cuinar sortilegis...
    vos teniu la màgia, el desig i el bram per l'oculta bellesa i en feu bandera inimitable.
    Els mots s'ordenen en sentits magnes, capità.
    I el pati blau, el pati blau, oh senyor.

    Us deixo un poema de la Montserrat Abelló:

    "Plantar sobre la terra els peus.
    Ja no tenir por.
    Sentir com puja la saba,
    amunt, amunt.
    Créixer com un arbre.
    A la seva ombra
    aixoplugar algú que
    també se senti sol, sola
    com tu, com jo".

    Un altre:

    "Ja mai de tu no
    n'eixirà el silenci.

    Un eixam de paraules
    et perseguirà arreu.

    Esclava per sempre,
    dels teus mots".

  • conjurs[Ofensiu]
    atram | 30-03-2007 | Valoració: 10

    les vostres paraules tenen la màgia per conjurar encanteris i crear faules, ho he pogut comprovar ... aquesta és la força que té la poesia, i dels que creiem en ella i l'estimem.

    M'ha agradat el paral·lelisme que feu entre l'art de la cuina, l'art de la poesia i l'art de fer encanteris. De fet totes 3 coses són un art, i qui té la capacitat i la sensibilitat justa pot exhibir-la en qualsevol de les tres maneres, com vós ho feu amb la poesia i els encanteris.

    M'agrada la introducció de la imatge del mussol, au de nit, que no dorm i vetlla quan tot està en la calma de la foscor, i manté els ulls ben oberts...

    una forta abraçada,

    atram

  • Per màgia la teva poesia![Ofensiu]
    Libertas | 29-03-2007 | Valoració: 9

    Convindria posseïr algun tipus de poder per aquell dia en que sol utilitzem paraules repetitives i sense fons, per poder aspirar a més, per aprendre el que potse mai sabrem.

    Tens una forma molt característica d'escriure segons tot el que he llegit teu i m'encisa.
    I el vocabulari que uses...perfecte i precís.

    A reveure OhCapità!

    Libertas

  • Màgia[Ofensiu]
    Lilith | 27-12-2006

    Si la màgia és també despertar emocions, ets un gran mag.

  • No l'havia llegit[Ofensiu]
    angie | 07-06-2006

    però com si que havia llegit, més d'un cop, el de l'amic i mestre Bruixot, he anat de cap a la teva plana i m'he trobat, a banda del títol, guapo, una primera estrofa genial, amb mussols i perdius, uns tan nocturns i les altres tan espantadisses...mmm...
    I aquests versos :
    "Voldria ser com tu, ara
    i no demà,
    que a les matinades embafar-me del teu cant
    somiar que sóc la meitat de tu cada dia"

    sense paraules, la perdiu ha deixat de còrrer...

    una interpretació totalment subjectiva,
    però que en cap cas
    desprestigia la teva màgica poesia...

    petons

    angie


  • Mariner[Ofensiu]
    Melcior | 10-05-2006 | Valoració: 10

    Penseu que lo vaixell es vostre,
    i la mar que no veu l'horitzó, també.
    Endavant.

  • I qui no voldria...[Ofensiu]
    pseudo | 06-12-2005 | Valoració: 10

    tenir la màgia de la paraula per tal de poder expressar-se dibuixant, sentiments en els cors dels altres, mitjançant la poesia?

    Genial

  • m'agrada[Ofensiu]
    jaumesb | 18-11-2005 | Valoració: 10

    m'agrada que puguis somiar i que creguis que la realitat sempre és més fantàstica que el somni.
    moltes gràcies per les teves paraules

  • Lavínia | 10-11-2005 | Valoració: 10

    que moltes coses de les que voldries, les tens resumides en una: saps dir coses belles, Oh Capità. Saps fer un poema.

    Petons.


    Lavínia

  • Màgia[Ofensiu]
    kispar fidu | 02-11-2005

    Màgia d'encantar, d'explicar les coses amb un sentit diferent, de rodejar les paraules d'un escenari únic, de disfressar les lletres i donar-els-hi sentit, de posar música a cada vers, de vestir les paraules de colors.

    Màgia de decorar un escrit amb un paissatge preciós, de donar forma a un conjunt de lletres, de giravoltar el sentit de les paraules, de dibuixar amb la escriptura.

    La màgia "d'un escriptor". Jo crec que cadascú té les seves pròpies armes per relatar a la seva manera, per donar màgia als seus escrits. Cadascú té els seus estris per dibuixar paissatges entre les seves paraules.

    Tu voldries tenir la màgia del seu art, però és que tu ja tens la teva pròpia màgia!

    jejeje, a part d'això està molt bé admirar a algú i tenir uns objectius! ;)

    Que vagi molt bé!
    Gemm@

  • Tenies raó[Ofensiu]
    roda03 | 01-11-2005 | Valoració: 10

    Hola Ohcapita,
    Acabo de llegir el poema d'en Bruixot seguint la teva recomanació i la veritat és que val la pena conèixer poetes com :Bruixot,Salz,Follet Groc,Marc Freixes, etc...
    Poder gaudir de la lectura dels vostres poemes no fa res mes que donar-me glops d'esperança i d'il.lussió. El nostrre món és difícil, no ho vull negar, però mentre llegueixi els vostres poemes i la vostra lluita, jo seguiré escrivint i lluitant, per mi i per vosaltres.
    Gràcies per ser com sou, us seguiré llegint, escoltant i dibuixant en les meves nits de somnis obscurs.
    Bona vesprada

  • Jo voldria...[Ofensiu]
    NoKia | 21-10-2005

    escriure com tu ho fas, OhCapità! Preciós...! Fa temps que et veig per aquí RC i mira... avui m'han entrat ganes de mirar cosetes teves, i el primer que he trobat a estat aquest magnífic poema!! Seguiré mirant cosetes teves!! =P
    Un petó molt fort!!
    NoKia

  • Uiiiiiiiiii, gràcies![Ofensiu]
    Bruixot | 21-10-2005

    Caram, m'he quedat garrativat de veure el teu poema penjat aquí i dient tots aquests afalags de la meva minsa persona.
    Ja el vaig llegir quan el vas posar a sota el meu poema, i clar, no vaig poder comentar el teu comentari, però em va deixar captivat veure com el versionaves. Cap millor homenatge que una versió d'algú que admiro!
    Dues coses m'agraden especialment de la teva versió: que surtin mussols (sí, un ocell ple de reminiscències) i que em donis les gràcies per aquest cel ple de blau: però aquí si que t'he de dir que les gràcies te les dono jo a tu per haver-me alegrat el dia! I m'has fet venir ganes de penajr el que he escrit últimament, però he estat tant tant emfeinat que casi no tinc esma de fer res....

    Una abaraçada,

    Bruixot

  • em captiva...[Ofensiu]
    Capdelin | 21-10-2005 | Valoració: 10

    ja ho saps, aquesta manera que tens d'escriure... com un joc innocent, d'una forma crua, verge, nadiua, sense edulcorants ni colorants, tampoc amb massa pebre... és una forma ingénua, que sedueix per la seva nuesa i transparència...
    una abraçada, CAPITADECAPITANS!!!
    quins plats en la coberta del teu vaixell, sota el raig de lluna!

  • Ja la tens![Ofensiu]
    brideshead | 21-10-2005

    Genial, estimat capità, aquest poema inspirat pel talent, i talant, de l'amic Bruixot.... Realment, sou un especialista en fer rèpliques impactants als textos que us roben el cor...

    Un altre bon poema, capità, de bella factura. Té la cadència, el ritme, i la musicalitat característiques dels vostres darrers poemes.... Ja farà gairebé un any que segueixo el rastre de les vostres composicions i.... la vostra evolució és més que notable.... és excel·lent!

    Besets admirats. Us els mereixeu!

  • I jo el teu talent![Ofensiu]
    Queca | 21-10-2005

    T'he conegut i ara ja formes part de mi, sense que res ni ninú hi pugui fer quelcom.

    El bruixot voldira ser feliç, tu voldires tenir la màgia, i jo voldira tenir el teu talent!!

    Mil besades nin!! Ens veiem!!

    Cuida't!!

  • No caure en les temptacions[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 20-10-2005

    No caure en les temptacions es un dolor feixuc, oi?

    Veig que les táctiques publicitaries no les fas servir només amb tu. Una bona alegoria, dedicada a una bona poesia.

    Per cert... allò dels termes mariners en cat????

Valoració mitja: 9.89

l´Autor

Foto de perfil de OhCapità

OhCapità

52 Relats

563 Comentaris

93763 Lectures

Valoració de l'autor: 9.55

Biografia:
Descans
Albiro a la llunyania
una terra ben plena
amb trossets de tu,
que m'acompanyin,
i endolceixin sens fi
aquesta ànima perduda.