Volar per estimar

Un relat de: Sunita
Hi havia una vegada una família tan extensa tan extensa, que van tenir que comprar dues mansions per dividir els membres. El gran problema va ser que la distància entre aquestes dues, era molt gran i ningú estava disposat a gastar-se el guany de la seva butxaca per anar a visitar la resta. Un dia, el més gran de tots, va decidir que més endavant compraria una “rickshaw” i ajudaria al conjunt a desplaçar-se. El mitjà, va decidir que compraria maons per construir la casa més gran i així els veuria des de lluny. Mentre que el petit, proposava que tallaria arbres i faria avions de paper. Tothom va estar d’acord amb les tres idees. Llavors, l’avi va comentar que el que acabés la idea bé, tindria un premi. Tots tres van posar les mans en obra i el gran va començar a demanar diners al seu pare, però aquest va negar i li va dir que no es pensava gastar una dinerada en un vehicle que només comptava amb dos seients. En canvi, el mitjà, al saber que no disposaria de diners, va anar a casa del seu veí i va agafar uns quants maons, però només va aconseguir més d’una dotzena . Va notar que era una feina dura i molt cansada anar a buscar-les i deixar-les en un racó. Per això, va pensar que mai podria realitzar el que havia proposat si ningú li ajudava. I es va enfadar molt. D’altra banda, el petit, treballava dia i nit amb la ajuda de la seva àvia i feia molts avions.
Va arribar el dia en que tots es van reunir i tots tres van exposar la seva producció. El primer va dir, “no he pogut fer el que havia pensat, però he comprat una bicicleta”. Al escoltar això, l’avi li va contestar “bé, però no has fet cap esforç, de bicicleta en disposo jo també”. Després el mitjà va afegir “jo en tinc molts de maons, però ningú em va ajudar, ja que tots estàveu molt ocupats” i llavors l’avi li va comentar “qui pot amb tot, no busca excuses. Tens que confiar en tu, al ser tanta feina vas fer un pas enrere. Res és senzill, apropa’t a la dificultat i veuràs la realitat.”. Per últim, el petit al veure que els seus germans no van ser aprovats, ell, decidit va dir “he fet tants avions com he pogut i dintre he pintat un dibuix de cada persona que estimo”. L’avi el va abraçar i li va respondre “molt bé vailet, has guanyat”. Tothom el va aplaudir i li va felicitar.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Sunita

Sunita

6 Relats

1 Comentaris

2495 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00