Visió d'una sirena al crepuscle

Un relat de: Jere Soler G

Besllum de carn dessota el glauc encès;
un rere nu, un ram de pell i sang
del mar i el pou, dels somnis i la nit;
fimbrar de cabellera adolescent;
un cant enllà dels monstres i del vent;
l'esquena, el coll, els ulls, el ventre, el pit.
Fendir de blau amb pols d'estels i mar,
i un salt amunt, i un cabrioleig sublim,
i el dolç somriure salabrós al niu,
i riu al fons del moradenc sedàs.
I clou un ull mentre s'enlaira al cel
d'argent, ballant; i a sobre, el zèfir boig,
bufant del Sol quan mor enrojolat
al fur del temps on tot és dit i és dat.

Comentaris

  • besllum | 03-06-2009

    Sembla un poema de mar. Potser, és el mar fet poema. Tot blau, tot glauc i amb tants trets que confirmen la vida endins del seu braç inabastable. Jo, el sento com un trosset de mar que batega, que és viu i lluita, que riu i deixa que el vent l'acaroni sense pressa. És una cançó, un goig i un clam. Un crit d'amor envers la natura primera, un retorn d'emocions genuïnes, com les d'abans de l'era tecnològica.
    No ho sé, jo he vist això en la teva sirena de somni.
    La literatura possiblement obre horitzons per viure
    en d'altres coordenades. Què importa si ha estat un somni davant d'aquests mots indòmits i veritables?

  • Aquí tens [Ofensiu]
    Xantalam | 03-06-2009

    el comentari que li vaig fer en el repte poètic.

    Tan de bo continuïs amb les teves visions...o somnis, tan se val, i que les facis poesia.

    Poema estructurat en versos decasíl·labs. La mètrica escollida, pel seu bagatge clàssic, s'avé molt al tema del repte. També destaquen els darrers mots tònics en cada vers, les rimes externes i internes, i l'abundància de paraules tòniques i monosíl·labs, que li confereixen un ritme de lectura molt bo.
    Té, per mi, una altra qualitat i és la intensitat que vessen les paraules, ben escollides, suggeridores, dibuixant una imatge, un instant bellíssim.
    Moltes gràcies per aquest magnífic poema.


    Una abraçada.

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

261321 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA