Visca la Terra...

Un relat de: Monty

Als qui estimen
Als qui es deixen estimar
Als qui reneguen d'Espanya
I de parlar el castellà

Als qui odien l'estrany
Al foraster inadaptat
Que obrin les portes
I no mirin pel forat

Als qui tanquen dins caixa forta
Una cultura genial
La catalana, sí, la nostra
És patrimoni mundial

Una casa solitària
No es nodreix del veí
No té ajuda ni suport
Ni tampoc un bon amic

No ens enverinem amb prejudicis
Jutgem a l'ésser humà
No el posem en una gàbia
Si no vol parlar català

Amb això vull dir amics meus
Que cultura, costum i tradició
No tenen amo ni botxí
I són de TOTS, no d'un milió

Comentaris

  • m'afegeixo a la lluita[Ofensiu]
    silvia_peratallada | 28-01-2005

    amb la revolta endavant, la lluita sempre constant, fins que la victòria sigui un fet, i no un somni!!!!!

    salut i revolta
    visca la terra
    -xivi-

  • ieepp[Ofensiu]
    març | 27-01-2005 | Valoració: 10

    Ahir ja et vaig dir el què:genial. No només pel contingut, amb el qual estic d'acord, sinó també per la forma. M'agrada molt la sonoritat d'aquests versos. El que havia de ser un assaig és, ara un poema més que agradable de llegir.

    Quan el contingut, també n'hem parlat una mica algun cop. No és una de les meves prioritats, però sí que et diré que no m'agraden els extrems, que sovint cauen en el feixisme, per ambdós costats.

    Si respectem la cultura àrab, la asiàtica, l'africana o el que sigui, tan és, crec que hem de respectar, igualment, la cultura veïna. No obstant això, sí que és cert que hi ha un problema pel que fa a la minorització a què es vol sotmetre a la cultura catalana des d'alguns sectors. Crec que és un tema complex i puc opinar el just, perquè no el domino.

    Monty, tot i així, felicitats, has plasmat perfectament la teva opinió. Crec que ha estat un encert fer-ho finalment en poesia. Felicitats, de nou.

    Marta

  • Cal seguir lluitant[Ofensiu]
    Jordi Hill Montes | 27-01-2005

    Per que la lluita es l´unic cami, cal seguir lluitant contra les ments adormides i els culs aposentats en la conxorxa de l´espanyolisme i del capital.
    Per fer realitat un somni primer cal despertar.

l´Autor

Foto de perfil de Monty

Monty

22 Relats

75 Comentaris

38604 Lectures

Valoració de l'autor: 8.67

Biografia:
Sóc del 82. Sempre m'ha agradat escriure i aquí m'han donat la possibilitat de publicar els meus relats.
Escric allò que em ve de gust, quan em ve de gust i com em ve de gust. Espero que el vostre gust, lectors, s'apropi al meu i pugueu llegir i disfrutar dels relats.

Apa doncs...

vitomonty@hotmail.com